Statystycznie w samej Polsce na Facebooku przesiaduje około 14 milionów ludzi z czego zdecydowana większość robi to za pomocą urządzeń mobilnych. W skali światowej kreuje to wiele bardziej pokaźne wyniki z których odczytać można, że społecznościowy gigant zdominował naszą codzienność. Obecnie jest to prawda, która już nikogo nie dziwi. Ludzie korzystają z Facebooka w różnych okolicznościach i jak się okazuje – robią to nawet wtedy, gdy dzieje się wokół nich coś złego.

Jednym z wielu tego przykładów może być chociażby szalejący ostatnimi czasy na Florydzie huragan Irma z wiatrami o niewyobrażalnej sile i bardzo obfitymi opadami deszczu. Potęga zjawiska stała się między innymi powodem wcześniejszej ewakuacji miasta Miami, gdzie huragan uderzyć miał z rekordową siłą. Oczywiście przepowiednie uległy spełnieniu, ale to co zdziwiło mnie najbardziej to fakt, że mimo potęgi zjawiska miejscowi prowadzili amatorskie transmisje na żywo ukazujące bezpośrednią siłę huraganu. To dowód na to, jak ważną rolę społecznościowy gigant odgrywa w naszym życiu i jak trudno nam już z niego zrezygnować.

Twórcy Facebooka bardzo dobrze wiedzą o tym, jak potężnym władają narzędziem i nie jest tajemnicą, że na różne sposoby to wykorzystują. Oczywiście moglibyśmy teraz wskrzeszać różne teorie na temat inwigilacji i innych tego typu rzeczy, ale proponuję wam temat PR-owo znacznie przyjemniejszy. Center for Crisis Response to nowa funkcja, która weszła na dobre w interfejs zarówno aplikacji mobilnych społecznościowego giganta, jak i desktopowej wersji strony.

[inpost_fancy thumb_width=”245″ thumb_height=”430″ post_id=”2484″ thumb_margin_left=”5″ thumb_margin_bottom=”5″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” id=”” random=”0″ group=”1″ border=”1″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”fancy” sc_id=”sc1505468849120″]
Za jej pomocą każdy, kto znajdzie się w pobliżu tragicznego wydarzenia może powiadomić świat oraz swoich znajomych, że wszystko z nim w porządku. Centrum Zarządzania Kryzysowego na Facebooku jest zorganizowane w formie forum, na którego łamach znajdą się wszystkie istotne i zweryfikowane wiadomości na temat sytuacji w pobliżu.

Podobno Center for Crisis Response ma również umożliwiać zbiórki pieniędzy na rzecz poszkodowanych, ale w to ze względu na skąpość Facebooka wyjątkowo mocno śmiem powątpiewać. Mimo wszystko, jeżeli jednak okaże się to prawdą to idea zbiórek może pójść w różnych kierunkach. Niektórzy, bowiem wbrew pierwotnemu przeznaczeniu wykorzystywać funkcję tą mogą do własnych oszustw – no chyba, że Facebook zadba w tym kontekście o odpowiednią weryfikację.

A wy? Co na ten temat sądzicie? Piszcie w komentarzach 🙂

WARTO PRZECZYTAĆ:

Wirtualne społeczności, realny biznes – rola grup na Facebooku
Co Ci przychodzi do głowy, gdy myślisz o grupach na Facebooku? Słodkie koty, małpy nosacze, czy karykaturalne wizerunki panującej partii? Wiadomo 🙂 Jednak grupy na
Facebook Ads ‒ dlaczego warto skorzystać z pomocy agencji e-marketingowej?
Reklama na Facebooku ‒ brzmi prosto, prawda? Stworzenie grafiki, kilka słów zachęty i gotowe. Ale prawda jest taka, że za tym wszystkim kryje się cała
mixer Koniec Mixera – platforma Microsoftu łączy się z Facebook Gaming
Mixer działa od 2016 roku (pod tą nazwą od 2017), ale najgłośniej zrobiło się o nim w lipcu 2019 roku, kiedy Microsoft ogłosił podpisanie wyłącznej
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *