Jak to często bywa, internetowa platforma, na temat której zaczęło robić się głośno, została spieniężona przez swoich twórców. Chodzi o serwis dla fanów kina, z którego oprócz „zwykłych” użytkowników zaczęła nawet korzystać garść celebrytów.
Serwis trafił do kanadyjskiej spółki
Kinomaniacy lubią dzielić się swoimi wrażeniami z obejrzanych produkcji — i szukają sposobów, aby robić to wygodnie, sprawnie i z możliwością dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Taką właśnie możliwość daje Letterboxd, serwis umożliwiający śledzenie „zaliczonych” filmów, wystawianie im ocen i publikowanie recenzji.
Chociaż znajdziemy tutaj nie tylko opinie, ale też informacje np. o obsadzie poszczególnych dzieł, nie jest to wielka baza danych, jak IMDB czy jego polska alternatywa — Filmweb. Pierwsze skrzypce gra tutaj aspekt społecznościowy, a reszta to tylko małe dodatki.
Letterboxd powstał w 2011 roku, ale tak naprawdę dużą popularność zaczął zyskiwać dopiero w ostatnich latach. Momentem przełomowym była dla niego pandemia koronawirusa. Na początku 2021 serwis mógł pochwalić się 3 milionami użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było ich niemal o połowę mniej. Teraz przekroczył już barierę 10 milionów kont.
Twórcy skorzystali z ostatnich sukcesów, aby sprzedać portal po dobrej cenie. Jak donosi The New York Times, Matthew Buchanan i Karl von Randow sprzedali Letterboxd za 50 milionów dolarów kanadyjskiej spółce holdingowej Tiny, która specjalizuje się właśnie w pomocy założycielom firm w ich szybkim spieniężeniu.
Model biznesowy ma się nie zmienić
Twórca Letterboxd w oświadczeniu uspokaja użytkowników, że mimo sprzedaży firmy jej założyciele nigdzie się nie wybierają. Zostają i chcą dalej rozwijać serwis. Mają ambitne plany, w których realizacji pomoże Tiny. Chodzi tu m.in. o dodanie możliwości recenzowania seriali (obecnie portal obsługuje tylko ocenianie filmów).
Poza zmianą właściciela, zgodnie z podstawowymi wartościami operacyjnymi Tiny niewiele więcej się zmieni. Karl i ja nadal kierujemy zespołem, który pozostaje taki sam, ale teraz mamy dodatkowe wsparcie firmy z ogromnym doświadczeniem w pomaganiu założycielom w okresach wzrostu, których Letterboxd nadal doświadcza — Matthew Buchanan, współzałożyciel Letterboxd
Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Dajcie znać w komentarzach, zwłaszcza, jeśli należycie do grona użytkowników Letterboxd!
WARTO PRZECZYTAĆ: