Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Już jakiś czas temu informowaliśmy Was, że Twitter rozważa wprowadzenie usług płatnych. Teraz już przekuto te plany w zamiary i poznaliśmy więcej szczegółów na ten temat – wiemy już między innymi, że będzie się ona nazywała Twitter Blue.

Twitter Blue będzie kosztować 2,99 dolarów miesięcznie

Twitter ujawnił usługę Twitter Blue w sposób dość ciekawy… a mianowicie poprzez dodanie informacji o mikropłatnościach do swojej aplikacji w App Store, co jest wymagane przez Apple. Będzie ona działała na zasadzie abonamentu – za każdy miesiąc użytkowania trzeba zapłacić 2,99 dolarów. W Polsce będzie to 13,99 złotych.

Co użytkownicy mogą otrzymać w zamian? Najważniejszą funkcją jest w naszym odczuciu możliwość cofania opublikowanych tweetów, czyli coś, o co ludzie proszą od lat i nie mogą się doprosić. Twórca Twittera twierdził swego czasu, że nie ma takiej funkcji, ponieważ firma uważa, że po prostu nie powinno jej być… jednak jak widać sytuacja w tym zakresie się zmieniła.

Zaczęliśmy jako usługa SMS, wiadomości tekstowych. I jak wszyscy wiecie, kiedy wyślesz wiadomość tekstową, nie możesz tego cofnąć. Chcieliśmy zachować ten vibe, to uczucie, we wczesnych dniach. – Jack Dorsey, prezes Twittera

Co jeszcze? Między innymi dostęp do spersonalizowanych ikon i kolorów interfejsu. Będzie także nowy tryb czytnika. Nic na razie nie wiadomo o możliwości płacenia za ekskluzywne tweety celebrytów i innych znanych osobistości, o czym można było swego czasu usłyszeć.

Czy to początek usług subskrypcyjnych w mediach społecznościowych?

Czy ta decyzja oznacza, że niedługo możemy spodziewać się na przykład usługi subskrypcyjnej na Facebooku lub Instagramie, dodającej podobne funkcje lub pozwalającej przeglądać portal bez reklam? Ciężko powiedzieć, ponieważ nic oficjalnie jeszcze na ten temat nie wiadomo, ale nie zdziwilibyśmy się.

Warto wskazać, że usługę subskrypcyjną oferuje już od dłuższego czasu LinkedIn. Jest to również w pewnym sensie portal społecznościowy, ale skupiony na nawiązywaniu kontaktów zawodowych i poszukiwaniu nowych klientów/zleceniodawców/pracodawców, więc tam działa to oczywiście na zupełnie innych zasadach.

Podoba Wam się Twitter Blue? Uważacie, że ta usługa jest warta 13,99 złotych miesięcznie? Koniecznie dajcie nam znać w komentarzach (i przy okazji pochwalcie się, czy w ogóle używacie Twittera, czy też nie jesteście przekonani do tego serwisu społecznościowego)!

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.