Jeśli komuś było mało reklam na Instagramie (czy to oficjalnych, czy kryptoreklam na profilach celebrytów i influencerów), platforma postanowiła zrobić mu niespodziankę. Na oficjalnym blogu platformy pojawiła się bowiem zapowiedź dwóch nowych formatów reklamowych.

Nowy typ reklam jest wprowadzany stopniowo

Pierwszy nowy typ reklam dotyczy wyników wyszukiwania. Instagram w swoim wpisie wskazuje, że reklamy będą docierać do osób “aktywnie poszukujących firm, produktów i treści”, przy czym będą mogły pojawiać się jedynie w reakcji na słowa kluczowe, które spełniają wytyczne dotyczące społeczności i rekomendacji Instagrama.

Firma na razie wypowiedziała się dość lakonicznie na temat tego, jak ma to działać w praktyce, wyjaśniając jedynie, że “reklamy będą wyświetlane w feedzie, który ludzie mogą przewijać, gdy nacisną na post z wyników wyszukiwania“.

Całość może więc działać podobnie, jak choćby w wyszukiwarce Google – np. szukasz ciekawych tatuaży, zobaczysz reklamę studia tatuażu.

Portal planuje wprowadzić ten nowy format na całym świecie “w nadchodzących miesiącach”, więc, jeśli jeszcze się z nim nie spotkaliście, możecie się spodziewać, że za jakiś czas się to zmieni.

Instagram zapowiada też reklamy w formie powiadomień

Na reklamach w wynikach wyszukiwania plany Instagama się nie kończą. Firma planuje także wprowadzić reklamy w formie powiadomień push, czyli takich, które otrzymujemy, gdy np. ktoś skomentuje nasz post.

Reklamy te mają służyć przypomnieniu o nadchodzących wydarzeniach, np. nowym odcinku serialu czy premierze gry. Będą pojawiać się trzykrotnie – 24 godziny, godzinę i w końcu 15 minut przed wyznaczona przez reklamodawcę datą wydarzenia.

Jednak, co ważne, żeby mogły się wyświetlić, użytkownik musi się najpierw na nie zgodzić. W pokazanym przez Instagrama przykładzie użytkownikowi wyświetla się w jego feedzie reklama nowego sezonu serialu The Walking Dead z przyciskiem “Przypomnij mi” – użytkownik otrzyma powiadomienia o premierze tylko, jeśli naciśnie ten przycisk i wyrazi zgodę.

instagram nowe reklamy
Źródło: Instagram

Co o tym wszystkim sądzicie? Nie macie problemu z nowymi formatami reklamowymi planowanymi przez Instagrama, a może wolelibyście, aby ostatecznie ich nie wprowadzono? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!


Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

instagram threads Nowa alternatywa dla Twittera od Instagrama – sprawdź już 6.07!
Ciągłe zamieszanie wokół Twittera pobudza nie tylko konsumpcję popcornu u internautów. Pobudza również do działania konkurencję, która upatruje w tym zamieszaniu swojej szansy na wykrojenie
co to jest hashtag Czym są hashtagi i jak je dodawać?
Hashtag to słowo, które każda osoba poruszająca się po Internecie, a szczególnie po portalach społecznościowych, zapewne spotkała nieraz. Nie każdy może jednak dokładnie wiedzieć, czym
Jak przyspieszyć rozwój konta na Instagramie?
W dzisiejszych czasach Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, przyciągającą miliony użytkowników z całego świata. Właśnie dlatego wiele osób prywatnych, jak i przedsiębiorców, stara

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *