Steam, czyli platforma gamingowa Valve, obejmująca m.in. sklep z grami, centrum społeczności i mody, mimo upływu lat nie traci na popularności. Wręcz przeciwnie – jej usługi zdają się cieszyć coraz większym zainteresowaniem. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że 27 listopada dwukrotnie pobiła rekord graczy zalogowanych jednocześnie.
Z platformy korzystały niespełna 32 miliony graczy
Niezależnie od tego, czy spojrzymy na oficjalną stronę Steama, czy na portal SteamDB, wynik jest imponujący (choć nieco inny). Steam wskazuje jako rekord 31 953 264 osób online, natomiast SteamDB – 31 906 400. Tak czy inaczej, mamy do czynienia z nowym rekordem.
Dlaczego akurat w tym momencie przed komputerami zgromadziło się tylu graczy? Nie dość, że był to koniec tygodnia, to dla wielu amerykańskich fanów gamingu także długi weekend, z uwagi na Święto Dziękczynienia.
Należy jednak zaznaczyć, że w tym rekordzie nie chodzi tylko o graczy będących w danym momencie w grze poprzez Steama czy robiących coś w kliencie (np. przeglądających sklep). Zaliczają się do niego także Ci, którzy byli zalogowani do Steama, ale mieli go w danej chwili zminimalizowanego na komputerze.
W czasie bicia rekordu aktywnie grało w gry poprzez Steama lub używało klienta 9,4 miliona użytkowników, czyli niespełna 1/3 wszystkich użytkowników będących online – to wciąż bardzo dobry wynik.
Niemal 32 miliony aktywnych użytkowników niewątpliwie robią wrażenie. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że przez wiele lat Steam miał konkurencję raczej symboliczną, a obecnie prężnie rozwija się Epic Games Store (chociaż do platformy Valve wciąż mu pod względem popularności daleko).
W ostatnich latach Steam bije rekordy taśmowo
Okres pandemiczny sprzyjał wzrostowi popularności usług internetowych. Osoby, które wcześniej nie miały czasu lub chęci, żeby sięgać po gry komputerowe, zaczęły ponownie (lub po raz pierwszy) się w nie wciągać. Zainteresowanie to utrzymało się nawet teraz, kiedy w wielu rejonach świata lockdowny już od dawna nie występują.
W lutym 2020 roku, a więc na samym początku pandemii, pobito rekord jednoczesnej ilości użytkowników z 2018 roku. Dokładniej mówiąc, 2 lutego 2020 online było 18 801 944 osób.
Dalej wszystko działo się już lawinowo – w marcu 2020 rekord przekroczył już 20 milionów graczy, 26,5 miliona użytkowników było online w lutym 2021, a w październiku 2022 przekroczono magiczną barierę 30 milionów.
Jak sądzicie – czy za jakiś czas uda się z kolei przeskoczyć próg 40 milionów użytkowników online? Dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: