
Jakiś czas temu informowaliśmy Was, że według badaczy ze Stanford rozmowy na Zoomie wyzwalają efekt “walcz lub uciekaj”, prowadząc do problemów ze stresem, zmęczeniem i napięciem. Teraz okazuje się, że Zoom (a raczej ogółem często wideorozmowy) może także… skłaniać coraz więcej młodych ludzi do sięgania po Botox i szeroko pojętą medycynę estetyczną.
Efekt Zooma zwiększył zainteresowanie zabiegami dermatologicznymi u młodych ludzi
Po ponad roku częstych lockdownów i przejścia dużej części pracowników biurowych na częściową lub całkowitą pracę zdalną, lekarze zajmujący się medycyną estetyczną zaczęli dochodzić do ciekawych wniosków.
O ile wcześniej Botox i inne tego typu zabiegi były domeną osób w średnim wieku lub się do niego zbliżających, teraz zaczęli coraz częściej interesować się nimi młodzi ludzie. Nazwano to “efektem Zooma”.
Efekt Zooma jest realny i na pewno był katalizatorem zwiększonego zainteresowania zabiegami dermatologii kosmetycznej – Amy Shecter, prezes firmy kosmetycznej Ever/Body
Tylko czym jest efekt Zooma? Chodzi tutaj o to, że o ile wcześniej, pracując poza domem i mając spotkania twarzą w twarz, obserwowaliśmy siebie głównie w łazienkowym lustrze kilka razy dzienne, teraz czasami patrzymy na swoją twarz długimi godzinami podczas wideokonferencji.
Wpatrując się w swój podgląd z kamerki, możemy zauważać u siebie pewne niedoskonałości czy oznaki starzenia, co pcha coraz młodszych ludzi do zabiegów dermatologicznych. Nie pomaga tutaj z pewnością zmęczenie wywołane wydarzeniami z ostatniego roku.
Powiedziałbym, że mój średni wiek pacjentów znacznie się zmniejszył w tym roku i teraz są to wczesne lata dwudzieste. I przyjeżdżają nie tylko na Botox, ale na wszelkiego rodzaju procedury, które w innym przypadku rozważyliby na znacznie późniejszym etapie swojego życia – doktor Dmitriy Schwarzburg
Nie tylko Zoom – swoją cegiełkę dokładają też media społecznościowe
Chociaż ostatni rok znaczny wzrost zainteresowania Botoxem wśród młodych ludzi, trend wzrostowy w tej kategorii wiekowej zaczął się już kilka lat temu i można spekulować, że “efekt Zooma” tylko go przyspieszył lub wzmocnił.
Doktor Dmitriy Schwarzburg, założyciel firmy zajmującej się zabiegami dermatologicznymi Skinly Aesthetics, stwierdził, że średni wiek klientów w jego klinice obniża się od około 4 lat i jest to “w 100% spowodowane mediami społecznościowymi – zwłaszcza filtrami”.
Wskazał nawet, że wiele osób przychodzi do niego ze zdjęciami siebie z nałożonymi filtrami z Instagrama czy Snapchata, aby sprawił, żeby wyglądali tak samo w prawdziwym życiu.
Co o tym wszystkim sądzicie? Czy zaobserwowaliście “efekt Zooma” u siebie? Koniecznie dajcie nać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ:





