Valve wciąż nawet oficjalnie nie potwierdziło, że trwają prace nad Counter-Strike 2, a według najnowszych doniesień gra jest prawie na ukończeniu. Beta ma być rzekomo dostępna już niedługo.
Spis treści
Counter-Strike 2 ma być ulepszonym CS-em: GO
Chociaż Valve uparcie milczy w sprawie CS-a 2, to wskazówek, że coś jest na rzeczy zbiera się coraz więcej. Niedawno w plikach wchodzących w skład aktualizacji sterowników Nvidii znaleziono odniesienia do plików “csgo2.exe” i “cs2.exe”.
Teraz znany dziennikarz Richard Lewis donosi, że, według jego dobrze zorientowanych w temacie anonimowych źródeł, Counter-Strike 2 nie tylko rzeczywiście istnieje, ale w zasadzie jest już praktycznie gotowy do sprzedaży. To właśnie prace nad nim, trwające od dłuższego czasu, miały spowodować, że nie poświęcano ostatnio zbyt dużej uwagi CS: Global Offensive.
Gra ma być sequelem do Counter-Strike: GO, czyli w praktyce jego ulepszoną wersją. Rzekomo topowi gracze mieli już szansę wypróbować nową grę Valve, ale nakazano im zachowanie tego w tajemnicy.
Beta testy są podobne planowane na marzec 2023, czyli na aktualny miesiąc, ewentualnie na kwiecień, w zależności od postępu prac. Jak twierdzi źródło Lewisa, „priorytetem jest wydanie [CS-a 2], a następnie dopracowanie go, naprawienie wszelkich błędów i doprowadzenie go do poziomu, jakiego ludzie oczekują od CS-a”.
Co dalej z CS: GO po premierze nowej strzelanki Valve? W przypadku Doty 2 po przejściu na nowy silnik rozwiązano to tak, że przez pewien czas równolegle działała wersja stara i nowa (Dota 2: Reborn), a po jakimś czasie je połączono. Być może podobnie będzie w tym przypadku, a być może na stałe zachowane zostaną obie gry.
Rzekomo będzie przesiadka na Source 2
Jeśli wierzyć doniesieniom Lewisa, Counter-Strike 2 będzie opierać się na autorskim silniku Valve Source 2. Takie rozwiązanie powinno zapewnić lepszą optymalizację i milszą dla oka oprawę graficzną, natomiast będzie się wiązało zapewne z wyższymi wymaganiami sprzętowymi (raczej nie będzie to więc gra na szkolne komputery).
Ponadto CS 2 podobno zawiera ulepszony system matchmakingu, czyli dobierania przeciwników (i członków drużyny) – i to bez konieczności korzystania z zewnętrznego oprogramowania.
Inna ważna zmiana ma dotyczyć tego, ile razy na sekundę klient jest aktualizowany przez serwer gry. CS:GO oferuje oficjalne serwery 64-tickowe, tj. aktualizujące się 64 razy na sekundę.
Counter-Strike 2 ma z kolei zaoferować graczom serwery 128-tickowe, czyli takie, jakie można spotkać np. w Valorancie. Dwukrotnie wyższa częstotliwość odświeżania danych powinna przełożyć się na płynniejszą rozgrywkę i niższe opóźnienia.
Dajcie znać, co o tym wszystkim sądzicie i czy czekacie na Counter-Strike’a 2!
