
Half-Life 2 z 2004 roku to jedna z najbardziej znanych i lubianych gier Valve. Gracze od niespełna dwóch dekad domagają się kontynuacji, ale póki co się na nią nie zapowiada. Jest jednak dobra wiadomość — będzie remaster, i to ze wszystkimi współczesnymi bajerami. Zanim jednak pojawi się nadmierna ekscytacja, warto zwrócić uwagę na to, kto będzie za niego odpowiedzialny.
Remaster Half-Life 2… ale bez Valve
Zapowiedź remastera Half-Life 2 opublikowała Nvidia, nie Valve — nie bez powodu, ponieważ studio Gabe’a Newella nie przyłoży do tego tytułu ręki. Zamiast tego remasterem (a właściwie darmowym modem podrasowującym oryginalny tytuł) zajmie się społeczność. Konkretnie zadanie to przypadło nowemu studiu Orbifold, w skład którego wchodzą weterani sceny moderskiej HL2.
Oficjalna nazwa projektu to Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. Jeśli wierzyć Nvidii, której darmowe, aczkolwiek póki co niedostępne dla szerszej publiczności narzędzie moderskie RTX Remix zostanie wykorzystane przez Orbifold, jest on dopiero na wczesnym etapie prac. W związku z tym nie zdecydowano się podać konkretnej daty premiery.
Wiemy już natomiast, jakich ulepszeń mniej więcej możemy się spodziewać — w tym wspomnianego w tytule ray-tracingu, czyli techniki odpowiedzialnej za realistyczne odwzorowanie zachowania światła, co wpływa na jakość warstwy graficznej. Jak pisze Nvidia na swoim blogu:
Korzystając z najnowszej wersji RTX Remix, modderzy przebudowują materiały za pomocą właściwości renderowania opartego na fizyce (PBR), dodając dodatkowe szczegóły geometryczne za pomocą edytora Hammer od Valve i wykorzystując technologie NVIDIA, w tym pełny ray-tracing, DLSS 3, Reflex i RTX IO, aby zapewnić fantastyczne przeżycie dla graczy korzystających z kart GeForce RTX.
Poniżej możecie obejrzeć oficjalny trailer z zapowiedzią, który daje próbkę możliwości nowej technologii:
Poprzedni podobny projekt Nvidii niezbyt się udał
Nvidia interesuje się tematem remasterów popularnych produkcji sprzed lat. W lipcu tego roku na Steamie pojawił się inny wspierany przez firmę i jej narzędzia (ale stworzony przez społeczność) projekt, czyli Portal: Prelude RTX, i spotkał się z negatywnym przyjęciem.
Obecnie ma on zaledwie 37% pozytywnych recenzji (dla porównania, oryginalny, niezmodowany Portal ma na tej platformie 98% ocen „na plus”), a gracze jako przyczynę swojego niezadowolenia wskazują m.in. problemy techniczne, powodujące częste crashe. Należy jednak pamiętać, że mówimy tu o darmowym modzie, a nie płatnej produkcji (chociaż, żeby z niego korzystać, trzeba oczywiście posiadać Portala).
Co o tym wszystkim sądzicie? Uważacie, że Half-Life 2 RTX zostanie cieplej przyjęty niż
WARTO PRZECZYTAĆ:





