Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Trudno nawet wyobrazić sobie, ile witryn istnieje obecnie w internecie i ile pojawia się każdego dnia. Przy ich projektowaniu brać należy pod uwagę wiele różnych zmiennych, związanych z rozwiązaniami technicznymi i informatycznymi. Nie można jednak zapominać również o stronie wizualnej, bo to przecież od tego, jak witryna wygląda, zależy czy już w pierwszych chwilach zainteresuje odwiedzającego.

Wygląd ma znaczenie…

Z faktem istnienia tak wieli stron internetowych związana jest rzecz jasna ich wysoka konkurencyjność. Niezależnie od tego, czego szukamy, możemy to znaleźć w wielu miejscach. Mowa to zarówno o produktach czy usługach, jak i informacjach.  Skuteczne strony internetowe, pod względem pozyskiwania uwagi odwiedzającego,  muszą łączyć w sobie funkcjonalność i wygląd. W bardzo niewielu przypadkach odwiedzający zdecyduje się na pozostanie na stronie, której design nie będzie dopasowany do obecnych standardów. Raczej opuści ją bardzo szybko, bo – jak wspomniano – prawie wszystko można znaleźć w wielu miejscach.

O czym należy pamiętać, przystępując do tworzenia witryny, niezależnie czy będzie to wizytówka firmy czy sklep internetowy?

Co musi mieć strona www?

Jednym z koniecznych wymogów jest tak zwana responsywność. Oznacza ona, że strona dopasowuje się (skaluje) do różnych rozdzielczości ekranu. Dawno minęły czasy, gdy z internetu korzystało się wyłącznie na komputerze. Obecnie coraz większa część użytkowników, z tendencją cały czas rosnącą, łączy się z siecią wykorzystując smartfony. Ich ekrany są mniejsze, sposób prezentacji danych musi więc to uwzględniać, inaczej strona może stracić kilkadziesiąt procent potencjalnych odwiedzających.

Wartym rozważania jest także indywidualny projekt graficzny. To fakt, że są one droższe niż darmowe projekty z tzw. „szablonów”. Te jednakże mają dwie wady – bywają „oklepane” i spotykane na tyle często, że nie pozwalają na odróżnienie od siebie sklepów. Do tego szablon  może być trudno dopasować do indywidualnych cech firmy/sklepu, które chcemy podkreślić. Decydując się na indywidualny projekt graficzny warto połączyć go z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Dobry  projekt loga firmy przyciąga uwagę, budzi zainteresowanie, wyróżnia się. Powtórzenie go na stronie internetowej, w social media, w korespondencji mailowej, na fakturach, na ulotkach, wizytówkach, reklamach pozwala na jednoznaczne skojarzenie z firmą czy sklepem.

Sam projekt strony to nie wszystko. Musi ona być widoczna w internecie, co osiąga się poprzez różnego rodzaju działania marketingowe. Oczywiście więc powstała witryna internetowa musi być dostosowana do pozycjonowania i zoptymalizowana tak, by wyszukiwarka Google (bo to ona jest głównym graczem na rynku) była w stanie szybko zidentyfikować treść strony, powiązań z odpowiednimi słowami – kluczami (tzw. frazy, których używamy podczas wyszukiwania informacji).

Jednym z ważnych wskazań podczas tzw. pozycjonowania, czyli budowania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, jest bieżąca aktualizacja strony, dodawanie na nią nowych informacji, publikowanie wpisów tematycznych, artykułów blogowych. Przy projekcie strony warto więc zadbać, by te czynności można było robić w sposób intuicyjny. Takie panele zarządzania treścią (CMS) mogą być równie proste w obsłudze, co pakiety biurowe, co oznacza, że nie będzie trzeba do nich angażować firm trzecich i w pełni kontrolować rozwój strony.

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *