Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

PowerPoint to jeden z najpopularniejszych programów biurowych w ofercie Microsoftu. Przygotowywanie prezentacji przydaje się przede wszystkim w pracy (np. aby omówić jakieś zagadnienie czy sytuację finansową firmy), ale też w szkole czy na uczelni. Bardzo ważnymi elementami każdej prezentacji są wykresy, filmiki czy grafiki, ale nie można zapominać także o warstwie audio. Tylko jak dodać muzykę do prezentacji w PowerPoincie?

Bez obaw – nie jest to trudne, a zdecydowanie warto wiedzieć, jak to zrobić. Podkład dźwiękowy może dodać klimatu wystąpieniu lub je urozmaicić, niekoniecznie musi to być też piosenka czy podkład instrumentalny. Zawsze można też chociażby dodać plik audio zawierający komentarz czy omówienie danego fragmentu. Wszystko krok po kroku omówimy poniżej. Zapraszamy!

Jak dodać muzykę do prezentacji w PowerPoincie? To prostsze niż myślisz!

Pytanie, jak dodać muzykę do prezentacji można interpretować na kilka sposobów – niektórzy mogą chcieć, aby jakiś dźwięk odpalał się tylko na danym slajdzie, inni mogą potrzebować podkładu muzycznego pod całą prezentację. Poniżej omówimy oba te przypadki.

Jak wstawić muzykę do prezentacji tylko do jednego slajdu? W tym celu wystarczy wykonać następujące kroki:

  1. Otwórz PowerPointa i stwórz slajdy.
  2. Naciśnij na liście slajdów na ten, przy którym ma zostać odegrany dany dźwięk czy muzyka.
  3. Kliknij na zakładkę „Wstawianie” na górnym pasku.
  4. Przyciśnij przycisk „Dźwięk”, a następnie „Dźwięk na moim komputerze…”.
  5. Wybierz z plików dany dźwięk.
  6. Dostosuj do swoich preferencji m.in. głośność, a także to, w jakim momencie muzyka ma zacząć grać (np. w kolejności klikania, automatycznie lub po kliknięciu na klip).

Sytuacja wygląda nieco inaczej, jeśli chcemy, aby dany utwór grał przez całą prezentację. W takim wypadku należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Otwórz PowerPointa i stwórz slajdy.
  2. Naciśnij na liście slajdów na ten, od którego ma zacząć być grana muzyka.
  3. Kliknij na zakładkę „Wstawianie” na górnym pasku.
  4. Przyciśnij przycisk „Dźwięk”, a następnie „Dźwięk na moim komputerze…”.
  5. Wybierz z plików dany dźwięk.
  6. Zaznacz okienko obok „Odtwórz na wielu slajdach” i „W pętli do zatrzymania”.

Możesz także zaznaczyć okienko obok „Ukryj podczas pokazu”, aby ikonka audio nie była wyświetlana na ekranie osobom oglądającym prezentację. Alternatywnie, po dodaniu pliku audio po prostu naciśnij na przycisk „Odtwórz w tle” – w takim wypadku zaznaczone zostaną wszystkie trzy wspomniane okienka, a także rozpoczęcie grania zostanie ustawione na „Automatycznie”.

Jak wstawić muzykę do prezentacji – podsumowanie

Po zapoznaniu się z przygotowanym przez nas poradnikiem powinniście już być w stanie bez problemu odpowiedzieć na pytanie, jak dodać muzykę do prezentacji w Power Poincie. W innych programach (czy też starszych wersjach PowerPointa) proces ten może wyglądać podobnie – nie powinno to być szczególnie skomplikowane. Zazwyczaj wystarczy po prostu zlokalizować odpowiedni przycisk i wybrać plik audio z dysku.

Korzystając z okazji, chcielibyśmy zaprosić Was do zapoznania się także z naszymi innymi artykułami dotyczącymi różnych programów biurowych Microsoftu. Dotychczas między innymi tłumaczyliśmy, jak zahasłować plik Excel. Omawialiśmy także, jak zrobić twardą spację w Wordzie. Jeśli wpadnie Wam do głowy jakiś pomysł na kolejny materiał, który Waszym zdaniem powinniśmy przygotować, koniecznie dajcie nam znać w komentarzach!

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *