Aby sprostać zadaniu oferowanie najlepszych produktów i usług swoim klientom, firmy potrzebują szeregu narzędzi do pracy. W tej sytuacji część organizacji wybiera wiele programów od różnych producentów. Są też tacy, którzy stawiają na obszerny pakiet profesjonalnych aplikacji, dostępny w ramach jednej, wygodnej subskrypcji.
Google Workspace, czyli co?
O czym mowa? O Google Workspace! To umieszczony w chmurze zestaw programów, z których pracownicy mogą korzystać z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu.
Usługa dostępna jest w czterech planach subskrypcyjnych – Google Workspace Business Starter, Google Workspace Business Standard, Google Workspace Business Plus oraz Google Workspace Enterprise. Ceny pakietów zaczynają się już od 27 zł miesięcznie na użytkownika. Co więcej, kwotę tę można obniżyć, korzystając z usług krajowego partnera Google Cloud.
Niezależnie od wybranego planu, w skład każdego pakietu wchodzą następujące aplikacje: Gmail, Dysk, Meet, Kalendarz, Chat, Currents, Jamboard, Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Keep, Witryny, Formularze.
Co ważne, abonamenty zostały skonstruowane w taki sposób, aby usługę łatwo było skalować. Dzięki temu każda firma – niezależnie od wielkości – znajdzie tu plan, który najlepiej będzie odpowiadał jej aktualnym potrzebom. Jednak jak w ogóle zacząć korzystać z Google Workspace?
Jak rozpocząć pracę w Google Workspace?
- Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Workspace, zacznij od wykupienia wybranego planu.
Możesz to zrobić bezpośrednio na stronie usługi albo za pośrednictwem krajowego partnera Google Cloud, jakim jest na przykład wrocławska firma FOTC. To drugie rozwiązanie jest nie tylko tańsze, ale też niesie za sobą szereg innych korzyści. Za przykład niech posłuży tu dłuższy okres testowy (30 dni kontra 14 dni w Google), wsparcie techniczne w języku polskim czy faktury w złotówkach. Partner może też pomóc Ci przenieść dane i maile z dotychczasowego rozwiązania.
- Zarejestruj się w usłudze.
Ta część procesu przebiegnie wygodnie dzięki kreatorowi konta Google Workspace, który wskaże Ci kolejne kroki, które należy wykonać. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z instrukcją. Na tym etapie kreator poprosi Cię o podanie nazwy wykupionej wcześniej domeny.
- Potwierdź własność domeny podanej podczas rejestracji.
Usługodawca musi mieć pewność, że na podaną przez Ciebie domenę nie jest już zarejestrowane inne konto Google Workspace. Aby zweryfikować własność domeny, musisz ustawić nowy rekord DNS.
- Stwórz nowych użytkowników.
To krok, w którym Ty możesz utworzyć adresy email dla swoich pracowników lub poszczególnych działów w organizacji.
- Ustaw rekordy MX.
Ostatnim krokiem procesu jest aktywowanie Gmaila w firmowej domenie. W tym celu musisz ustawić rekordy MX, dzięki czemu obsługa Twojej poczty zostanie przekierowana na serwery Google.
- Dokonaj konfiguracji ustawień dla poszczególnych aplikacji w usłudze.
Każda organizacja ma dostęp do konsoli, z której poziomu administrator Google Workspace może odpowiednio skonfigurować wszystkie aplikacje wchodzące w skład usługi. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wszystko będzie dobrze zabezpieczone i odpowiednio dostosowane do potrzeb Twojej firmy.
Jak zalogować się do Google Workspace?
Dzięki wykonanym powyżej krokom pracownicy w Twojej organizacji będą mogli korzystać z usługi. Jak w ogóle odbywa się logowanie do Google Workspace i gdzie można to zrobić?
Aby zalogować się do usługi, pracownicy muszą najpierw otrzymać dane dostępowe od osoby, która jest w Twoim przedsiębiorstwie odpowiedzialna za ich wygenerowanie (najczęściej jest to właściciel firmy lub pracujący w niej administrator). W drugim kroku pracownik powinien wejść na stronę www.gmail.com, gdzie będzie mógł zalogować się do swojego konta.
Gotowe. Teraz wszyscy Twoi pracownicy będą mieć dostęp do narzędzi oferowanych w ramach Google Workspace z poziomu swoich skrzynek odbiorczych. Witajcie w chmurze!
WARTO PRZECZYTAĆ: