Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Czyżby moda na Pokemony właśnie (znowu) odżywała? Za wcześnie chyba jeszcze, aby to powiedzieć, ale wczesne wyniki sprzedaży najnowszej odsłony, Pokemon Scarlet i Violet, dają powody do optymizmu. Możemy bowiem mówić już o drugim najlepszym otwarciu w Wielkiej Brytanii w historii marki.

Nowe Pokemony są drugie pod względem sprzedanych egzemplarzy – ale zarobiły najwięcej

Pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy w pierwszym tygodniu w UK Scarlet i Violet pozostało w tyle jedynie za Pokemon Sun i Moon w wersji na 3DS-a. Trzeba jednak zaznaczyć, że Sun i Moon miało premierę w 2016 roku, akurat na fali ogromnej popularności Pokemon Go, więc naprawdę ciężko byłoby je przebić.

Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że w Wielkiej Brytanii Sun i Moon było sprzedawane na otwarcie za 35 funtów, a Scarlet i Violet to odsłona już niestety wyraźnie droższa – brytyjscy fani muszą przygotować się na wydatek rzędu 48 funtów.

W praktyce oznacza to, że co prawda pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy Sun i Moon jest górą, ale to Scarlet i Violet zarobiło w pierwszym tygodniu więcej. Chodzi oczywiście o zarobki z wydań pudełkowych, dane odnośnie do sprzedaży edycji cyfrowej nie są dostępne.

Jakby tego było mało, to najlepsze pudełkowe otwarcie w Wielkiej Brytanii w całym 2022 roku! Nowe Pokemony w pierwszym tygodniu sprzedały się o 4% lepiej niż dotychczasowy lider, FIFA 23.

Pokemon Scarlet i Violet miażdży wszystkie Pokemony z ostatnich lat

W ostatnich latach premierę miały trzy głośne tytuły o Pokemonach. W styczniu 2022 zadebiutowało Pokemon Legend: Arceus, odchodzące od stylu dotychczasowych gier związanych z tą marką – Scarlet i Violet w pierwszym tygodniu osiągnęło o 56% większą sprzedaż niż Arceus.

Z kolei w listopadzie 2021 na półki sklepowe trafiło Pokémon Brilliant Diamond i Shining Pearl, czyli remake klasycznego Pokemon Diamond i Pearl. Tutaj Scarlet i Violet zaliczyło jeszcze większy sukces – sprzedaż o 70% większą.

Jeśli zaś weźmiemy pod lupę ostatnią zupełnie nową odsłonę serii w tradycyjnym stylu, czyli Pokemon Sword i Shield, to tutaj również Scarlet i Violet ma przewagę, chociaż już nie tak dużą. Sprzedaż Scarlet i Violet w pierwszym tygodniu była bowiem o 25% większa.

Z innych ciekawostek, 52% graczy postawiło na wersję Violet (w której znajduje się Pokemon Miraidon), natomiast 42% na wersję Scarlet (z Koraidonem) – na pozostałe 6% sprzedaży składa się pakiet zawierający oba warianty.

Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Macie w planach wypróbować nową odsłonę słynnej serii, a może już zamówiliście swój egzemplarz? Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach!

Share:

administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.