Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Facebook ogłosił swoją współpracę z Luxotticą, właścicielem Ray-Bana, już w zeszłym roku. Teraz Mark Zuckerberg podzielił się informacją, że firmy wspólnie pracują nad stworzeniem inteligentnych okularów, które mają trafić na rynek już niedługo.

Inteligentne okulary od Facebooka już w 2021 roku

Nie wiadomo o tym produkcie jeszcze zbyt dużo – Zuckerbeg nie chciał powiedzieć za dużo, tym bardziej, że okulary wydają się być jeszcze w dojść wczesnej fazie rozwoju. Póki co dowiedzieliśmy się, że zdaniem właściciela Facebooka będą one następnym krokiem do okularów rozszerzonej rzeczywistości z prawdziwego zdarzenia.

Są też rzekomo bardzo ładne. Jak łatwo się domyślić, specjaliści Facebooka w tym partnerstwie zajmą się oprogramowaniem, a samo stworzenie oprawek będzie leżało po stronie Luxotticy.

Po spędzeniu czasu z ich zespołem i odwiedzeniu ich fabryki, wiedziałem, że oni byli właściwym partnerem, żeby pomóc nam połączyć najlepszą technologię z najlepszymi okularami. – Mark Zuckerberg

Niedługo ruszy projekt Aria, zbierający dane na potrzeby produkcji okularów

Już niedługo wystartuje projekt Aria. W jego ramach pracownicy Facebooka będą poruszać się po kampusie firmy, a także w miejscach publicznych, nosząc okulary, które będą robić zdjęcia, nagrywać wideo i dźwięk. Nie będą to takie same okulary, jak urządzenia, które trafią ostatecznie do konsumentów – okulary z projektu Aria to narzędzie do badań.

Facebook zapewnia, że zdjęcia i nagrania zostaną oczyszczone z wszystkich wrażliwych informacji (twarzy, tablic rejestracyjnych), a jego pracownicy będą nosili ubrania z wyraźnym oznaczeniem swojego miejsca pracy podczas prowadzenia działań w ramach projektu Aria. Zebrane w ten sposób informacje posłużą do ulepszenia oprogramowania inteligentnych okularów, które ostatecznie trafią na rynek konsumencki.

Co sądzicie o tym pomyśle? Chcielibyście wypróbować inteligentne okulary stworzone przez Facebooka? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.