Disney podzielił się dobrymi wynikami finansowymi swojej platformy streamingowej, czyli Disney+… i jednocześnie skorzystał z okazji, aby zapowiedzieć zmiany w cenniku. Będzie drożej, wprowadzony zostanie też zupełnie nowy plan.

Plan z reklamami będzie kosztował w USA tyle, ile obecnie kosztuje wersja bez reklam

Nie było tajemnicą już od dłuższego czasu, że Disney pracował nad wprowadzeniem do swojej usługi reklam. Kiedyś ten moment musiał nadejść – i teraz już wiemy, że nastąpi on 8 grudnia 2022. To wtedy uruchomiony zostanie nowy, tańszy plan, w którym filmy i seriale będą “wzbogacone” o przerywniki reklamowe.

Póki co wiemy, że zmiany te dotyczyć będą Stanów Zjednoczonych. Odnośnie do polskiego cennika nic jeszcze nie wiadomo. Można jednak spekulować, że prędzej czy później i tu dojdzie do podwyżek, choćby z uwagi na wysoką wartość dolara w stosunku do złotówki.

Amerykanie aktualnie płacą za pozbawione reklam Disney+ 7,99$ miesięcznie (~36,20 zł). Od grudnia wprowadzona zostanie podwyżka o 3 dolary, a więc miesięczny abonament wzrośnie do 10,99$ (~50,60 zł).

Nowy plan, który będzie obejmował tę samą zawartość (filmy, seriale i inne), ale znajdą się w nim reklamy, ma kosztować 7,99 dolarów miesięcznie. Czyli tyle, ile aktualnie kosztuje Disney+ bez reklam. Obecnie subskrypcja Disney+ w Polsce kosztuje 28,99 złotych miesięcznie. To w przeliczeniu około 6,40$ – mniej niż kosztuje w USA w tej chwili plan podstawowy.

disney+ nowe ceny
Źródło: Disney

Przy okazji Disney podniesie także ceny swoich innych platform streamingowych, przy czym Polaków nieszczególnie to dotyczy, ponieważ nie są one dostępne w naszym kraju (chyba, że z wykorzystaniem VPN-a).

Opłata za subskrypcję Hulu ma wzrosnąć z 12,99 do 14,99 dolarów w przypadku planu bez reklam i z 6,99 na 7,99 dolarów w wersji z reklamami. Ta zmiana wejdzie w życie nie 8 grudnia, a 10 października tego roku.

Disney+ notuje świetne wyniki, ale obniża przewidywania dotyczące liczby subskrybentów

W poprzednim kwartale (zakończonym 2 lipca) Disney+ pozyskał 14,4 miliona nowych subskrybentów. W sumie z usługa ma 152,1 miliona subskrybentów na całym świecie. Jeśli dodamy do tego wyniku subskrybentów innych platform Disneya, jak Hulu czy ESPN+, łącznie gigant pobiera daninę od 221,1 milionów klientów. To więcej niż Netflix, który w zeszłym miesiącu ogłosił, że ma 220,67 milionów subskrybentów.

Jednocześnie firma zdecydowała się obniżyć swoje przewidywania związane z pozyskiwaniem nowych subskrybentów. Jeszcze w grudniu 2020 roku przewidywała, że do września 2024 roku Disney+ będzie subskrybowało między 230 a 260 milionów osób. Teraz spodziewa się, że uda się osiągnąć wynik między 215 a 245 milionami.

Co jest przyczyną? Przede wszystkim utrata praw do emisji popularnych w Indiach turniejów krykieta (a jest to ogromny rynek do zagospodarowania – Indie mają 1,38 miliarda mieszkańców).

Jakie są Wasze odczucia w związku z podwyżkami cen Disney+? Uważacie, że usługa jest warta wyższych cen, czy też niekoniecznie? Dajcie znać w komentarzach!



Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

final fantasy brave exvius Gra online z serii Final Fantasy znika z rynku!
Wszystko, co dobre w świecie gier online ma swój początek i koniec. Nie inaczej jest w tym przypadku. Square Enix, wydawca Final Fantasy, ma mieszane
Jak podłączyć głośniki do laptopa? Wszystko, co musisz wiedzieć
Laptopy to bardzo przydatne urządzenie ze względu na łatwą przenośność. Niestety ich minusy biorą się z tego samego: w lekkim kompaktowym komputerze trudno umieścić odpowiednio
jak podlaczyc drukarke do laptopa Jak podłączyć drukarkę do laptopa? Poradnik krok po kroku
W dzisiejszym świecie prawie wszystko jest przenośne. Komputery stacjonarne zostały w dużej mierze zastąpione przez laptopy, a w jeszcze większej przez smartfony, które też mogą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *