Nie jest nowością, że w Google można znaleźć informacje o poszczególnych modelach aut, a także adresach okolicznych salonów samochodowych. Jeśli natomiast chcieliśmy poznać konkretne oferty dostępne danych salonach, trzeba było do nich zadzwonić, pojechać lub szukać ogłoszeń na portalach aukcyjnych lub stronie salonu. Teraz takie informacje są widoczne bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki (jednak nie wszędzie).

Salony samochodowe i komisy mogą na bieżąco dodawać dostępne pojazdy

Oczywiście, podobnie, jak w przypadku wielu innych nowości i ciekawych funkcji dostępnych w wyszukiwarce Google, póki z opcji wyświetlania dostępnych aut mogą korzystać tylko amerykańskie salony samochodowe.

Wystarczy, że za pośrednictwem profilu swojej firmy w Google dodadzą (i będą na bieżąco aktualizować) listę aktualnie oferowanych pojazdów. Jest jednak jeden wymóg – konieczne jest podanie VIN-u (Vehicle Identification Number, czyli numeru identyfikacyjnego) każdego samochodu.

Użytkownicy mają podgląd najważniejszych informacji o ofertach

Jak to działa w praktyce po stronie klienta? Kiedy wpisze w wyszukiwarkę Google interesujący go model pojazdu (samochodu, ale nie tylko – nowa funkcja dotyczy też m.in. motocykli), zobaczy w wynikach sekcję “na sprzedaż”.

Znajdą się w niej zdjęcia pojazdów dostępnych w pobliskich salonach samochodowych, wraz z informacjami o przebiegu, cenie czy dystansie do danego salonu/komisu.

google nowa funkcja
Źródło: The Verge

Zainteresowani użytkownicy mogą wybrać opcję “więcej pojazdów”, aby przejść do pełnej zakładki z ofertami sprzedaży, na której znajdzie się jeszcze więcej ofert, wraz m.in. z możliwością filtrowania i sortowania wyników po cenie, odległości do sprzedawcy i nie tylko.

Google mocno promuje nową funkcję

Można powiedzieć, że Google próbuje tutaj poniekąd wygryźć z gry serwisy ogłoszeniowe – według testów przeprowadzonych przez amerykańskich dziennikarzy firma promuje nową funkcję bardzo intensywnie, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.

Nawet, jeśli ktoś nie wyszukuje konkretnie ofert sprzedaży, a np. po prostu wpisuje w wyszukiwarkę markę i model pojazdu, aby dowiedzieć się o nim więcej, w pierwszej kolejności będzie musiał przescrollować przez szereg dostępnych w okolicy samochodów.

Co o tym wszystkim sądzicie? Chcielibyście, aby ta funkcja trafiła również do Polski, a może nie uważacie jej za szczególnie potrzebną? Dajcie znać w komentarzach!

WARTO PRZECZYTAĆ:

google meet Google Meet z zestawem nowych funkcji. Przydatne?
Korzystacie z Google Meet? To jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. Właśnie otrzymał zestaw nowych funkcji. Sprawdźcie, co nowego! Nowy interfejs i możliwość użycia kilku
chromebooki plus Chromebook Plus — lepsze, tanie laptopy od Google z darmowym Photoshopem
Chromebooki, czyli laptopy i urządzenia 2 w 1 z systemem operacyjnym Chrome OS mają być z założenia: tanie, bezpieczne i szybkie. Niestety to ostatnie nie
sharkbot Znaleziono trojana w… aplikacji antywirusowej w Google Play
Najciemniej pod latarnią? W aplikacji antywirusowej w sklepie Google Play wykryto SharkBota, czyli podstępnego trojana, wykradającego informacje dotyczące bankowości (danych logowania do banków, kart kredytowych
Udostępnij

Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *