Mimo że obecnie większość komunikacji na linii klient – przedsiębiorca odbywa się w sieci, kampanie SMS wykorzystywane są w biznesie coraz częściej. To nadal najtańszy i jeden ze skuteczniejszych sposobów dostarczenia spersonalizowanej wiadomości do konkretnej grupy odbiorców. Są szczególnie doceniane przez branżę e-commerce, ale nie tylko… Sprawdź, jak zaangażować klienta, wykorzystując kampanię SMS.

W jakich branżach sprawdzi się kampania SMS?

Kampanie SMS dedykowane są dla każdego biznesu, w którym liczy się bezpośredni kontakt z klientem. To przede wszystkim branża e-commerce, która opiera się na ciągłej komunikacji. Spersonalizowane wiadomości SMS wykorzystują też firmy usługowe. To skuteczny kanał dotarcia do grupy docelowej przez kurierskie, ale też te zajmujące się przewozem osób. Z zalet tej komunikacji korzysta również działalność bukmacherska.

Dlaczego kampanie SMS nadal są skuteczne? Ich niewątpliwą wartością jest mierzalność wyników. Przedsiębiorca ma dostęp do raportów na temat przeprowadzonych działań i może je odpowiednio modyfikować. Pamiętajmy, że dziś skuteczne działania biznesowe polegają na nieustannych analizach rynku i szybkim dopasowaniu się do potrzeb klientów. To jak szybko firma odpowie na potrzeby grupy docelowej, często decyduje o jej być lub nie być na bardzo konkurencyjnym rynku.

To nie wszystko. W biznesie coraz rzadziej można sobie pozwolić na pomyłki czy odkładanie ważnych decyzji w czasie. Właśnie dlatego przedsiębiorcy szukają coraz efektywniejszych sposobów na skuteczne dotarcie z ofertą do klienta. Jednym z nich są kampanie marketingowe SMS, o których więcej dowiesz się na stronie internetowej:

https://www.apifonica.com/pl/produkty/kampanie-marketingowe-sms/.

Kampanie SMS to mierzalny efekt

Aby kampanie marketingowe SMS były skuteczne, muszą docierać do konkretnej grupy odbiorców. Ważna jest także wspomniana już mierzalność wyników oraz skala. Wiadomości, które przesyłane są bezpośrednio do klienta, gwarantują wszystkie z powyższych cech efektywnego działania. Przy klasycznych rozwiązaniach, np. mailingu nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy przesłana informacja nie trafi do SPAMU. Coraz więcej osób korzysta też z płatnych rozwiązań, które blokują wiadomości marketingowe. Ponieważ wysyłka newsletterów jest droga, nie mamy szans dopasować treści wiadomości do potrzeb każdego z odbiorców.

Koszty znacznie ograniczają też możliwości testowania działań i ich bieżącą aktualizację. Aby wysłać newsletter, konieczne jest wsparcie programistów i grafików, co znacznie podnosi koszty kampanii. Tymczasem wiadomości SMS można przygotować, korzystając z przystępnego interfejsu, stworzonego, np. przez Apifonicę.

Dostęp do wirtualnej sieci daje możliwość zaimplementowania najnowocześniejszych rozwiązań, które wykorzystują sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Kampanie SMS to nie tylko standaryzowane wiadomości tekstowe. Na ich wysoką skuteczność wpływa przede wszystkim personalizacja. Najnowsze systemy pozwalają wykorzystać tzw. dynamiczne dane, czyli decydować, czy w komunikacji SMS będziemy zwracać się do odbiorcy po imieniu, czy generować w wiadomości kody rabatowe oraz dodawać unikalne linki.

Dzięki opcji śledzenia adresów URL dowiemy się, w jaki sposób odbiorca reaguje na daną wiadomość. Dostajemy informację, czy po przeczytaniu wiadomości SMS następuje przekierowanie, np. na podlinkowane strony sklepu. Nie musimy się również martwić, że wiadomości są zbyt długie. Tzw. automatyczna transliteracja wiadomości to rozwiązanie, które pozwala na skrócenie linków, aby zajmowały jedynie 20 znaków.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Czy własny sklep internetowy ma sens? E-commerce vs marketplace
Dodanie produktów na marketplace typu Allegro, Amazon czy Empik jest łatwe i szybkie – wiele osób wybiera te platformy na start z braku lepszego pomysłu.
Link building w e-commerce ‒ jak zdobyć wartościowe odnośniki?
Głosowanie na najlepszą stronę w branży? Czemu nie! Przecież w internecie każdy link kierujący do Twojego sklepu e-commerce jest swego rodzaju głosem ‒ za lub
Agencja e-commerce Agencja e-commerce – czy warto podjąć współpracę?
Prowadzisz własny sklep internetowy? Rozważ, czy nie skorzystać z usług agencji e-commerce. Powodów, by takową podjąć jest co najmniej kilka i każdy z nich przekłada
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *