Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

The Day Before to najczęściej wishlistowana (dodawana do listy życzeń) gra na Steamie. To najlepszy dowód na to, że jest wyczekiwana przez duże grono graczy. Będą oni jednak musieli obejść się smakiem, przynajmniej jeszcze przez jakiś czas…

The Day Before zaliczy spore opóźnienie, ale z ważnego powodu

Kiedy słyszymy o tego typu decyzjach, często podawany przez deweloperów powód jest mało konkretny. Dopracowanie gry, doszlifowanie pewnych elementów, zapewnienie graczom jak najlepszego doświadczenia – zapewne kojarzycie tego typu komunikaty.

W przypadku The Day Before, którego datę premiery przesunięto o niemal rok, przyczyna opóźnienia jest bardziej jasna. Deweloperzy, czyli studio Fntastic, zdecydowali się przejść na silnik Unreal Engine 5. Czyli silnik, w którego rozwoju uczestniczy CD Projekt RED i na którym będzie oparta m.in. nowa duża gra z uniwersum Wiedźmina.

Z jednej strony to dobrze, ponieważ przynajmniej w teorii powinno to oznaczać ładniejszą, lepiej zoptymalizowaną grę, korzystającą z nowych możliwości i rozwiązań technologicznych. Z drugiej, wdrożenie się w nowy silnik i przejście dla niego to nie kwestia kilku kliknięć, tylko dużej ilości dodatkowej pracy. Stąd też właśnie spore opóźnienie względem planowanej premiery.

Dokładniej mówiąc, datę premiery przesunięto na 1 marzec 2023 roku. Pierwotnie była ona ustalona na 21 czerwca 2022 roku, a więc już w przyszłym miesiącu gracze mogliby zanurzyć się w świat The Day Before, gdyby nie przeprowadzka na UE 5.

To gra o zombie z otwartym światem

The Day Before to survivalowy MMO z otwartym światem osadzony w Ameryce opanowanej przez krwiożercze zombie. Tworzy go wspomniane już studia Fntastic, odpowiedzialne m.in. za The Wild Eight – również survival w otwartym świecie, ale z zupełnie innym klimatem i stylem graficznym.

Trailer The Day Before, który możecie zobaczyć poniżej (i który ujawniał nieaktualną już czerwcową datę premiery), wzbudził spore zainteresowanie graczy – do tej pory obejrzano go już ponad 2 miliony razy.

Nie sposób nie zauważyć pewnych inspiracji takimi hitami, jak The Last of Us czy DayZ, natomiast można mieć nadzieję, że The Day Before nie będzie kalką, a czymś wyjątkowym.

Unreal Engine 5 ma być silnikiem odpowiadającym między innymi na potrzeby właśnie deweloperów tworzących gry z otwartym świecie. Znacznie wpłynąć na wydajność The Day Before może m.in. funkcja World Partition, odpowiedzialna za sprawne ładowanie świata gry w czasie, gdy gracz się po nim porusza.

Czekaliście na The Day Before? Jesteście rozczarowani przesunięciem premiery, a może cieszycie się z przesiadki na UE 5? Dajcie koniecznie znać w komentarzach!

Share:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.