Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Największy pod względem ludności kraj świata może pochwalić się już ponad jednym miliardem użytkowników Internetu. Również pod względem liczby Internautów zajmuje on pierwsze miejsce, wyprzedzając na podium Indie i Stany Zjednoczone.

Według Chińczyków od zeszłego przybyło około 8 procent nowych internautów, łącznie ponad miliard

Chińskie władze monitorują wiele poczynań obywateli Państwa Środka. To, co znajduje się w tamtejszym Internecie jest ściśle kontrolowane i nadzorowane, panuje w związku z tym również częściowa cenzura.

Odpowiedzialne za badania ruchu w sieci Centrum Informacji Chińskiej Sieci Internetowej poinformowało niedawno o ośmioprocentowym wzroście liczby korzystających z Internetu osób (w stosunku do 2020 roku). Stan na dziś jest imponujący i wynosi 1,01 miliarda ludzi.

Według badań połowa chińskich internautów korzysta z zakupów online (prawie 500 mln osób), a nieco mniej – niecałe 400 milionów osób – używa taksówek zamawianych przez Internet.

Chińska aplikacja na szczytach rankingów

Aplikacja Douyin (czyli chiński odpowiednik TikToka) została niedawno najczęściej pobieraną i instalowaną aplikacją na świecie. Serwis społecznościowy, nastawiony głównie na krótkie filmy wideo, prześcignął tym samym Facebooka, Twittera i Snapchata.

Nie wszystkie aplikacje są dostępne w Państwie Środka

Wiele znanych internautom z całego świata aplikacji nie jest możliwych do pobrania dla mieszkańców Chin. Obecnie zablokowane są (lub taka blokada miała miejsce w przeszłości) takie popularne serwisy, jak: Google+, Twitter, Facebook, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Instagram, Snapchat, czy nawet aplikacja do czatowania – Messenger.

Jednocześnie nie oznacza to, że ich Internet jest “goły”. Po prostu mają oni swoje własne, chińskie aplikacje, które mogą być lepiej monitorowane przez rząd, a które spełniają podobne funkcje co zagraniczne aplikacje wymienione powyżej.

Niedostępne w Chinach aplikacje mają swoich lokalnych odpowiedników.

Prawie wszyscy chińscy internauci mają na swoich urządzeniach mobilnych aplikację WeChat. To narzędzie łączące cechy WhatsApp, Messengera i Facebooka. Jest to więc komunikator internetowy połączony z serwisem społecznościowym. Dla wielu Chińczyków korzystanie z WeChat’a jest głównym sposobem komunikacji.

Wprowadzona w 2011 roku aplikacja ma ponad miliard aktywnych użytkowników na całym świecie miesięcznie. W globalnym, historycznym rankingu pobrań, WeChat zajmuje obecnie czwarte miejsce.

Przed nim są tylko tacy giganci, jak wspomniane wcześniej aplikacje Facebook, Messenger i WhatsApp. Pamiętajmy jednak, że większość osób korzystających z chińskiego komunikatora znajduje się tylko w tym jednym państwie.

DiDi Chuxing to chiński Uber

Aplikacja  DiDi Chuxing to narzędzie do zamawiania transportu. Dzięki niej zamówimy jedzenie, zakupy online, a także taksówkę. Aplikacja zrzesza ponad 30 milionów kierowców, a korzysta z niej ponad 550 milionów internautów, głównie z Chin, ale też z obszaru środkowej Azji, Ameryki Południowej, czy Rosji.

Co o tym sądzicie? Chiny już wcześniej były na szczycie listy krajów z największą ilością Internautów, więc nic się pod tym względem nie zmieniło, ale przekroczenie bariery jednego miliarda jest wciąż imponujące. Dajcie znać w komentarzach, jaka jest Wasza opinia na ten temat!

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *