Instagram chce być jak YouTube, dlatego wprowadza reklamy, których nie da się pominąć. I chociaż niektórzy mogą stwierdzić, że praktycznie od początku istnienia tego serwisu występują na nim reklamy, to jednak dotychczas były one łatwe do pominięcia i przede wszystkim nie przeszkadzały podczas korzystania z portalu. Teraz wszystko ma się zmienić i użytkownicy będą zmuszeni oglądać reklamy różnych produktów.
Instagram zamienia się w YouTube’a?
Nieodłącznym dodatkiem prawie każdej aplikacji społecznościowej są reklamy. Nie inaczej jest w przypadku Instagrama. Od lat mogliśmy spotkać się na tej platformie z różnymi formatami reklam takimi jak np. promowane posty. Do tej pory nie przeszkadzały one jakoś znacząco i użytkownicy byli w stanie je znieść, ale to wszystko może niebawem się zmienić, ponieważ Instagram chce tak jak YouTube wdrożyć reklamy, których nie będzie można pominąć.
Instagram jest popularnym serwisem szczególnie wśród influencerek, natomiast statystyki pokazują, że na początku tego roku nawet 11 mln Polaków miało na nim konta. Część użytkowników mogła już się przekonać o rozpoczęciu testów nowej funkcji o nazwie przerwa na reklamę. Chodzi w niej o kilkusekundowe treści reklamowe, które trzeba obejrzeć np. podczas przewijania wybranych dla użytkownika materiałów. Jeśli nie zdecydujecie się na taki krok, nie będziecie mogli przejść do dalszego przewijania feedu.
Użytkownicy nie są zadowoleni z przerwy na reklamę i twierdzą, że przejdą na X
Póki co wiadomo, że uruchomienie tej niechcianej nowości zauważyli głównie użytkownicy z USA. Czy w Polsce też są przeprowadzane tego typu testy? Czy pojawi się u nas ta nowa funkcja? Na razie ciężko odpowiedzieć na te pytania, ponieważ brakuje oficjalnych informacji od Mety na ten temat, ale wiadomo, że testy są w toku, a korzystający z serwisu lekko mówiąc, są zirytowani, co pokazuje poniższy komentarz:
Thank you, @instagram for putting an end to doomscrolling by spamming us with Ad breaks. Now, when I am forced into one of those breaks, I take it as a reminder to close the IG App and go on X.
— Jen Fry (@JenniferRavolet) June 3, 2024
Konieczne będzie wykupienie abonamentu Mety? Jest taka opcja
W sieci zawrzało po pojawieniu się informacji na temat nowej funkcji na Instagramie. Nie brakuje opinii, które mówią, że Meta testuje przerwę na reklamę tylko po to, aby już niebawem dać użytkownikom prosty wybór – albo oglądacie ogromne ilości reklam lub wykupujecie abonament Mety, który spowoduje ich brak (o wprowadzeniu tej opcji FB i IG bez reklam pisaliśmy kilka miesięcy temu). Czy przewidują one przyszłość? Poczekamy, zobaczymy. Pamiętajmy także, że póki co funkcja jest jedynie w testach, także liczmy na to, że nie wejdzie ona w życie.
Co myślicie na ten temat? Korzystacie z Instagrama? Jeśli tak, to czy nadal planujecie, gdy pojawi się na portalu opisywana nowość? Dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: