Niestety wciąż spotykamy się z reklamami, które wprowadzają klientów w błąd. Tym razem taką kampanię z hasłem „1200 GB za darmo przez rok” wypuściła sieć T-Mobile. UOKiK przyjrzał się sprawie, która co prawda zaczęła się rok temu, ale dopiero teraz urząd podjął decyzję i ukarał spółkę gigantyczną karą. Szczegóły.
Kilkadziesiąt milionów złotych kary dla T-Mobile
Niecały miesiąc temu informowaliśmy Was, że UOKiK bacznie przygląda się OLX-owi i systemowi ocen na tej platformie. Teraz urząd bierze się za jednego z operatorów komórkowych. Nowy rok 2024 nie zaczął się najlepiej dla sieci T-Mobile. Otrzymała ona bowiem gigantyczną karę wynoszącą dokładnie 25,62 mln zł za wprowadzenie klientów w błąd.
Być może kojarzycie kampanię reklamową oferty pre-paid pod hasłem „1200 GB za darmo przez rok” w T-Mobile. Reklamy pojawiały się w całej Polsce i były wyświetlane zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim. Sugerowały one, że pakiet danych jest całkowicie darmowy, a jak się szybko okazało, nie do końca tak było (przy okazji przypominamy nasz artykuł dotyczący tego, jak wybrać sieć komórkową). Oto fragment oświadczenia na stronie UOKiK:
Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł.
Informacja o mechanizmie tej promocji co prawda była umieszczona w reklamie, ale na samym dole i w dodatku małą czcionką, więc pozostała mało widoczna.
Operator komórkowy nie zgadza się z decyzją UOKiK
Nie jest dużym zaskoczeniem, iż T-Mobile nie zgadza się z decyzją podjętą przez UOKiK.
Dowiedz się więcej:
- Sprawdź, jak udostępnić Internet z telefonu
Decyzja w sprawie kary nie jest prawomocna, a sieć planuje od niej się odwołać. W Internecie opublikowała także krótkie oświadczenie, w którym czytamy:
Po dokładnej analizie uzasadnienia decyzji Prezesa UOKiK, zdecydowanie nie zgadzamy się z formą i wysokością kar nałożonych na T-Mobile Polska w ramach postępowania. Oświadczamy jednocześnie, że zamierzamy złożyć odwołanie od tej decyzji w terminie przewidzianym przepisami.
Operator komórkowy zapewnił również, że opisywana oferta została stworzona zgodnie z mechaniką właściwą dla usług na kartę, w których korzystanie z dodatkowych bonusów wiąże się z posiadaniem aktywnego konta lub pakietu, a to z kolei oznacza konieczność comiesięcznych doładowań.
Dowiedz się więcej:
- Przekonaj się, co musisz zrobić, aby przyspieszyć Internet
T-Mobile uznał także, że „1200 GB za darmo przez rok” to oferta, która spodobała się klientom i nawet przekazali oni wiele pozytywnych sygnałów. Wspomniał także o tym, że konkurencyjne firmy także wprowadziły podobne rozwiązania dla swoich użytkowników.
Wiadomo również, że firma chętnie współpracowała z UOKiK-iem już od chwili postawienia jej zarzutów. Co więcej, sieć zaproponowała liczne rozwiązania mające na celu zadośćuczynienie osobom, które miały uwagi do sposobu komunikacji promocji i ponoć były to tylko… dwie osoby.
Źródło obrazka wyróżniającego: T-Mobile
WARTO PRZECZYTAĆ: