
Wśród gier MMORPG jest jeden król, który od dwudziestu lat rządzi niepodzielnie na scenie. Jest to oczywiście World of Warcraft. Jest jednak jedna mechanika, której dotychczas nie udało się Blizzardowi zaimplementować – nie istnieje player housing w WoW-ie. Od jakiegoś czasu wiemy, że zmierza powoli do gry, a teraz w końcu dostaliśmy pierwszą prezentację!
Trzy filary player housing w WoW-ie
Podczas urodzinowego streamu z okazji 30 lat Warcrafta (i 20 lat WoW-a) gracze usłyszeli o długo wyczekiwanej mechanice: player housing w końcu trafi do gry. Stanie się to jednak dopiero w kolejnym dodatku, czyli nie wcześniej niż pod koniec tego roku kalendarzowego. Długa droga przed nami, na szczęście już dostajemy pierwsze oficjalne informacje.


Blizzard określił trzy filary, wokół których projektuje domy:
- Bezgraniczna ekspresja – Cały system musi być na tyle prosty, żeby odnaleźli się w nim nawet gracze bez żadnego doświadczenia, a jednocześnie pozwalać na głębie, która pozwoli doświadczonym graczom na dopasowanie pod siebie nawet najmniejszego detalu.
- Mocne nastawienie na społeczność – Domy są indywidualne dla każdego gracza, ale muszą zachęcać do interakcji z innymi.
- Długa przygoda – Player housing w WoW-ie ma być w zasadzie niekończącą się usługą, zaprojektowaną pod kątem kontynuacji w kolejnych dodatkach, z osobnym harmonogramem.
Pewnym niepisanym dodatkowym filarem jest również to, że domostwa mają zachęcać wszystkich graczy do korzystania, nawet jeśli nie będą zainteresowani zaglądaniem tam regularnie.
Gdzie będzie można zamieszkać?
Myślę, że gracze nie będą zaskoczeni faktem, że nie każda kraina będzie dostępna do mieszkania. Przerabialiśmy to już z garnizonami w Warlord of Draenor. Te początkowo miały mieć dedykowane miejsce w każdej krainie Draenoru, ale szybko się okazało, że to po prosty wymaga za dużo pracy. Podobnie jest teraz.
Blizzard stworzy dwie lokacje:
- Dla Alliance lokacja będzie inspirowana Elwynn Forest, Westfall i Duskwood.
- Dla Hordy strefa mieszkalna będzie inspirowana Durotarem i Azsharą.
Skupiając się na dwóch rejonach, Blizzard będzie mógł bardziej dopracować sam player housing w WoW-ie.


Co jeszcze wiemy na temat player housing w WoW-ie?
- Domy mają być dostępne dla każdego, kto chce dom. Blizzard nie planuje implementować zaporowych progów finansowych.
- Setki przedmiotów będą dostępne za darmo, będzie można je gdzieś znaleźć lub zdobyć w nagrodę za questy. Część znajdzie się w sklepie za prawdziwą gotówką, podobnie jak teraz zwierzaki (pety) i wierzchowce (mounty).
- Dom będzie przypisany do konta, podobnie jak odblokowane elementy ozdobne.
- Postacie mogą kupić tylko i wyłącznie dom przypisany do swojej frakcji, aczkolwiek postacie z innej frakcji na tym samym koncie mogą z niego korzystać. Przykład: człowiek nie kupi mieszkania stworzonego dla orków w ich strefie, ale jeśli ma na swoim koncie orka, może zrobić to nim, a następnie korzystać pierwszą postacią.
- Każda kraina jest przeznaczona dla około 50 domów. Można mieszkać w publicznej instancji i przez następnych wiele lat mieć tych samych sąsiadów. Można jednak również stworzyć prywatną instancję np. dla swojej gildii, społeczności, czy przyjaciół.
Jak wam się podoba player housing w WoW-ie?
WARTO PRZECZYTAĆ:





