Internet odgrywa dziś kluczową rolę w procesie kupowania prezentów. To w sieci najczęściej szukamy inspiracji, a także kupujemy upominki. Między innymi takie wnioski płyną z raportu “Nawyki upominkowe Polaków” opracowanego przez zespół analityczny firmy Super Prezenty.

Z badania dowiadujemy się także, na jakie okazje najczęściej wręczamy prezenty i ile na nie wydajemy. Najciekawsze wnioski zebraliśmy poniżej.

Inspiracji poszukujemy w Internecie

Nie zawsze wiemy, co kupić danej osobie. Często zdarza się tak, że wybór konkretnego prezentu poprzedzają długie godziny rozmyślań, konsultacji i poszukiwań. Zespół analityczny Super Prezenty przyjrzał się temu, co inspiruje nas podczas kupowania upominków.

Okazuje się, że zdecydowana większość ankietowanych (68%) szuka inspiracji prezentowych w Internecie. Dużym uznaniem cieszą się także polecenia znajomych. Rekomendacje to główne źródło inspiracji dla 29,4% respondentów.

Co ciekawe, 2% ankietowanych szuka inspiracji w gazetach. To więcej niż w telewizji, skąd natchnienie czerpie zaledwie 0,60% respondentów.

Z raportu można wyciągnąć wniosek, że Internet łączy pokolenia. To tam szukamy inspiracji najczęściej – niezależnie od wieku. Badacze zauważają jednak, że wraz z wiekiem coraz chętniej korzystamy z poleceń znajomych. Wśród osób w wieku 18-25 lat robi tak zaledwie 15,69%. Z kolei wśród seniorów powyżej 65 roku życia – już 37,28%.

To w sieci najchętniej kupujemy prezenty

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. To, w jaki sposób kupujemy prezenty, doskonale to odzwierciedla. Aż 49,5% ankietowanych nabywa prezenty w Internecie. 

Respondenci wciąż chętnie korzystają jednak także z innych możliwości. 41,9% kupuje upominki w galeriach handlowych i sklepach stacjonarnych. Znacznie mniej, bo tylko 9,3% badanych, w poszukiwaniu prezentów odwiedza butiki i małe sklepu. Niektórzy udają się po zakupy prezentowe również do marketów – robi tak 2,9% ankietowanych.

Wszystko wskazuje na to, że Internet w przyszłości może zdeklasować inne formy kupowania upominków. Badacze przyjrzeli się bowiem nawykom prezentowym uwzględniając kryterium wieku.

Okazuje się, że upominki w sieci kupuje aż 78,38% ankietowanych w wieku 26-35, 63,09% w grupie wiekowej 36-45 i 58,82% respondentów w wieku 18-25 lat. Statystyki ogólne zaniżają więc osoby starsze. Wśród najstarszych respondentów (powyżej 65 roku życia) zaledwie 27,81% kupuje prezenty online.

Z jakich okazji najczęściej wręczamy prezenty?

Zgodnie z raportem najczęściej wręczamy prezenty z okazji urodzin. Deklaruje tak aż 87,1% ankietowanych. Na drugim miejscu znajdują się Święta Bożego Narodzenia (83,7%), a na trzecim imieniny (49,3%). Prezenty chętnie wręczamy także z okazji Dnia Matki (41%), Dnia Dziecka (38,3%) i Dnia Ojca (28%).

Na prezenty przeznaczamy najczęściej między 100 a 200 zł

Wydatki Polaków na prezenty można określić mianem umiarkowanych. Prawie połowa ankietowanych (47,3%) jednorazowo wydaje na prezent między 100 a 200 złotych. Drugą najliczniejszą grupę tworzą respondenci, którzy wydają na upominki mniej niż 100 zł – robi tak 36,7% z nich. 16% ankietowanych deklaruje wydatki powyżej 200 zł.

W raporcie przeanalizowano również, jak rozkładają się wydatki z uwzględnieniem miast. Zaobserwowano, że najwięcej na prezenty wydają mieszkańcy Białegostoku, a najmniej – Krakowa. 

Źródło: Super Prezenty

/Materiał informacyjny/


Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

SIM Jak prawidłowo zarejestrować kartę SIM? Poznaj kilka praktycznych wskazówek
Rejestracja kart SIM w Polsce jest obowiązkowa, dlatego operatorzy wychodzą naprzeciw użytkownikom i oferują proste oraz szybkie metody rejestracji. Można to zrobić online, przez aplikację,
Czy AR może sprawić, że będziesz lepszym kierowcą?
Wraz z rozwojem technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR), wiele branż bada jej potencjalne zastosowania. Jednym z obszarów, w którym AR okazała się obiecująca, jest szkolenie i
porównaj oferty GSM Czy warto porównać oferty GSM przed wyborem operatora? 
Każdy, kto szuka nowej oferty na telefon, internet mobilny lub abonament, chce mieć pewność, że wybiera najlepszą opcję. Operatorzy kuszą promocjami, dodatkowymi pakietami czy zniżkami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *