Wydawca popularnej gry Last Epoch, Krafton, oficjalnie ogłosił transformację w „AI-first company”, wprowadzając sztuczną inteligencję do centrum wszystkich procesów decyzyjnych i produkcyjnych.
Krafton reorganizuje firmę z narzędziami AI w centrum
Krafton, znany przede wszystkim jako wydawca gier takich jak PUBG, Subnautica 2, a od niedawna również Last Epoch, zapowiedział pełną reorganizację firmy w duchu „AI-first”. W oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej w języku koreańskim firma podkreśliła, że celem nowej strategii jest „priorytetowe traktowanie AI jako głównego narzędzia rozwiązywania problemów”, co ma zwiększyć produktywność w całej organizacji oraz przyspieszyć długoterminowy wzrost wartości firmy.
Według CEO Krafton, Kim Chang-hana, w ramach nowego modelu zarządzania członkowie zespołu będą mogli skupić się na działaniach kreatywnych i złożonym rozwiązywaniu problemów, podczas gdy AI zajmie się rutynowymi zadaniami. Firma przeznaczyła około 100 miliardów wonów koreańskich (ok. 52,3 mln funtów) na inwestycję w klastry GPU, które mają wspierać zaawansowane procesy rozumowania i planowania iteracyjnego. Dodatkowo, 30 milionów wonów (ok. 15,5 mln funtów) trafi na szkolenia pracowników z obsługi narzędzi AI.
Transformacja Krafton jest zgodna z trendami w branży: coraz więcej japońskich i globalnych wydawców eksperymentuje z AI w procesie tworzenia gier. Square Enix, Capcom, Sega czy Level-5 już wprowadzają rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, co pokazuje, że przyszłość produkcji gier wideo będzie coraz ściślej związana z automatyzacją i generatywnymi technologiami AI. I to pomimo faktu, że twórca muzyki do Final Fantasy nie zamierza używać AI.
Dzięki nowej strategii Krafton planuje usprawnić badania i rozwój AI i wzbogacić doświadczenia graczy poprzez inteligentniejsze systemy w grach.
WARTO PRZECZYTAĆ:







