Star Wars Jedi: Survivor, Forspoken, Redfall i teraz LOTR: Gollum – co te wydane w 2023 roku gry mają ze sobą wspólnego? Mocno kontrowersyjny stan techniczny premierowej wersji. Twórcy nowej gry z uniwersum Władcy Pierścieni postanowili więc uderzyć się w pierś i przeprosić za to, jak ich dzieło aktualnie wygląda.
Studio odpowiedzialne za LOTR: Gollum żałuje, że “gra nie spełniła oczekiwań”
Zespół pracujący nad LOTR: Gollum opublikował oświadczenie na Twitterze. Daedalic Entertainment podkreśla w nim, że stworzenie gry w uniwersum Władcy Pierścieni było dla studia dużym zaszczytem, ale i dużym wyzwaniem – któremu ewidentnie nie udało się sprostać:
Chcielibyśmy szczerze przeprosić za rozczarowujące doświadczenia, jakie wielu z was miało z Władcą Pierścieni: Gollumem po jego wydaniu. Przyjmujemy je do wiadomości i głęboko żałujemy, że gra nie spełniła oczekiwań, które sobie wyznaczyliśmy i [oczekiwań] naszej oddanej społeczności.
(…) Naprawdę cenimy sobie wasze opinie i aktywnie słuchamy waszych głosów, czytamy wasze komentarze i analizujemy konstruktywną krytykę i sugestie, które przedstawiliście.
Z bardziej pozytywnych informacji, twórcy zapewniają, że będą dalej pracować nad tytułem, aby doprowadzić go do stanu używalności:
Nasz zespół programistów pilnie pracuje nad usunięciem błędów i problemów technicznych, których doświadczyło wielu z was. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć patche, które pozwolą wam w pełni cieszyć się grą.
Całe przeprosiny możecie znaleźć poniżej:
A few words from the ” The Lord of the Rings: Gollum™ ” team pic.twitter.com/adPamy5EjO
— The Lord of the Rings: Gollum (@GollumGame) May 26, 2023
LOTR: Gollum z fatalnymi recenzjami. Gracze i krytycy są bezlitośni
36/100 od krytyków i 1.3/10 od graczy (!) – takimi ocenami na Metacriticu może pochwalić się LOTR: Gollum na PS5. Na PC jest nieco lepiej (41/100 od krytyków, 3.0/10 od graczy), ale wciąż źle. Na Steamie z kolei tytuł zebrał 65% negatywnych recenzji.
Jest to, delikatnie mówiąc, niezbyt ciekawy wynik. Z czego on wynika?
Przede wszystkim z klasycznych wad słabych technicznie tytułów, takich jak klatkowanie i nagłe wyłączanie się gry, a także głupiejące AI i wszelkiej maści glicze. Można się też spotkać z mocną krytyką oprawy graficznej (porównywanej przez niektórych do ery PS3, co w 2023 roku może mierzić).
Pojawiły się też pewne kontrowersje dotyczące monetyzacji tytułu. Lord of The Rings: Gollum został wyceniony na PC na 199,99 złotych – tak, sporo gier AAA sięga obecnie premierowymi cenami okolic 250-270 złotych, ale to wciąż niemała kwota. Co więcej, jest to gra w pełni singlowa. Część graczy z zaskoczeniem przyjęła więc informację o tym, że trzeba dodatkowo dopłacać za takie bajery, jak… garść emotek.
Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Mieliście już okazję zagrać w Golluma? Jeśli tak, to koniecznie dajcie znam znać w komentarzach, czy zgadzacie się z przytoczonymi przez nas negatywnymi opiniami, czy niekoniecznie!
WARTO PRZECZYTAĆ: