Branża e-commerce rozwija się w niedoścignionym przez inne sektory tempie. Jednym z kluczowych obecnie narzędzi używanym przez właścicieli stron internetowych i sklepów jest remarketing. Definicji remarketingu jest wiele, ale cel zawsze ten sam – zdobycie klientów.

Co to jest remarketing? Marketing internetowy

Z pewnością każdy zdążył już zaobserwować sytuację, w której po wejściu na stronę danego sklepu internetowego później zaczęły się wyświetlać reklamy tego sklepu. Można je spotkać w wynikach wyszukiwania Google, portali ogłoszeniowych, jak i w formie graficznej na różnego rodzaju stronach internetowych.

Remarketing to różnego rodzaju strategie dążące do pozyskania klienta, który raz już zainteresował się w jakimś stopniu prezentowaną ofertą. Mówiąc o remarketingu internetowym, najczęściej ma się na myśli narzędzia remarketingowe udostępniane przez Google Ads (dawniej także Google AdWords). Tego typu kampanie realizowane są celem powtórnego dotarcia do potencjalnego klienta. Jeżeli bowiem ktoś już zdążył się zainteresować daną propozycją, to bardzo prawdopodobne jest, że do niej wróci.

Klient taki może zastanawiać się, czy jakość danej usługi lub produktów jest odpowiednia, czy cena jest przystępna. Niemniej jednak sam fakt zainteresowania, nawet krótkiego czasowo wejścia na daną witrynę, jest bardzo ważnym znakiem z perspektywy marketingu internetowego. Dzieje się tak, ponieważ można śmiało założyć, że taki użytkownik szuka podobnego rozwiązania.

Sposób działania remarketingu – dane zbierane przez przeglądarki i wyszukiwarki

Współcześnie, pomijając usługi typu VPN i deep web, standardowym użytkownikom internetu trudno uchronić się przed zbieraniem danych. Wcale nie pomogą w tym nawet najbardziej skomplikowane ad-blockery. Ta cecha jest jednak korzystna dla właścicieli sklepów internetowych i stron, w których sprzedaje się produkty lub proponuje usługi.

Mechanizm działania remarketingu polega na zapisaniu informacji o tym, że dany użytkownik przegląda naszą witrynę. Następnie ten sam użytkownik przegląda inne strony internetowe, na których mogą wyświetlić się reklamy ofertowe dostarczone przez właściciela poprzedniej strony, jeśli ten korzysta z kampanii takich, jak Google Ads.

Pozwolenie na takie działanie użytkownik daje poprzez akceptację marketingowych i spersonalizowanych plików cookies – popularnych „ciasteczek”. Klikając na reklamę, użytkownik powróci raz jeszcze na stronę właściciela. Sam fakt, że się na to zdecydował oznacza, że istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że tym razem zdecyduje się na zakup!

Remarketing a Facebook

Reklama na Facebooku jest potężnym narzędziem, które za stosunkowo niski koszt jest w stanie pozyskać wielu nowych klientów. Metoda ta używana jest także do remarketingu. W tym zakresie na uwagę zasługuje remarketing dynamiczny na Facebooku.

Rozwiązanie to oferuje możliwość automatycznego wyszukania osób, które „wrzucały” dane produkty do koszyka, aby następnie umożliwić im sfinalizowanie transakcji.

W praktyce taka opcja zwiększa finalny wskaźnik konwersji i jest swego rodzaju częściowym ratunkiem dla „opuszczonych koszyków”. Aby remarketing dynamiczny działał prawidłowo, musi być odpowiednio zoptymalizowany. Konieczne jest też posiadanie konta reklamowego na Facebooku.

Remarketing, czyli kuj żelazo póki gorące

„Kuć żelazo póki gorące” – ta wielowiekowa już maksyma jest nader aktualna w przypadku marketingu internetowego. Strategie remarketingowe bazują na niej w 100%.

Nie tylko w marketingu internetowym popularne jest tworzenie różnego rodzaju technik, które skłaniają do podjęcia decyzji „tu i teraz”. Podobnie jest w przypadku remarketingu. Reklamy remarketingowe Google Ads uruchamiają się natychmiastowo.

To bardzo istotne, ponieważ gdyby minęło dużo czasu od momentu wejścia na stronę po raz pierwszy, prawdopodobieństwo sprzedaży byłoby znacznie niższe. Z tego powodu istotny jest także wygląd reklam remarketingowych. Zarówno pod względem wizualnym, jak i pod względem treści, muszą one skutecznie zachęcać do wejścia na witrynę raz jeszcze. Dobrze, gdy ukazują dodatkowe zalety, a czasem nawet – proponują promocję, jeśli to możliwe.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Czy własny sklep internetowy ma sens? E-commerce vs marketplace
Dodanie produktów na marketplace typu Allegro, Amazon czy Empik jest łatwe i szybkie – wiele osób wybiera te platformy na start z braku lepszego pomysłu.
Link building w e-commerce ‒ jak zdobyć wartościowe odnośniki?
Głosowanie na najlepszą stronę w branży? Czemu nie! Przecież w internecie każdy link kierujący do Twojego sklepu e-commerce jest swego rodzaju głosem ‒ za lub
Agencja e-commerce Agencja e-commerce – czy warto podjąć współpracę?
Prowadzisz własny sklep internetowy? Rozważ, czy nie skorzystać z usług agencji e-commerce. Powodów, by takową podjąć jest co najmniej kilka i każdy z nich przekłada

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *