Digital marketing, czyli marketing cyfrowy to dziś kluczowy element w zakresie promowania usług w internecie i w innych popularnych obecnie mediach cyfrowych. Stosowany jest powszechnie w wielu różnych branżach. Spotkamy się z nim m.in. w branży kasyn online, gdzie przykładowo, by jak największa ilość graczy mogła wykorzystać w GGBet bonus bez depozytu, kasyno musi go dobrze rozpromować za pośrednictwem wielokanałowej kampanii marketingowej np. poprzez spersonalizowane wiadomości e-mail, partnerstwo afiliacyjne czy media społecznościowe.
Co ciekawe marketing cyfrowy ani na chwile nie zatrzymuje się w miejscu, bo jest to branża, w której cały czas pojawiają się innowacje i nowe trendy. Wpływ na to ma ogólny rozwój technologiczny na świecie, który sprawia, że marketing cyfrowy co rusz zasilają nowe technologie i rewolucyjne strategie promowania, które są wykorzystywane przez marketerów do jeszcze sprawniejszych działań w zakresie promocji i realizacji kampanii marketingowych. Jakie nowe trendy w digital marketingu przyniesie rok 2023? Czy możemy liczyć na jakąś nową rewolucyjną strategię? Rzućmy okiem.
Spis treści
Video marketing
Treści promocyjne w formie krótkich filmów wideo zyskują na popularności i wydaje się, że w 2023 roku trend na promocję marek za pośrednictwem YouTube Shorts czy TikToka, będzie tylko rósł. Wszystko za sprawą tego, że video marketing to zdecydowanie bardziej spersonalizowany sposób komunikacji firm z odbiorcami aniżeli tekst czy grafika i o wiele lepszy i bardziej efektywny sposób na zdobycie popularności w social mediach. Ludzie bowiem zdecydowanie częściej decydują się na udostępnienie treści wideo niż jakichkolwiek innych treści jak np. posty na Facebooku czy Instagramie, a jak dobrze wiemy, podawanie treści promocyjnych dalej jest z perspektywy firm kluczowym aspektem w budowaniu zasięgów.
Waga tego trendu wzrosła przede wszystkim ze względu na malejące koszta oraz większe pakiety mobilnej transmisji danych, przez co potencjalni klienci nie muszą już martwić się o każdy megabajt, tylko mogą w spokoju obejrzeć wideo w dowolnym miejscu, nie tylko w domu na Wi-Fi.
Mikromomenty
Współczesny klient chce otrzymać odpowiedź na swoje pytanie już, w tym momencie — natychmiast. Decyzje o tym, gdzie pojechać coś zjeść czy kupić kwiaty, podejmowane są dziś przez nas niemal natychmiast. Dlatego niewątpliwie jednym z kluczowych trendów w digital marketingu w 2023 roku będą tzw. mikromomenty, czyli impulsywne chwile, w których klient na już szuka odpowiedzi na pytanie, które przed sekundą narodziło się w jego głowie.
Marki będą zatem dostosowywać swoje strategie marketingowe do rosnącej impulsywności potencjalnych klientów, by tu i teraz dawać im jeszcze lepsze, bardziej spersonalizowane rezultaty wyszukiwania. Możemy spodziewać się więc jeszcze większej optymalizacji stron i social mediów firm w zakresie 4 kategorii mikromomentów rozróżnianych przez Google, czyli:
- chcę zrobić;
- chcę wiedzieć;
- chcę kupić;
- chcę pójść.
Influencer marketing
Chociaż w ostatnim czasie, w związku z wieloma aferami, zaufanie do influencerów drastycznie spadło, to w 2023 roku influencer marketing nadal będzie niezwykle popularny. Firmy bowiem ani myślą o rezygnacji z tak potężnego narzędzia, bo to niewątpliwie jedna z najlepszych strategii marketingowych w zakresie budowania świadomości marki i przedstawiania jej w bardziej ludzkiej postaci, która jest przystępna dla odbiorców i sprawia, że marka tworzy silną więź z szerokim zakresem konsumentów.
Rok 2023 przyniesie zatem jeszcze więcej materiałów sponsorowanych na YouTub’ie, Instagramie, TikToku i Facebooku. W związku z tym, że kredyt zaufania do influencerów dość mocno spadł, marki będą w tym roku bardzo ostrożnie podchodziły do kwestii wyboru influencera, który będzie promował ich produkty. Możemy więc spodziewać się, że influencerzy będą o wiele bardziej zaangażowani w promowanie produktów, bo ich codzienny kontent będzie bezpośrednio powiązany z branżą, w której działa reklamowana firma.
E-mail marketing
E-mail marketing jest stosowany przez firmy od lat do pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania zaangażowania stałych klientów oraz wprowadzania na rynek nowych usług i produktów. To na tyle stabilny i pewny rodzaj marketingu, że ciężko w ogóle sobie wyobrazić by został kiedykolwiek porzucony. Wiemy na pewno, że nie stanie się to w 2023 roku, bo ten rok będzie obfitował w wiele innowacji w zakresie e-mail marketingu.
Przede wszystkim w związku z ogromnymi możliwościami w zakresie zbierania informacji o potencjalnych klientach, firmy będą rozsyłały jeszcze bardziej spersonalizowane wiadomości. Zauważalny jest także trend na bardziej interaktywne wiadomości promocyjne, które zawierają treści wideo czy slidery i często nie wymagają przejścia na oficjalną stronę marki, bo wszystko zawarte jest w krótkiej i zwięzłej wiadomości e-mail.
Treści generowane przez użytkowników
Trend na marketing poprzez opinie i recenzje prawdziwych klientów cały czas rośnie, a w 2023 roku będzie wyjątkowo popularny. Marki znacząco ułatwią proces dodawania recenzji i będą wykazywały się jeszcze większą potrzebą udzielenia przez klienta rzetelnej i szczerej opinii na temat ich produktu. I nie dotyczy to tylko formy pisemnej, bo coraz popularniejsze są recenzje w formie wideo lub zdjęcia, na którym sam klient ocenia zakupiony produkt. Firmy będą mogły wykorzystywać tego typu recenzje do budowania swojej wiarygodności i zwiększania zasięgów w mediach społecznościowych.
