Największy pod względem ludności kraj świata może pochwalić się już ponad jednym miliardem użytkowników Internetu. Również pod względem liczby Internautów zajmuje on pierwsze miejsce, wyprzedzając na podium Indie i Stany Zjednoczone.

Według Chińczyków od zeszłego przybyło około 8 procent nowych internautów, łącznie ponad miliard

Chińskie władze monitorują wiele poczynań obywateli Państwa Środka. To, co znajduje się w tamtejszym Internecie jest ściśle kontrolowane i nadzorowane, panuje w związku z tym również częściowa cenzura.

Odpowiedzialne za badania ruchu w sieci Centrum Informacji Chińskiej Sieci Internetowej poinformowało niedawno o ośmioprocentowym wzroście liczby korzystających z Internetu osób (w stosunku do 2020 roku). Stan na dziś jest imponujący i wynosi 1,01 miliarda ludzi.

Według badań połowa chińskich internautów korzysta z zakupów online (prawie 500 mln osób), a nieco mniej – niecałe 400 milionów osób – używa taksówek zamawianych przez Internet.

Chińska aplikacja na szczytach rankingów

Aplikacja Douyin (czyli chiński odpowiednik TikToka) została niedawno najczęściej pobieraną i instalowaną aplikacją na świecie. Serwis społecznościowy, nastawiony głównie na krótkie filmy wideo, prześcignął tym samym Facebooka, Twittera i Snapchata.

Nie wszystkie aplikacje są dostępne w Państwie Środka

Wiele znanych internautom z całego świata aplikacji nie jest możliwych do pobrania dla mieszkańców Chin. Obecnie zablokowane są (lub taka blokada miała miejsce w przeszłości) takie popularne serwisy, jak: Google+, Twitter, Facebook, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Instagram, Snapchat, czy nawet aplikacja do czatowania – Messenger.

Jednocześnie nie oznacza to, że ich Internet jest “goły”. Po prostu mają oni swoje własne, chińskie aplikacje, które mogą być lepiej monitorowane przez rząd, a które spełniają podobne funkcje co zagraniczne aplikacje wymienione powyżej.

Niedostępne w Chinach aplikacje mają swoich lokalnych odpowiedników.

Prawie wszyscy chińscy internauci mają na swoich urządzeniach mobilnych aplikację WeChat. To narzędzie łączące cechy WhatsApp, Messengera i Facebooka. Jest to więc komunikator internetowy połączony z serwisem społecznościowym. Dla wielu Chińczyków korzystanie z WeChat’a jest głównym sposobem komunikacji.

Wprowadzona w 2011 roku aplikacja ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie miesięcznie. W globalnym, historycznym rankingu pobrań, WeChat zajmuje obecnie czwarte miejsce.

Przed nim są tylko tacy giganci, jak wspomniane wcześniej aplikacje Facebook, Messenger i WhatsApp. Pamiętajmy jednak, że większość osób korzystających z chińskiego komunikatora znajduje się tylko w tym jednym państwie.

DiDi Chuxing to chiński Uber

Aplikacja  DiDi Chuxing to narzędzie do zamawiania transportu. Dzięki niej zamówimy jedzenie, zakupy online, a także taksówkę. Aplikacja zrzesza ponad 30 milionów kierowców, a korzysta z niej ponad 550 milionów internautów, głównie z Chin, ale też z obszaru środkowej Azji, Ameryki Południowej, czy Rosji.

Co o tym sądzicie? Chiny już wcześniej były na szczycie listy krajów z największą ilością Internautów, więc nic się pod tym względem nie zmieniło, ale przekroczenie bariery jednego miliarda jest wciąż imponujące. Dajcie znać w komentarzach, jaka jest Wasza opinia na ten temat!

Udostępnij

Administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *