Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że Cyberpunk 2077, a wraz z nim CD Projekt RED, znajduje się obecnie w kiepskiej sytuacji. Gra została wycofana z wielu sklepów, gracze masowo zgłaszają się po zwroty pieniędzy, a ceny akcji pikują w dół.

Zaczęło się jednak naprawdę nieźle – na premierę deweloper sprzedał aż 13 milionów kopii, a naraz grał ponad milion graczy. Teraz, niecały miesiąc później, średnia ilość aktywnych graczy zmniejszyła się o powalające 79%.

Od ponad miliona graczy do mniej niż 250 tysięcy w miesiąc

Według danych zebranych przez serwis GitHyp, w szczytowym momencie, zaraz po premierze, w Cyberpunka 2077 poprzez platformę Valve grało 1,048,997 osób. Teraz, niecały miesiąc później, jest już znacznie, znacznie gorzej. Z dnia na dzień ilość graczy mocno spada –  teraz zebranie 250 tysięcy graczy w jednym momencie jest jest dużym wyzwaniem.

Chociaż stan gry na PC spotkał się z mniejszą krytyką niż w przypadku wersji na konsole, wciąż przez wielu uznany jest on za niezadowalający. Niektórzy czekają na poprawki, inni zdecydowali się Cyberpunka zwrócić, a jeszcze inni po prostu już grę skończyli i z uwagi na jej kiepski stan nie czują potrzeby, aby do niej wracać.

cyberpunk 2077
Źródło: GitHyp

Nikogo pewnie nie zaskoczy, że Wiedźmin 3 radził sobie znacznie lepiej

Nie odkryjemy Ameryki pisząc, że Wiedźmin 3 został przyjęty przez graczy znacznie lepiej. Oczywiście, nie miał tak dużej kampanii marketingowej i znacznie mniej osób na niego czekało, w związku z czym nie ma sensu porównywać ilości graczy, czy to w momencie premiery, czy później.

Do dnia dzisiejszego największa zarejestrowana przez GitHyp ilość graczy w Wiedźminie 3 na Steamie w jednym momencie to 103,028. Natomiast to, co możemy porównać, to kwestia tego, o ile procent zmalała ilość graczy po pewnym czasie.

Jak już pisaliśmy, w miesiąc Cyberpunk stracił 79% graczy. W przypadku Wiedźmina 3 taki spadek miał miejsce dopiero po trzech miesiącach od premiery. Co więcej, wspomniana powyżej najwyższa ilość graczy jednocześnie miała miejsce nie w 2015 roku, po premierze gry, a w styczniu 2020 roku, po premierze serialu Netlifxa.

Miesiąc później gra straciła zaledwie 40% nowo pozyskanych graczy, a od stycznia 2020 do teraz opuściło ją ich 74%… czyli mniej, niż w przypadku nowej gry studia po zaledwie miesiącu jej obecności na rynku. Oczywiście, Cyberpunk może jeszcze się odbić, tak jak zrobił to Wiedźmin, ale tutaj raczej nie pomoże serial czy film, a po prostu ulepszona musi zostać sama gra.

Co o tym sądzicie? Wy gracie wciąż w Cyberpunka, już go ukończyliście, a może jesteście wśród tych, który planują czekać, aż gra zostanie naprawiona? Dajcie znać w komentarzach!



Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Projekt Orion Nad kontynuacją Cyberpunka 2077 pracuje powiększony zespół
Chociaż sequel Cyberpunka 2077 wciąż jest na wczesnym etapie rozwoju, pojawiła się szansa, że teraz prace nad produkcją znacząco przyspieszą, ponieważ ekipa odpowiedzialna za jej
wiedźmin księga kucharska Wiedźmin. Oficjalna księga kucharska trafiła już do sprzedaży
Ta informacja spodoba się szczególnie fanom Wiedźmina i tym, którzy uwielbiają spędzać czas w kuchni. Za nami oficjalna premiera książki kucharskiej z Wiedźmina. Sprawdź, co
cd projekt CD Projekt zaatakowany przez hakerów, firma nie planuje zapłacić okupu
CD Projekt poinformował na Twitterze, że (po raz drugi w ciągu ostatnich kilku lat) padł ofiarą hakerów. Oszuści pozostawili po sobie notatkę, w której grożą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *