Dopiero co informowaliśmy Was o tym, że Tesla zanotowała świetne wyniki w drugim kwartale 2021 roku, a teraz mamy podobny news dotyczący jeszcze większego giganta, a mianowicie Google. Firma ta miała bardzo dobry pierwszy kwartał tego roku (17,9 miliardów dolarów zysku mówi samo za siebie!), ale mimo to nie zwolniła tempa i w kwartale drugim udało się jej osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. Pomogła w tym przede wszystkim wyszukiwarka Google, ale dużą rolę odegrał też YouTube.

Czwarty kwartał z rzędu z rekordowymi zyskami

To już czwarty kwartał z rzędu, w którym Google pobija swój dotychczasowy rekord, jeśli chodzi o dochody. W drugim kwartale 2021 roku zanotowano dochód na poziomie 18,5 miliardów dolarów (czyli o 600 milionów dolarów lepszy niż w poprzednim kwartale), przy przychodach rzędu 61,9 miliardów dolarów. Za takie zyski firma może podziękować przede wszystkim dwóm aspektom swojej działalności, a mianowicie, jak wspomniano już we wstępie, wyszukiwarce Google i serwisowi YouTube.

Przychód z samej wyszukiwarki wyniósł 35,8 miliarda dolarów, czyli o niespełna 4 miliardy dolarów więcej niż w Q1. W przypadku YouTube można mówić o 7 miliardów dolarów, o miliard dolarów więcej niż w poprzednim kwartale. Trzeba też wskazać, że o ile wzrosty w porównaniu do poprzedniego kwartału są imponujące, to bledną one w porównaniu ze wzrostami względem tego samego kwartału w roku zeszłym.

Dla porównania, wyszukiwarka w Q2 2020 przyniosła 14 miliardów mniej przychodu niż w tym roku, a YouTube 3,2 miliarda dolarów mniej. Jeśli zaś chodzi o przychód ze wszystkich źródeł łącznie, to wtedy wyniósł 38,3 miliardy – czyli zaledwie kilka miliardów więcej, niż w Q2 2021 sama wyszukiwarka Google.

To, jak gigantyczny postęp poczyniło Google w ciągu ostatnich kilkunastu lat, najlepiej pokazuje tweet Jona Erlichmana – w 2011 roku, czyli dekadę temu, w drugim kwartale przychód firmy wyniósł łącznie 9 miliardów dolarów. To oczywiście również bardzo dużo… ale znacznie mniej niż obecnie.

Skąd takie wzrosty? Google mówi jasno – konsumenci wydają więcej

Philipp Schindler z Google wskazał podczas rozmowy z inwestorami, skąd między innymi wzięły się tak dobre wyniki finansowe firmy (chociaż nie wszystkich jej oddziałów – podczas gdy wyszukiwarka i YouTube przynoszą dochody, Google Cloud wciąż notuje straty).

Według niego, wynika to z tego, że konsumenci wydają więcej i częściej podczas pandemii. To oczywiście działa na korzyść firmy, która zarabia przede wszystkim na reklamach. Klienci szukają produktów i klikają w reklamy, firmy na tym zarabiają i wydają jeszcze więcej na działania marketingowe, a Google korzysta.

Co o tym wszystkim sądzicie? Zaskoczyły Was tak dobre wyniki Google, a może się ich spodziewaliście? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach, co myślicie na ten temat!


Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

youtube premium podwyzka Czas na kolejne podwyżki. Drożeje YouTube Premium, znowu
Chociaż nie wszyscy korzystają z YouTube Premium, to w ostatnim czasie wiele osób zdecydowało się na wykupienie tej subskrypcji, dzięki czemu nie wyświetlają im się
Google TV Streamer Google TV Streamer zastąpi Chromecast!
Google nie kazał długo czekać na szczegóły dotyczące następcy uwielbianego przez ludzi Chromecasta. Ledwie wczoraj informowaliśmy o końcu produkcji Google Chromecast, a już znamy szczegóły
google chromecast Koniec produkcji Google Chromecast!
Jeżeli wydawało wam się, że dość dawno nie pojawił się na rynku nowy zaktualizowany model Chromecasta to… mieliście rację. Od czasu wydanej cztery lata temu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *