Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Zapewnienie pozytywnych doznań klientom na każdym etapie kontaktu z firmą to obecnie jeden z ważniejszych celów świadomych organizacji. Dzięki dobrym doświadczeniom klienta można zyskać przewagę konkurencyjną i zwiększyć sprzedaż. I choć obsługa klienta to tylko jeden z elementów decydujących o jakości customer experience, to w zasadzie kluczowy. Zobacz, dlaczego warto zainwestować w system Comarch POS do obsługi sprzedaży, transakcji i klientów.

Customer Experience

Doświadczenia klienta to po prostu całość emocji i wrażeń, jakie odczuwa podczas procesu zakupowego, od działań marketingowych i sprzedażowych po obsługę klienta. Jakość tych doświadczeń ma obecnie ogromny wpływ na sukces biznesowy. Wraz ze wzrostem zadowolenia, będzie rosła nie tylko sprzedaż, ale także lojalność klientów, dlatego warto cały czas nad nimi pracować. Zarządzanie doświadczeniami klienta to projektowanie interakcji z klientem, tak, aby spełnić jego wszystkie oczekiwania na każdym etapie kontaktu z firmą. Obecnie klienci największe oczekiwania, w wyniku zmian technologicznych, ekonomicznych i wzrostu samoświadomości konsumenckiej, mają w zakresie obsługi, sprzedaży i transakcji. I choć obsługa klienta to tylko jeden z elementów decydujących o jakości doświadczeń, to kluczowy w tym zakresie.

Klient w centrum uwagi!

Współcześni klienci są mocno zniecierpliwieni i nieco zmanierowani, oczekują od firm szybkiej i sprawnej obsługi klienta. Jej jakość jest bardzo ważna, ponieważ ma decydujący wpływ na postrzeganie marki i jej sukces biznesowy. Firmy, które zapewnią swoim klientom najwyższy standard obsługi, zyskają przewagę nad konkurencją. Przy dużej liczbie transakcji, temu zadaniu można sprostać tylko przy wsparciu nowoczesnych technologii i innowacyjnego oprogramowania. Comarch POS i Comarch mPOS to aplikacje przeznaczone do kompleksowej obsługi punktów sprzedaży.

Systemy POS od Comarch

Systemy POS to oprogramowanie przeznaczona dla sprzedawców pracujących na stanowiskach kasowych oraz zapleczu sklepu. Zapewnia wsparcie w zakresie wykonywania wszystkich operacji związanych z obsługą klienta, jak również z przyjęciem i rozliczaniem towarów w sklepie. Comarch POS umożliwia:

  • Pracę z wieloma dokumentami – dzięki temu na jednym stanowisku możliwe jest obsłużenie kilku klientów jednocześnie.
  • Obsługę dowolnych form płatności (gotówka, karat, bony podarunkowe, płatności mieszane itp.).
  • Wyświetlanie zdjęć towarów – pracownik ma szybki dostęp do aktualnych zdjęć i opisów oferowanych artykułów.
  • Pracę w dowolnym języku (polski, angielski, niemiecki, francuski i hiszpański).

Comarch mPOS

Mobilny POS jest częścią ekosystemu Comarch Unified Commerce Platform. Została tak zaprojektowana, aby maksymalnie ułatwić prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem smartfona, tabletu czy przenośnego kolektora. Aplikacja przeznaczona jest zarówno dla sprzedawców, jak i również pracowników zaplecza sklepu realizujących przyjęcia i wydania towarów oraz przesunięcia artykułów pomiędzy zapleczem a salą sprzedaży. Umożliwia nie tylko obsługę klientów pomiędzy regałami, ale także realizację procesów magazynowych w sposób mobilny, bezpośrednio przy przyjmowanym lub wydawanym towarze.

Dlaczego warto?

Oprogramowanie stanowisk kasowych i terminali płatniczych Comarch POS zapewnia firmom szereg korzyści:

  • Uniezależnienie od połączenia z Internetem – aplikacja automatycznie przełącza się między trybem online i offline, bez wpływu na pracę sprzedawcy.
  • Intuicyjna obsługa – prosty interfejs, dostosowany do ekranów dotykowych umożliwia pracę osobom bez doświadczenia.
  • Dopasowanie ekranu do potrzeb pracowników – dzięki możliwości zindywidualizowania wyglądu, układu ekranu i przycisków, oraz zdefiniowania własnych skrótów klawiszowych można zwiększyć ergonomię pracy.
  • Sprzedaż wiązana – w czasie dokonywania transakcji wyświetlane są sugestie dotyczące zakupu artykułów powiązanych z artykułem aktualnie nabywanym przez klienta.
  • Promocje pakietowe – możliwość zaprogramowania złożonych akcji promocyjnych (np. przy zakupie trzech produktów, najtańszy gratis).
  • Wystawianie oraz realizacja zamówień w POSie – sprzedawca ma możliwość wydania towarów zakupionych w sklepie internetowym Comarch e-Sklep lub innym kanale, a nawet dokonać zamówienia z możliwością odbioru w wybranym sklepie lub dostawą do domu.
  • Szybkie przyjmowanie zwrotów oraz wymiana towarów – operacje te są praktycznie w pełni zautomatyzowane, obowiązek sprzedawcy sprowadza się jedynie do wypełnienia minimum koniecznych informacji.
  • Pozycje dokumentu mogą być przypisane do różnych asystentów sprzedaży – z pomocą tej funkcji można sprawiedliwie rozdzielać premie pomiędzy pracowników sklepu.
  • Obsługa wielu języków – sprzedawca może pracować w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim.

Z myślą o karierze międzynarodowej…

Comarch POS także został dostosowany do rozliczania transakcji międzynarodowych. Aplikacja posiada wielojęzyczny interfejs użytkownika, możliwość rejestracji sprzedaży za pomocą różnych walut. Kursy są aktualizowane na bieżąco z uwzględnieniem prowizji za przewalutowanie. Możliwa jest także obsługa jednej transakcji kilkoma walutami.

Ponadto aplikacja zapewnia zgodność z wymaganiami przepisów krajowych i integrację z lokalnymi rozwiązaniami wykorzystywanymi przez instytucje rządowe poszczególnych państw. Chodzi o dostosowanie do przepisów podatkowych związanych z naliczaniem różnych stawek podatku, obsługą dokumentów TaxFree w UE, czy indywidualnymi regulacjami krajowymi. W chwili obecnej system POS z powodzeniem wykorzystywany jest przez firmy prowadzące działalność w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Belgii, Szwajcarii, Austrii, Niemczech i Polsce.

Posumowanie

Szybka i sprawna obsługa sprzedaży, transakcji i klienta w każdym miejscu i kanale to dzisiaj już pewien obowiązujący standard. Nawet w małej firmie trudno sprostać temu zadaniu bez wsparcia nowoczesnego oprogramowania, jakim jest niewątpliwie Comarch POS.

Share:

administrator, bbp_keymaster

Redaktor naczelna TechPolska. Kiedy nie jest zajęta testowaniem każdego kawałka nowej technologii, który wpadnie jej w ręce, relaksuje się nabijaniem kolejnych setek godzin w ESO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.