Voxelaxy to produkcja za której realizację odpowiada osiemnastolatek, Jakub Klementewicz. Głównym założeniem gry jest pozyskiwanie surowców i przetrwanie w świecie pełnym zagrożeń. Na samym początku wcielamy się w astronautę, który przemierza nieznane tajniki obcej planety. Używając początkowo mocno ograniczonego zestawu narzędzi, musimy przetrwać w niesprzyjającym środowisku. Brakujący tlen i wytworzenie pożywienia są sporym wyzwaniem. Czy jesteś na to gotowy?
O grze najwięcej może powiedzieć jej twórca! Udało mi się skontaktować z autorem tego projektu, który przybliżył mi trochę zarys przyszłości tej produkcji i oczekiwań wobec niej związanych.
Cześć Jakub! Aktualnie tworzysz grę Voxelaxy, której premiera na platformie Steam już w połowie sierpnia. Czego oczekujesz od pierwszej wersji produktu, która będzie dostępna dla szerszego grona odbiorcy?
– Mam nadzieję, że Voxelaxy spodoba się wielu graczom i będą mogli przyjemnie przy niej spędzać czas.
Czy od początku wychodziłeś z założenia, że ten projekt zostanie tak mocno rozwinięty, czy był to zupełnie spontaniczny pomysł?
– Voxelaxy na samym początku swojego istnienia(luty 2017) był spontanicznym pomysłem, który powstał w mojej głowie. Po opublikowaniu kilku postów na grupach na Facebooku – pomysł spodobał się szerszej publiczności. To zmotywowało mnie do dalszego tworzenia.
Pomysł na Voxelaxy powstał wyłącznie w Twojej głowie czy był inspirowany powstałą już produkcją?
– Voxelaxy nie było inspirowane żadną inną grą. Chciałem stworzyć swój własny gatunek, prosty, świeży i ciekawy dla wielu odbiorców. Poruszyłem tematykę podboju kosmosu, kolonizacji planet przez człowieka, ponieważ wydawało mi się, że daje to szerokie pole dla wyobraźni i kreatywności. Odkrywania tego co jeszcze nieodkryte.
Czego jako twórca oczekujesz od społeczności? Czy Voxelaxy jest tworzone na wzór kreatywnego sandboxa pokroju Minecrafta, gdzie głównym napędem gry jest właśnie społeczność?
– Oczywiście, że jestem otwarty na ciekawe pomysły i propozycje ze strony graczy. Udzielam się na mediach społecznościowych, koresponduję z ludźmi. Chcę nawiązać bliską więź z moimi odbiorcami. Gra została zaprojektowana w taki sposób, że każdy z graczy otrzymuje swój własny niepowtarzalny świat. Moim głównym celem jest urozmaicenie rozgrywki i nadanie jej kompletnej niepowtarzalności, tak aby nawet najbardziej doświadczony gracz nie mógł przewidzieć wszystkiego, aby ciągle musiał eksplorować i odkrywać. Gra wymaga od gracza skupienia, rozwagi w podejmowaniu decyzji oraz dobrego gospodarowania zasobami: tlenem, pokarmem, wodą.
W serwisach społecznościowych zapowiedziałeś częste aktualizacje swojej produkcji. Co będzie kamieniem milowym, który sobie postawisz na przyszłość?
– Teraz po publikacji gry, moim największym wyzwaniem będzie tryb Multiplayer, który planuję dodać na przełomie października i listopada tego roku. Na pewno przyciągnie to uwagę większej liczby osób. Grą będą mogli się cieszyć gracze ze zgranych paczek przyjaciół.
Tworzenie gry to nie jest proste zagadnienie. Czy były momenty podczas których miałeś ochotę zakończyć pracę nad tytułem? Co było najtrudniejszym aspektem do zrealizowania w trakcie tworzenia gry?
– Nie było takich momentów, gdzie miałbym porzucić ten projekt. Przyczyniła się do tego społeczność, która dopytywała się o nowości. Chcieli znać detale tej gry i mieć pewność, że ujrzy światło dzienne. Voxelaxy uznałem za swoje dotychczasowe największe przedsięwzięcie i chciałem doprowadzić je do końca. Najtrudniejszym aspektem podczas tworzenia gry był czas – jego zawsze jest mało. Chcesz programować, ale musisz przerwać to w połowie, ponieważ masz do zrobienia wiele innych zadań.
Czy finalna wersja Voxelaxy będzie znacząco się różniła od materiału przedstawionego podczas alpha testów?
– Oczywiście, że tak! Voxelaxy cały czas będzie przeze mnie rozwijane. Przewiduję masę nowych rzeczy do dodania, takich jak wcześniej wspomniane Multiplayer, ale również trybów do gry, urozmaicających rozgrywkę i nadających jej jeszcze większej niepowtarzalności.
Z pewnością ten wywiad przybliżył społeczności TechPolska.pl trochę nowych informacji dotyczących Twojej gry. Dziękuje, że zgodziłeś się na poświęcenie swojego czasu i trzymam kciuki za dalszy rozwój Twojego projektu.
Warto zaznaczyć, że Jakuba możemy spotkać na grupie “Typowi Technicy Informatycy”, bliskiego partnera serwisu TechPolska.pl. Twórca projektu szanuję kontakt z odbiorcami swojej gry i bardzo często umieszcza tam najświeższe zmiany, które wprowadził do rozgrywki. Voxelaxy będzie dostępne w sprzedaży już 16 sierpnia!
WARTO PRZECZYTAĆ: