ESL, czyli Electronics Sports League, zdecydowało się nałożyć kary na trenerów CS:GO z zespołów Hard Legion, MIRB i Heroic. Przyczyną jest rzekome wykorzystanie buga, który pozwalał im widzieć w trybie spektatora wszystkie miejsca na mapie, w tym te, w których znajdowali się ich przeciwnicy.

Rozdano bany od 6 miesięcy do 2 lat

Winni to MechanoGun z Hard Legion, Hunden z Heroic i dead z MIBR. ESL zdecydowało o karach na podstawie własnej analizy wydarzeń z ESL i z Dreamhacku, konsultowało się także z Valve, aby potwierdzić swoje odkrycia.

Aleksandr “MechanoGun” Bogatiryev z Hard Legionu oszukiwał rzekomo w ESL One Road to Rio, na 6 mapach w 3 meczach. Został ukarany najsurowiej – nie może profesjonalnie grać ani być trenerem przez najbliższe 2 lata. Nicolai “HUNDEN” Petersen z Heroic zawinił podczas DreamHack Masters Spring, w 10 rundach na 1 mapie. Zawieszono go na rok.

Najmniejsza kara spotkała Ricardo “dead” Sinigaglię z MIRB, który miał korzystać z buga podczas ESL One Road to Rio, w 1 rundzie na 1 mapie. Został zawieszony na 6 miesięcy. Poza tym wszystkie zespoły, które reprezentowali ukarani trenerzy, czyli Hard Legion, Heroic i MIBR, zostały zdyskwalifikowane z rozgrywek turniejowych. Punkty ESL Pro Tour i nagrody pieniężne, które udało im się wygrać, zostaną im odebrane.

Skontaktowaliśmy się z poszczególnymi zespołami i je poinformowaliśmy. Powiadomiliśmy także innych organizatorów turniejów o tej sytuacji i pomożemy im przeprowadzić śledztwo w sprawie ich meczy. ESIC nałoży oddzielne sankcje wraz z oświadczeniem w odpowiednim czasie zgodnie z ESIC Player Code of Conduct, który był stosowany na naszych turniejach i został naruszony przez tych trenerów. Sankcje ESIC odnoszą się do wszystkich wydarzeń członków ESIC i są szersze niż nasze sankcje, które odnoszą się tylko do turniejów i lig Dreamhack i ESL. – ESL

Co ciekawe, ESL poinformowało także, że poza trzema ukaranymi trenerami, także innym przydarzył się bug, jednak nie zdecydowali się oni z niego skorzystać.

Trenerzy przekazywali nieuczciwie pozyskane informacje zawodnikom

Nie wiadomo wiele o bugu będącym przyczyną problemów, poza tym, że umożliwiał poruszanie się w trybie spektatora po całej mapie. Jak wyjaśniło ESL, żeby do niego doszło, trenerzy musieli wykonać serię różnych kroków. Następnie przekazywali informacje pozyskane w trybie spektatora (m.in. o tym, gdzie znajdowali się przeciwnicy) swojej drużynie.

Stoi to w sprzeczności z zasadami ESL, a konkretnie sekcją 6.10.5, która porusza temat bugów i gliczy. Stanowi ona następująco:

Celowe wykorzystanie jakichkolwiek bugów, gliczy lub błędów w grze jest zakazane. Admin decyduje, czy użycie bugów miało wpływ na mecz i czy przyzna bądź nie przyzna rund, lub meczu, przeciwnemu zespołowi bądź wymusi ponowne rozegranie spotkania. Użycie wskazanych bugów jest całkowicie zabronione, jeśli wykorzystany zostanie jakikolwiek bug, który nie został tu wskazany, admin decyduje, czy kara jest konieczna.

Wskazane przez ESL niedozwolone bugi to m.in. przechodzenie w miejscach, gdzie nie powinno to być możliwe, czyli przez drzwi, ściany i inne elementy, a także “pixel walking”, czyli chodzenie po niewidzialnych pixelach.

Co sądzicie o całej tej sytuacji? Uważacie, że winnych ukarano zbyt surowo, a może zbyt łagodnie? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

Dlaczego Warto Konwertować Obrazy na Kody QR?
W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie szybkość i łatwość dostępu do informacji są kluczowe, kody QR stały się niezastąpionym narzędziem. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego warto konwertować
Książki o marketingu – sposób na poszerzenie wiedzy
Marketing to dynamicznie rozwijająca się branża. Specjaliści, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, muszą nieustannie aktualizować swoje umiejętności. Dostępne są różne metody na rozwój zawodowy,
SaaS, czyli oprogramowanie jako usługa – co to jest i jak działa?
W dzisiejszych czasach, kiedy cyfryzacja biznesu staje się nie tylko trendem, ale koniecznością, model SaaS (Software as a Service – Oprogramowanie jako Usługa) zyskuje na
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *