Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Od zeszłego roku Netflix oferuje już nie tylko treści wideo (w tym interaktywne), ale także katalog gier mobilnych. Wygląda jednak na to, że mimo upływającego czasu firmie wciąż nie udało się przekonać subskrybentów do swoich produkcji. Mówiąc wprost – zainteresowanie jest marginalne.

Mniej niż zero? Jeszcze nie, ale mniej niż 1%

Netflix wprowadził do swojej oferty gry mobilne w listopadzie zeszłego roku. Pierwotnie było to tylko kilka tytułów, obecnie jest ich już znacznie więcej. Podobnie, jak oryginalne filmy i seriale tego serwisu, tak i gry są dostępne tylko dla subskrybentów – nie da się kupić ich osobno. Póki co jednak

Takie wnioski można wyciągnąć z danych, które zebrała platforma analityczna Apptopia. Wszystkie gry Netflixa zostały łącznie pobrane 23 miliony razy, a średnio gra w nie 1,7 miliona osób dziennie. Na pierwszy rzut oka statystyki te mogą wydawać się niezłe, ale trzeba pamiętać, że Netflix ma obecnie około 221 milionów subskrybentów na całym świecie.

into the breach gry netflixa
Into the Breach – jedna z najlepszych gier z katalogu Netflixa | Źródło: Netflix

W praktyce oznacza to, że codziennie po gry oferowane przez tę platformę streamingową sięga niespełna 1% jej klientów. I to mimo faktu, że gry Netflixa są dla nich dostępne bez żadnych dodatkowych opłat (wystarczy dowolny plan Netflixa), a do tego nie zawierają reklam ani mikrotransakcji.

Mimo wszystko platforma nie składa broni i planuje dalszy rozwój sekcji gamingowej. Ba – wręcz twierdzi, że celowo nie promuje jej jeszcze bardzo mocno i tak naprawdę dopiero za jakiś czas będzie rozwijać skrzydła.

Nadal celowo robimy to po cichu, ponieważ wciąż się uczymy, eksperymentujemy i próbujemy rozgryźć, jakie rzeczy będą rezonować z naszymi użytkownikami, w jakie gry ludzie chcą grać – Leanne Loombe, szefowa wydziału gier zewnętrznych Netflixa

Netflix ma w planach kolejne gry, w tym oparte na znanych markach

Z czego wynika tak niskie zainteresowanie grami Neflixa? Można tylko spekulować. Zapewne część subskrybentów w ogóle nie wie, że są one dla nich dostępne bez dodatkowych opłat. Co prawda firma dodała do swojej aplikacji mobilnej specjalną zakładkę dotyczącą gier, ale pewnie nie każdy zwrócił na nią uwagę.

Inni być może wiedzą o grach Netflixa, ale nie grają w gry mobilne wcale lub nie przemawia do nich aktualna oferta. Nie da się ukryć, że sporo spośród aktualnie dostępnych tytułów (a jest ich już ponad 25) to bardzo proste gry, podobne do tysięcy innych, które można znaleźć w App Store czy sklepie Google Play.

Jest też jednak kilka perełek, z którymi warto się zapoznać, jak Into the Breach czy Stranger Things: 1984. Do tego Netflix ma ambitne plany – do końca 2022 chce mieć w swoim katalogu już co najmniej 50 tytułów, w tym kolejne inspirowane znanymi markami.

stranger things 1984 netflix
Stranger Things: 1984 | Źródło: Netflix

W przygotowaniu jest między innymi gra “Queen’s Gambit Chess“, inspirowana popularnym serialem Gambit królowej. Można się spodziewać, że w miarę pęcznienia katalogu gier, większy będzie także poziom ich promocji, a co za tym idzie – zainteresowanie użytkowników.

Co o tym wszystkim sądzicie? Graliście już w któreś gry Netflixa, a może żadna Was do siebie nie przekonała? Dajcie nam koniecznie znać w komentarzach!

Share:

administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.