Przewidywanie przyszłości nie musi polegać na wróżeniu z fusów. Specjaliści futurecasting robią to inaczej: wykorzystują szereg danych, analizują trendy i przewidują, jak będą zmieniały się zachowania klientów. Sprawdź, jak zastosować tę metodę w planowaniu strategicznym.

Czym jest futurecasting?

Futurecasting to metoda, którą wykorzystuje się w planowaniu strategicznym. Jest to przewidywanie przyszłych wydarzeń, które mogą wpływać na rozwój firmy. Futurecasting nie ma jednak nic wspólnego ze swobodnym, kreatywnym fantazjowaniem. Specjaliści tworzący strategie oparte na tej metody pracują na dużych zbiorach danych, analizują trendy, tworzą symulacje. Dzięki temu mogą spojrzeć na rozwój firmy z innej perspektywy i zaplanować go tak, aby wykorzystać pojawiające się w przyszłości szanse lub wręcz przeciwnie – uniknąć zagrożeń.

Jaki zakres czasowy może obejmować futurecasting?

Czy planowanie strategii marki na okres dłuższy niż 5 lat ma sens? Modele futurecasting bardzo często tworzy się nie tylko na 5, ale i na 10–15 lat do przodu. Zakres czasowy zależy przede wszystkim od specyfiki działalności firmy. W motoryzacji, gdzie proces wdrożenia produktu na rynek trwa kilka lat, planowanie strategiczne z kilkunastoletnim wyprzedzeniem jest w pełni uzasadnione. Z kolei w branży FMCG trendy i upodobania klientów zmieniają się szybko, a produkty są wdrażane w krótkim czasie. Nie warto więc planować strategii na dłużej niż 5 lat.

Co warto wziąć pod uwagę podczas planowania strategii marki na przyszłość?

W futurecastingu nie korzysta się wyłącznie z danych liczbowych. Specjaliści używający tej metody w planowaniu strategicznym muszą mieć także szeroką wiedzę ogólną, być na bieżąco z aktualnymi trendami i dobrze rozumieć mechanizmy ludzkich zachowań. Na tej podstawie tworzą hipotetyczny obraz świata, w którym będziemy żyli za kilka lub kilkanaście lat. To dla firmy swego rodzaju drogowskaz, pokazujący, w którą stronę powinny rozwijać się jej produkty lub usługi.

Planujesz wdrożenie nowego produktu cyfrowego? Wykorzystaj futurecasting

Z metody futurecastingu warto skorzystać przede wszystkim wówczas, gdy planuje się wdrożenie nowego produktu cyfrowego. Dzięki temu można dostosować jego formę nie tylko do obecnych potrzeb użytkowników, ale także do tych, które pojawią się w przyszłości. Futurecasting to metoda, która przenosi projektowanie zorientowane na użytkownika na zupełnie nowy poziom!

Interesuje Cię tworzenie modeli przyszłości? Sprawdź, jak specjaliści GlobalLogic wykorzystują futurecasting w doradztwie cyfrowym!


Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Fascynujący świat Diablo IV
W tej recenzji przyjrzymy się ekscytującemu światu Diablo IV. Ciemna atmosfera gry i intensywna rozgrywka są jej głównymi atutami. Fani pokochają powrót do korzeni serii,
PS5 Pro Anniversary Edition Znamy ceny jubileuszowej edycji PS5!
O ostatnich dwóch tygodniach można śmiało powiedzieć: dzień bez newsa związanego z PS5 to dzień stracony. Nie inaczej jest również dziś, gdyż wracamy z pewną
Co to jest system ERP i jak może zoptymalizować działanie Twojej firmy?
W świecie biznesu rośnie zapotrzebowanie na narzędzia, które pomagają firmom funkcjonować sprawniej i efektywniej. Dla przedsiębiorców optymalizacja procesów to klucz do sukcesu. Jednym z rozwiązań,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *