Jak to często bywa, internetowa platforma, na temat której zaczęło robić się głośno, została spieniężona przez swoich twórców. Chodzi o serwis dla fanów kina, z którego oprócz „zwykłych” użytkowników zaczęła nawet korzystać garść celebrytów.

Serwis trafił do kanadyjskiej spółki

Kinomaniacy lubią dzielić się swoimi wrażeniami z obejrzanych produkcji — i szukają sposobów, aby robić to wygodnie, sprawnie i z możliwością dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Taką właśnie możliwość daje Letterboxd, serwis umożliwiający śledzenie „zaliczonych” filmów, wystawianie im ocen i publikowanie recenzji.

Chociaż znajdziemy tutaj nie tylko opinie, ale też informacje np. o obsadzie poszczególnych dzieł, nie jest to wielka baza danych, jak IMDB czy jego polska alternatywa — Filmweb. Pierwsze skrzypce gra tutaj aspekt społecznościowy, a reszta to tylko małe dodatki.

Letterboxd powstał w 2011 roku, ale tak naprawdę dużą popularność zaczął zyskiwać dopiero w ostatnich latach. Momentem przełomowym była dla niego pandemia koronawirusa. Na początku 2021 serwis mógł pochwalić się 3 milionami użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było ich niemal o połowę mniej. Teraz przekroczył już barierę 10 milionów kont.

Twórcy skorzystali z ostatnich sukcesów, aby sprzedać portal po dobrej cenie. Jak donosi The New York Times, Matthew Buchanan i Karl von Randow sprzedali Letterboxd za 50 milionów dolarów kanadyjskiej spółce holdingowej Tiny, która specjalizuje się właśnie w pomocy założycielom firm w ich szybkim spieniężeniu.

Model biznesowy ma się nie zmienić

Twórca Letterboxd w oświadczeniu uspokaja użytkowników, że mimo sprzedaży firmy jej założyciele nigdzie się nie wybierają. Zostają i chcą dalej rozwijać serwis. Mają ambitne plany, w których realizacji pomoże Tiny. Chodzi tu m.in. o dodanie możliwości recenzowania seriali (obecnie portal obsługuje tylko ocenianie filmów).

Poza zmianą właściciela, zgodnie z podstawowymi wartościami operacyjnymi Tiny niewiele więcej się zmieni. Karl i ja nadal kierujemy zespołem, który pozostaje taki sam, ale teraz mamy dodatkowe wsparcie firmy z ogromnym doświadczeniem w pomaganiu założycielom w okresach wzrostu, których Letterboxd nadal doświadcza — Matthew Buchanan, współzałożyciel Letterboxd

Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Dajcie znać w komentarzach, zwłaszcza, jeśli należycie do grona użytkowników Letterboxd!


Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Diablo 4 Vessel of Hatred Dodatek do Diablo 4 przyciągnął rekordową liczbę graczy!
Wbrew popularnej opinii na naszym profilu facebookowym, wygląda na to, że dodatek do Diablo 4 jednak nie #nikogo. W momencie, gdy piszę te słowa, Diablo
paczkomat inpost Paczkomaty do likwidacji? Rząd przyjrzy się popularnym skrytkom
Automaty paczkowe są stawiane jak najbliżej nas, aby odbieranie i nadawanie paczek było maksymalnie wygodne i szybkie. Okazuje się jednak, że nie wszyscy doceniają bliskość
Diablo 4 Vessel of Hatred Premiera pierwszego dodatku do Diablo 4 już dziś!
Podobnie, jak w przypadku WoW-a, tak i w przypadku Diablo 4 Blizzard planował roczne dodatki. Po 20 latach ich MMO ma ich jednak tylko 10,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *