Informatyczny system zarządzania relacjami z klientami (CRM) to jedno z podstawowych narzędzi, stosowanych współcześnie przez firmy – zwłaszcza te, które obsługują dużą liczbę kontrahentów. Na rynku dostępnych jest wiele konkurujących ze sobą rozwiązań tego typu. Które z nich wybrać, aby zapewnić przedsiębiorstwu maksimum korzyści? Michał Szlachta, CEO w firmie LevelApp, realizującej wdrożenia Salesforce – jednego z wiodących narzędzi na rynku – wskazuje podstawowe mocne punkty tego rozwiązania.

CRM pod klucz

Salesforce to nowoczesna, w 100% chmurowa platforma CRM. Dla podmiotu, który decyduje się na jej wdrożenie, już na wstępie oznacza to korzyści, jako że nie jest konieczne inwestowanie w drogą infrastrukturę sprzętową oraz licencje bazodanowe (jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego oprogramowania). Co więcej, płatność za użytkowanie Salesforce dokonywana jest w modelu subskrypcyjnym, co oznacza, że użytkownik unika wysokich inicjalnych kosztów związanych z uruchomieniem systemu.

Platforma oferuje wsparcie przede wszystkim dla takich obszarów, jak e-commerce, obsługa klienta, marketing czy analiza danych (łącznie z elementami sztucznej inteligencji). Z jednej strony narzędzie to kładzie nacisk na przystępność i intuicyjność w obsłudze, także dla relatywnych nowicjuszy, z drugiej pozwala ono spełniać oczekiwania dotyczące nawet naprawdę bardzo złożonych projektów.

System już na starcie daje do dyspozycji szablony gotowych funkcjonalności, stworzone w oparciu o najlepsze praktyki użytkowników i pozwalające w jak najkrótszym czasie rozpocząć efektywną pracę w oparciu o ergonomiczny interfejs. Dzięki temu osoba obsługująca może do minimum zredukować etap wstępnej konfiguracji i uczenia się, koncentrując się na uzyskaniu elementarnych korzyści dla firmy, poprzez takie procesy jak: budowanie bazy leadów, „mapowanie klienta”, konwersja leadów na opportunity, zarządzanie etapami procesu sprzedaży, obsługa mailingów.

Salesforce: wdrożenie = integracja ze światem zewnętrznym

Salesforce posiada praktycznie nieograniczone możliwości integracji z dowolnymi systemami zewnętrznymi, według indywidualnych potrzeb danego użytkownika. Z pomocą przychodzi tu dedykowany serwis Salesforce AppExchange, w którym dostępna jest duża baza gotowych funkcjonalności, rozwiązań i aplikacji rozszerzających możliwości platformy.

Dla systemu Salesforce istnieją gotowe wtyczki, umożliwiające współpracę z innymi popularnymi aplikacjami (np. MS Teams, Outlook), portalami/serwisami (LinkedIn, Twitter itp.) czy komunikatorami (np. WhatsApp, Messenger). Tak więc, praktycznie każdy potencjalny kanał elektronicznej komunikacji z klientami można bez problemu zintegrować z tą platformą.

Łatwa automatyzacja i kastomizacja

Salesforce, dzięki rozwiązaniom typu process builder czy flows, oferuje nieograniczone możliwości automatyzacji procesów, zdejmując z użytkownika obowiązek manualnego wykonywania rutynowych czynności. Co niezmiernie istotne, jest to możliwe bez zlecania napisania choćby jednej linijki kodu programiście. Cecha ta wynika z faktu, że Salesforce jest platformą typu low-code, w której aplikacje można budować w sposób wizualny, bez znajomości języków programowania.

Bez konieczności pisania kodu, czyli przez proste „wyklikanie”, można dokonać także kastomizacji interfejsu aplikacji – zarówno dla użytkowników wewnętrznych w firmie użytkownika,  jak i dla platform przeznaczonych dla klientów/partnerów (experience cloud). Salesforce oferuje w tym celu wbudowane narzędzia w rodzaju Lightning App Builder/Experience Builder i CMS.

Skalowalność = inwestycja w przyszłość

Kolejna zaleta Salesforce: wdrożenie nie oznacza zamknięcia architektury systemu –

oprogramowanie jest w pełni skalowalne. Istnieją liczne przypadki, w których z narzędziem tym pracuje w danej firmie dosłownie tylko kilku operatorów, ale są i takie, gdzie korzysta z niego kilka tysięcy pracowników. Jest to informacja o tyle istotna, że przedsiębiorcy przed podjęciem decyzji o zakupie jakiegoś narzędzia IT często stają przed dylematem: czy kierować się jedynie realnymi, obecnymi potrzebami, czy też uwzględnić możliwy rozwój działalności w perspektywie następnych lat?

Jeśli już o przyszłości mowa, to warto także wziąć pod uwagę fakt, że Salesforce jest produktem, którego popularność systematycznie rośnie – aktualnie marka ta odpowiada za 1/5 światowego rynku systemów CRM, wyprzedzając takich konkurentów jak SAP, Oracle czy Microsoft. W chwili obecnej platforma ma ponad 150 tysięcy użytkowników – od niewielkich firm po takie tuzy, jak T-Mobile, ABB, Adidas czy inne przedsiębiorstwa z listy FORTUNE 500. Podobnie jak to jest w przypadku systemów operacyjnych czy formatów zapisywania i wymiany danych, także w przypadku CRM warto związać się z takim standardem, którego pozycja rynkowa i kondycja pozwalają z ufnością patrzeć w przyszłość, bez obaw o utratę wsparcia w perspektywie kilku lat.

WARTO PRZECZYTAĆ:

huawei watch 4 pro blood sugar Jak śledzenie poziomu cukru we krwi przez zegarek Smartwatch zmienia sposób leczenia cukrzycy
Śledzenie poziomu cukru we krwi za pomocą zegarka Smartwatch rewolucjonizuje zarządzanie cukrzycą, zapewniając osobom chorym na cukrzycę cenne narzędzia i informacje umożliwiające monitorowanie poziomu cukru
Czy pompa ciepła jest dla mnie?
Czy pompy ciepła nadają się tylko do nowych budynków? Czy na pewno ogrzeją dom, gdy na dworze będzie mróz? I czy są głośne? Na temat
smartwatch meski Smartwatch dla stylowego i wymagającego mężczyzny. Jaki wybrać?
Wybór odpowiedniego smartwatcha to decyzja, która może znacząco wpłynąć na nasze codzienne życie. Smartwatch to nie tylko elegancki dodatek, ale także zaawansowane narzędzie, które ułatwia
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *