Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Osoba lub firma, która działa na Instagramie chce dotrzeć do jak największej liczby odbiorców i zachęcić ich do interakcji. Jak to osiągnąć? Oprócz postów budzących zainteresowanie, spore znaczenie ma także godzina publikacji – Podpowiada ekspert Polskielajki.pl.

Użytkownicy Instagrama mają swoje życie. A to oznacza, że pracują, zajmują się swoimi obowiązkami i fizycznie nie są w stanie śledzić wszystkich pojawiających się nowinek. Z tego powodu zamieszczając posty w godzinach, kiedy użytkownicy nie są aktywni sprawia, że posty nie docierają do naszych odbiorców, tym samym tracimy zasięgi. Nam zależy, by profil obserwowało jak najwięcej osób, by byli aktywni: lajkowali, komentowali i udostępniali nasze treści. Z tego powodu istotne jest ustalenie, w jakich porach działają użytkownicy, aby jak najwięcej osób zobaczyło post.

Jak publikować posty na Instagrama? – 6 porad

Jak już wiemy, godzina ma znaczenie. Jednak to nie wszystko. Wato jest zagłębić się w ten temat i poznać dodatkowe metody na zwiększenie liczby aktywności pod naszymi postami. W tym artykule przygotowaliśmy dla Was sześć skutecznych metod, które Wam w tym pomogą.

Interesujący post

Zdjęcia i InstaStories powinny być ciekawe dla odbiorców i dawać faktyczne powody, dla których warto śledzić dany profil. Każdy szuka czegoś innego, choć z reguły nikt nie lubi być bez przerwy bombardowany opisami super produktów.

Zdjęcia powinny być dobrej jakości, warto edytować zdjęcia w programach graficznych. Przeważnie nie jest to trudne, z wielu programów można skorzystać za darmo, a efekt z pewnością będzie wart trudu. Nie bez znaczenia są użyte hasztagi oraz opis. Na Instagramie pojawia się wiele postów, mamy zaledwie kilka sekund, by przykuć uwagę odbiorcy.

Godziny szczytu

W dni robocze najwięcej osób korzysta z Instagrama między 8 a 10 rano oraz 19 i 22 wieczorem. Tak przynajmniej wygląda statystyka. W tych porach ludzie mają przerwę w pracy albo już skończyli pracę, obowiązki domowe i chcą zobaczyć, co tam słychać w świecie. Inne statystyki podają, że najlepsze dni to poniedziałek i środa w godzinach od 11 do 13, ponieważ to pora obiadowa. Jeśli posiadasz konto firmowe w Twoich statystykach sam możesz sprawdzić godzinę, która najbardziej odpowiada Twoim odbiorcom.

Określ grupę docelową

Tak naprawdę ludzie mają różny tryb życia. Niektórzy pracują zmianowo, inni w klasycznych biurowych godzinach, a jeszcze pojawiają się tacy, którzy mają tak pokręcony plan dnia, że nigdy nie wiadomo, kiedy akurat wpadną na Instagrama. Przed publikacją postów należy się zastanowić, do kogo kierujemy nasze posty. Teoretycznie każdy może je zobaczyć, jednak główna grupa odbiorców ma pewne cechy wspólne. Jak je sprawdzić?

Statystyki Instagrama

Każdy profil na Instagramie ma całkowicie darmowy dostęp do statystyk w postaci Instagram Insights. Dzięki nim bez problemu możesz przejrzeć, które posty docierają do dużej liczby osób. Aby zobaczyć statystyki, należy posiadać konto biznesowe. Wystarczy przejść do panelu statystyk, a potem do zakładki odbiorców. Na samym dole strony znajdują się wykresy. Po kliknięciu i przybliżeniu pokazują one przybliżoną liczbę odbiorców oraz godziny, w których są oni online. Dowiesz się, jaka płeć przeważa wśród obserwujących, gdzie mieszkają i w jakim są wieku.

Są to wprawdzie dość ogólne dane historyczne, ale zawsze to jakiś punkt zaczepienia. Oczywiście inna aktywność jest w ciągu roboczego tygodnia, a inna w weekendy i okresy świąteczne.

Prezent od Facebooka

Facebook oferuje swoim użytkownikom bezpłatne narzędzie, Creator Studio. Pozwala ono na odczytanie dokładnych danych na temat liczby obserwatorów aktywnych w danym dniu i godzinie na Instagramie. Wystarczy połączyć konto Instagram z narzędziem, aby otrzymać wszystkie interesujące dane. Po kilku tygodniach zauważymy pewne prawidłowości odnośnie godzin aktywności użytkowników.

Kiedy publikować posty na Instagramie? – podsumowanie

Po przeanalizowaniu danych i wyznaczeniu godzin aktywności można zacząć działać. Optymalna godzina publikacji to od 30 do 60 minut przed godzinami szczytu. To dobry czas, by przemyśleć jeszcze raz treść posta, zanim go wrzucimy. Oczywiście statystyki mogą się zmieniać, dlatego ważne jest, by na bieżąco je śledzić i nie trzymać się jednego schematu publikowania. Niezależnie od obecnego poziomu aktywności, stale musisz obserwować sytuację.

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *