Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Nowoczesna technologia i finanse to złożony temat, który wymaga dużego skupienia nie tylko na użyteczności czy skuteczności zastosowanych rozwiązań, ale też ich bezpieczeństwie. Ciekawym przypadkiem są aplikacje mobilne banków.

Wiele instytucji wprowadziło je już stosunkowo dawno, chociaż są też takie banki, które się z tym ociągały. Jednocześnie trzeba wskazać, że to, jak takie aplikacje wyglądają teraz, jest diametralnie różne od tego, jak się prezentowały i jakie funkcje udostępniały na początku. W tym artykule chcielibyśmy omówić te zmiany i wskazać, jakie są ich najciekawsze i najważniejsze funkcje. Zapraszamy!

Aplikacje wspierają nowoczesne formy płatności

Wynika to oczywiście z rozwoju technologii ogółem, ale też konkretnie rozbudowy i modernizacji infrastruktury sieciowej rzeczonych banków. Konieczność wdrażania nowych, innowacyjnych rozwiązań jest również podyktowana coraz wyższymi wymaganiami klientów. Choćby w zakresie tego, w jaki sposób można dokonywać płatności.

Coraz częściej aplikacje banków wspierają nie tylko tradycyjne przelewy, ale też chociażby BLIK-a czy przelew na telefon. Te szybkie, wygodne metody płatności pozwalają błyskawicznie przesłać innej osobie pieniądze z poziomu swojego smartfona. Sporo aplikacji obsługuje także moduł NFC, co oznacza, że pozwala płacić telefonem zbliżeniowo jak kartą płatniczą. To ciekawa opcja dla osób, które nie lubią nosić przy sobie portfela, ale za to zawsze mają w kieszeni telefon.

Kredyt w aplikacji? To możliwe

Zaciąganie zobowiązań finansowych jest obecnie znacznie prostsze i szybsze niż kiedykolwiek wcześniej – sporą zasługę mają w tym właśnie takie rozwiązania, jak kredyt w aplikacji. Nie wszystkie banki go udostępniają, natomiast działa to zazwyczaj w ten sposób, że klient wybiera z poziomu aplikacji interesującą go ofertę i uzupełnia pewne dane, a po zaakceptowaniu wniosku środki trafiają na jego konto.

Różni się to od tradycyjnych ofert kredytów niewielką ilością formalności – z uwagi na fakt, że wniosek jest składany z poziomu konta bankowego, dana instytucja ma już nasze dane osobowe, posiada też dostęp do historii rachunku, która pozwala z łatwością oszacować zdolność kredytową. Dzięki temu cały proces można skrócić do minimum.

Trzeba jednak mieć na uwadze, że nie zawsze taki kredyt dla stałych klientów będzie korzystniejszy niż oferta ogólnodostępna innego banku, dlatego też warto zajrzeć wcześniej na takie portale, jak Financer Polska i porównać dostępne w danej chwili oferty różnych instytucji.

Aplikacje ograniczają konieczność odwiedzania fizycznych placówek banków

Jest wiele prostych czynności, które jeszcze kilkanaście lub nawet kilka lat temu wymagały udania się do fizycznej placówki banku, względnie zalogowania się na swoje konto w internetowym serwisie transakcyjnym. Mowa tutaj chociażby o zmianie limitu karty kredytowej, otworzeniu nowego rachunku oszczędnościowego czy walutowego spiętego z głównym kontem, czy też zamówieniu nowej karty płatniczej.

Podobnie w przypadku konieczności zastrzeżenia dowodu tożsamości lub zmiany danych osobowych. Z poziomu aplikacji można także zablokować kartę płatniczą lub kredytową powiązaną z kontem, co należy zrobić jak najszybciej, jeśli zostanie ona zgubiona lub skradziona.

Obecnie często takie drobne, ale ważne zmiany są możliwe do wykonania bezpośrednio z poziomu aplikacji banku. Wśród innych ciekawostek, które coraz częściej pojawiają się w tego typu aplikacjach, można wymienić dostęp do programów promocyjnych (na przykład oferujących kilkuprocentowe cashbacki przy transakcjach w wybranych sklepach) czy podglądu tempa spłacania rat kredytów lub pożyczek.

Aplikacje mobilne przydadzą się przedsiębiorcom

Coraz większa ilość banków, nawet w przypadku kont osobistych, wprowadza możliwość prostego wykonania z poziomu aplikacji przelewu do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy Urzędu Skarbowego.

Ułatwia to prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej przy minimum wysiłku i pozwala uniknąć błędów w numerach kont i innych tego typu kwestiach przy wysłaniu ważnych przelewów do ZUS czy US. Jeszcze więcej podobnych opcji mają aplikacje w przypadku kont dedykowanych konkretnie przedsiębiorcom (m.in. są to inne funkcje związane z księgowością czy obsługą prawną).

Wśród innych interesujących, nowatorskich funkcji, które mogą zainteresować przedsiębiorców, ale też osoby prywatne, można wymienić możliwość ustanowienia zleceń stałych, wysłania komuś prośby o przelew czy doładowania telefonu komórkowego.

Aplikacje mobilne banków z reguły projektowane są z myślą o intuicyjnej i wygodnej obsłudze, więc ta mnogość dostępnych opcji niekoniecznie jest widoczna na pierwszy rzut oka, ale, kiedy człowiek zagłębi się we wszystkie zakładki, okazuje się, że mało jest obecnie rzeczy, których za pomocą takiej aplikacji zrobić nie można.

Jak widać, obecnie są to swego rodzaju aplikacje-kombajny, które udostępniają niemal tyle samo możliwości, co internetowy serwis transakcyjny banku. Dzięki temu w dowolnym miejscu i czasie można skorzystać z wielu różnych metod płatności, zmienić pewne dane czy parametry lub otworzyć nowy rachunek czy zaciągnąć zobowiązanie finansowe. Jeśli więc ktoś jeszcze takiej aplikacji nie zainstalował na swoim urządzeniu, warto to rozważyć.

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *