W ten czwartek Google wypuściło aktualizacje do swojej przeglądarki Google Chrome.
Nowa wersja daje użytkownikowi funkcje które pomogą usuwać złośliwe reklamy. Wraz z nową aktualizacją Google 64 firma zmierza w kierunku budowania lepszego zaufania wśród swoich użytkowników. Po aktualizacji przeglądarka zablokuje automatycznie przekierowujące reklamy jeżeli same wyskoczyły. dodano również pop-up blocker, który uniemożliwia stronom otwieranie nowych kart ze złośliwymi reklamami. Aktualizacja daje również możliwość wyciszania całego serwisu, gdy np. pod artykułem jest automatycznie włączająca się reklama.Funkcja działa na każdym urządzeniu tzn. jak zablokujemy reklamę na telefonie to na komputerze również będzie zablokowana.
Gigant tłumaczy swoje stanowisko wobec złośliwych reklam słowami:
„Uważamy że te reklamy nie zapewniają użytkownikom dobrych wrażeń podczas użytkowania, dlatego nie są one odpowiednie dla reklam Google”
Firma posiada już politykę reklam względem pop-upów. zabrania ona reklamom ingerencji w nawigowaniu po stronie, zmiany ustawień użytkownika czy inicjowanie pobierania. Reklamy nie mogą również wyświetlać się jedna pod drugą. strony które wykorzystują takie praktyki nie będą mogły używać reklam Google.
Zdaniem giganta z Mountain View aktualizacja ma na celu zniechęcić właścicieli stron do używania nieprzyjaznych użytkownikowi reklam.oraz jest wynikiem stałej analizy trendów. Twierdzi że to było potrzebne aby:
„Utrzymać zdrowy ekosystem reklam który przynosi korzyści zarówno sprzedawcom, jak i reklamodawcom” .
Funkcja będzie dostępna na wszystkich wersjach przeglądarki Chrome – również tej mobilnej.
Źródło: techcrunch.com
WARTO PRZECZYTAĆ: