Chociaż Elon Musk przez wielu uważany jest za mistrza przedsiębiorczości, to jednak nie jest tak, że wszystkie jego plany zawsze udają się w 100%. Podejmuje się rozmaitych inwestycji, lecz jednak nie każda idzie po jego myśli. Tak jest w przypadku Twittera, którego zakupił i przemianował na X. Aktualna szacunkowa wartość platformy nie wygląda zbyt dobrze.

Zapłacił 44 miliardy dolarów za Twittera, aktualnie jest warty niewielką część tej kwoty

To nie brzmi dobrze! Gdy dwa lata temu Elon Musk zdecydował się na zakup Twittera, zapłacił za niego aż 44 miliardy dolarów. Natomiast teraz jego wartość jest dużo mniejsza. Według szacunków Fidelity aktualnie X jest warty jedynie około 9,4 miliarda dolarów, czyli mniej niż ¼ kwoty, którą miliarder wydał na zakup platformy. Jest to jednoznaczne z tym, że nastąpił spadek o ponad 78%!

Warto dodać też, że fundusz Fidelity zdecydował się na zainwestowanie w platformę nieco mniej niż 20 milionów dolarów. Niestety, aktualnie wartość jego udziałów jest znacząco mniejsza – wyceniana jest na 4,19 milionów dolarów. Oznacza to, że niezadowalające wyniki to nie tylko problem dla Elona Muska, który wyłożył pokaźną kwotę, aby możliwe było przejęcie dawnego Twittera, ale też dla Fidelity.

Reklamodawcy wciąż uciekają z platformy i nie zanosi się na żadną zmianę

Spadek wartości X najpewniej jest spowodowany drastycznie zmniejszonym zainteresowaniem ze strony reklamodawców. Ci niechętnie podchodzą do tego, aby reklamy ich firm były widoczne na platformie, co jest wynikiem niezadowolenia z moderacji treści. W serwisie nie brakuje materiałów ekstremistycznych i pornograficznych, natomiast reklamodawcy nie chcą, aby ich marki były kojarzone z tego typu treściami.

W ostatnim czasie na ucieczkę z platformy zdecydowały się takie firmy jak m.in. Amazon, Coca-Cola, czy Disney. Natomiast z najnowszego globalnego badania w wykonaniu Kantar dowiadujemy się, że aż 26% marketerów zmniejszy wydatki na X w 2025 roku, więc niebawem może być jeszcze gorzej… Warto też dodać, że niewielu reklamodawców uważa reklamy X za bezpieczne dla marki. Co ciekawe, niedawno miliarder nawet pozwał reklamodawców, o czym Was informowaliśmy.

Na ten moment trudno mówić o tym, aby Elon Musk uważał zakup X za opłacalną inwestycję. Nie zmienia to jednak faktu, że portal wciąż pozostaje istotnym graczem wśród social mediów.

Co myślicie o tej całej sytuacji? Czy portal przejęty przez Elona Muska poradzi sobie z problemami i wyjdzie na prostą? Dajcie znać w komentarzach!


Doświadczona copywriterka tworząca teksty o różnej tematyce. Na bieżąco obserwuję nowości w świecie technologii i dzielę się nimi z innymi ludźmi. Po godzinach miłośniczka Netflixa, podróży, pieczenia ciast i herbaty.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

robot tesla optimus Roboty Tesla Optimus miały nas mocno zaskoczyć, a okazały się porażką
Niedawne wydarzenie zorganizowane przez Teslę i Elona Muska skupiło uwagę na humanoidalnych robotach Tesla Optimus, które miały pokazać swoje możliwości i wszystkich zaskoczyć. Szybko okazało
x Platforma X wycofuje się z dużego kraju. Powodem tajna cenzura
X, platforma należąca do Elona Muska, podjęła decyzję o wycofaniu się z wielkiego kraju. Ma to być spowodowane niezastosowaniem się do nakazu ministra Najwyższego Sądu
Elon Musk pozywa reklamodawcow Elon Musk stracił już cierpliwość. Właśnie pozwał reklamodawców
Elon Musk i kontrowersyjne działania to zdecydowanie coś, co się łączy. Jest to osoba, która wzbudza w nas mieszane uczucia, choć dużo częściej są one

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *