Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Niestety, chociaż współczesna technologia jest bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek, to wciąż zdarzają się jej problemy czy awarie, w tym bardzo ciężkie do rozwiązania. Ponadto nie zawsze wdrożenie nowych rozwiązań informatycznych jest zadaniem, z którym poradzą sobie laicy. Obsługa informatyczna firm to prawdziwy temat-rzeka, który chcielibyśmy przybliżyć w tym artykule.

Obsługa IT to coś, z czym bliżej powinni się zapoznać przede wszystkim właściciele firm (lub osoby, które kiedyś chciałyby założyć własną firmę), ale też potencjalni informatycy, którzy zastanawiają się nad właściwą dla siebie ścieżką kariery. W takim razie, co warto wiedzieć o obsłudze informatycznej firm? Wyjaśniamy!

Na czym polega obsługa informatyczna firm?

W dużym skrócie, obsługa informatyczna firm obejmuje szeroki zakres działań wykonywanych przez informatyków. W pierwszej kolejności można wymienić wdrażanie nowych urządzeń, narzędzi i technologii, a kiedy wszystko już będzie wdrożone – ciągłe nadzorowanie, czy wszystko działa poprawnie i szybkie, sprawne rozwiązywanie wszystkich awarii i problemów.

Są takie firmy, które niemal w ogóle nie korzystają z Internetu, natomiast nawet w takim przypadku mogą być stosowane na przykład programy do księgowości czy innego rodzaju oprogramowanie. Trzeba wskazać, że obecnie nawet przedsiębiorstwa, które dotychczas działały w większości poza Internetem, obecnie masowo się do niego przenoszą.

Może to być bardzo korzystne, ale też wywołuje lawinę problemów. Brak wiedzy i doświadczenia sprawia, że trudno jest zbudować od podstaw optymalną infrastrukturę IT. W takim przypadku może pomóc outsourcing usług z nią związanych, co zostanie szerzej omówione w dalszej części artykułu.

Dobra obsługa IT w firmie to podstawa

Obsługa IT ma duże znaczenie w praktycznie każdej firmie. Szczególnie, jeśli dane przedsiębiorstwo prowadzi działania przez Internet czy ogółem za pomocą komputerów. Optymalne i poprawne działanie wszystkich urządzeń, systemów i narzędzi jest kluczowe do tego, aby firma sprawnie funkcjonowała i zarabiała.

Właściwa obsługa informatyczna ułatwi życie zarówno klientom, jak i pracownikom, zaś zła może doprowadzić do sporych strat firmie. Na przykład, kiedy wystąpi przestój działaniu systemów i nikt nie będzie w stanie sobie z nim wystarczająco szybko poradzić. Szczególnie bolesny może być taki przestój dla firm działających w obszarze e-commerce.

W przypadku dużego sklepu internetowego nawet zaledwie godzinny przestój może oznaczać setki czy tysiące straconych zamówień. Chociaż część z tych klientów, którym nie udało się złożyć zamówienia, być może powróci i spróbuje ponownie, to niektórzy mogą po prostu zdecydować się na zrobienie zakupów w innym sklepie, który problemów natury informatycznej nie ma.

Zlecenie obsługi informatycznej może być strzałem w dziesiątkę

Zlecenie specjalizującej się w tym firmie obsługi informatycznej może być korzystne szczególnie dla małych firm, ale nie tylko. Dla niewielkich firm stworzenie wewnętrznego działu IT, choćby jednoosobowego, wiąże się ze sporymi kosztami.

Zatrudnienie dobrego informatyka nie jest tanie, a poza jego pensją trzeba też liczyć się z opłatami za szkolenia i nie tylko. Co więcej, taki informatyk będzie miał wszelkie prawa pracownicze, a więc będzie mógł wziąć urlop czy chorobowe, co może być kłopotliwe.

Jeśli zdecydujemy się na korzystanie z usług zewnętrznej firmy, wszystkie te koszty odchodzą, a jedyne, co pozostaje, to opłata za obsługę IT, która prawdopodobnie będzie niższa, a jednocześnie uzyskamy dostęp do wsparcia lepszych specjalistów, niż normalnie bylibyśmy w stanie zatrudnić z ograniczonym budżetem.

Na co należy zwracać uwagę przy outsourcingu obsługi IT?

Jeśli zdecydujemy, że jest nam potrzebna zewnętrzna obsługa informatyczna firm Warszawa, jest kilka aspektów, o których powinniśmy pamiętać. Usługodawców jest bardzo wielu, natomiast nie wszyscy z nich świadczą usługi na wysokim poziomie.

Pierwsza istotna kwestia dotyczy pomocy technicznej, a konkretnie tego, w jakich godzinach jest ona dostępna. Optymalne jest wsparcie dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jest to szczególnie ważne w przypadku e-sklepu czy innej tego typu firmy, z której usług klienci mogą skorzystać w dowolnym momencie, więc wszystkie systemy muszą być w pełni sprawne w każdym momencie i nie można sobie pozwolić na jakikolwiek przestój.

Warto także zwrócić uwagę na to, jak szybko firma deklaruje, że będzie w stanie zapewnić nie tylko poradę, ale realną zdalną pomoc w przypadku wystąpienia awarii czy innego rodzaju problemów. Jeśli firma zapewnia, że z reguły jest w stanie pomóc w przeciągu kilku dni, nie jest to dobrym sygnałem, ponieważ w tym czasie przedsiębiorstwo jest narażone na ogromne straty.

Bardzo ważne jest również bezpieczeństwo danych. Jeśli wpadną one w niepowołane ręce, konsekwencje mogą być bardzo poważne. Dlatego też powinniśmy wybrać usługodawcę, który kładzie nacisk na bezpieczeństwo danych i wypracował w tym zakresie skuteczne rozwiązania. Unikniemy w ten sposób przykrych niespodzianek, które nie tylko byłyby stresujące i uciążliwe, ale też mogłyby zakończyć się dużymi stratami finansowymi dla firmy.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *