Wydawca popularnej gry Last Epoch, Krafton, oficjalnie ogłosił transformację w „AI-first company”, wprowadzając sztuczną inteligencję do centrum wszystkich procesów decyzyjnych i produkcyjnych.

Krafton reorganizuje firmę z narzędziami AI w centrum

Krafton, znany przede wszystkim jako wydawca gier takich jak PUBG, Subnautica 2, a od niedawna również Last Epoch, zapowiedział pełną reorganizację firmy w duchu „AI-first”. W oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej w języku koreańskim firma podkreśliła, że celem nowej strategii jest „priorytetowe traktowanie AI jako głównego narzędzia rozwiązywania problemów”, co ma zwiększyć produktywność w całej organizacji oraz przyspieszyć długoterminowy wzrost wartości firmy.

Według CEO Krafton, Kim Chang-hana, w ramach nowego modelu zarządzania członkowie zespołu będą mogli skupić się na działaniach kreatywnych i złożonym rozwiązywaniu problemów, podczas gdy AI zajmie się rutynowymi zadaniami. Firma przeznaczyła około 100 miliardów wonów koreańskich (ok. 52,3 mln funtów) na inwestycję w klastry GPU, które mają wspierać zaawansowane procesy rozumowania i planowania iteracyjnego. Dodatkowo, 30 milionów wonów (ok. 15,5 mln funtów) trafi na szkolenia pracowników z obsługi narzędzi AI.

Transformacja Krafton jest zgodna z trendami w branży: coraz więcej japońskich i globalnych wydawców eksperymentuje z AI w procesie tworzenia gier. Square Enix, Capcom, Sega czy Level-5 już wprowadzają rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, co pokazuje, że przyszłość produkcji gier wideo będzie coraz ściślej związana z automatyzacją i generatywnymi technologiami AI. I to pomimo faktu, że twórca muzyki do Final Fantasy nie zamierza używać AI.

Dzięki nowej strategii Krafton planuje usprawnić badania i rozwój AI i wzbogacić doświadczenia graczy poprzez inteligentniejsze systemy w grach.


Administrator

Na co dzień zajmuję się organizacją konkursu łazików marsjańskich, żeby wieczorami móc oddać się graniu. Lubię klimaty post-apo, jeździć na woodstock i preferuję PvE od PvP. Posiadam komplet smoczych kul. Odwiedź mnie na Twitchu: https://www.twitch.tv/grokoko

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Sztuczna inteligencja nie zadowoliła Polaków. ,,Nowa” aplikacja z nawigacją nie przypadła im do gustu
Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy, że kierowcy już nie usłyszą legendarnego głosu w najpopularniejszej aplikacji z nawigacją. Spodziewaliśmy się, że Polacy wypowiedzą wojnę Mapom Google,
radio off kraków konczy eksperyment Al jednak nie jest takie wspaniałe? Radio OFF Kraków kończy swój eksperyment
Po dużych rozmiarów internetowej awanturze Radio OFF Kraków postanowiło zakończyć swój kontrowersyjny eksperyment. Początkowo miał trwać aż kwartał, ale sztuczna inteligencja zniknęła już po zaledwie
googlemaps Al wkracza do Map Google. Już nie usłyszycie polskiego lektora
Jarosław Juszkiewicz, czyli dziennikarz, który był znany głównie z Map Google, stracił pracę. Chociaż po samych danych możecie nie wiedzieć, kim jest, na pewno słyszeliście

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *