Jeśli komuś było mało reklam na Instagramie (czy to oficjalnych, czy kryptoreklam na profilach celebrytów i influencerów), platforma postanowiła zrobić mu niespodziankę. Na oficjalnym blogu platformy pojawiła się bowiem zapowiedź dwóch nowych formatów reklamowych.
Nowy typ reklam jest wprowadzany stopniowo
Pierwszy nowy typ reklam dotyczy wyników wyszukiwania. Instagram w swoim wpisie wskazuje, że reklamy będą docierać do osób “aktywnie poszukujących firm, produktów i treści”, przy czym będą mogły pojawiać się jedynie w reakcji na słowa kluczowe, które spełniają wytyczne dotyczące społeczności i rekomendacji Instagrama.
Firma na razie wypowiedziała się dość lakonicznie na temat tego, jak ma to działać w praktyce, wyjaśniając jedynie, że “reklamy będą wyświetlane w feedzie, który ludzie mogą przewijać, gdy nacisną na post z wyników wyszukiwania“.
Całość może więc działać podobnie, jak choćby w wyszukiwarce Google – np. szukasz ciekawych tatuaży, zobaczysz reklamę studia tatuażu.
Portal planuje wprowadzić ten nowy format na całym świecie “w nadchodzących miesiącach”, więc, jeśli jeszcze się z nim nie spotkaliście, możecie się spodziewać, że za jakiś czas się to zmieni.
Instagram zapowiada też reklamy w formie powiadomień
Na reklamach w wynikach wyszukiwania plany Instagama się nie kończą. Firma planuje także wprowadzić reklamy w formie powiadomień push, czyli takich, które otrzymujemy, gdy np. ktoś skomentuje nasz post.
Reklamy te mają służyć przypomnieniu o nadchodzących wydarzeniach, np. nowym odcinku serialu czy premierze gry. Będą pojawiać się trzykrotnie – 24 godziny, godzinę i w końcu 15 minut przed wyznaczona przez reklamodawcę datą wydarzenia.
Jednak, co ważne, żeby mogły się wyświetlić, użytkownik musi się najpierw na nie zgodzić. W pokazanym przez Instagrama przykładzie użytkownikowi wyświetla się w jego feedzie reklama nowego sezonu serialu The Walking Dead z przyciskiem “Przypomnij mi” – użytkownik otrzyma powiadomienia o premierze tylko, jeśli naciśnie ten przycisk i wyrazi zgodę.

Co o tym wszystkim sądzicie? Nie macie problemu z nowymi formatami reklamowymi planowanymi przez Instagrama, a może wolelibyście, aby ostatecznie ich nie wprowadzono? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!