
Sztuczna inteligencja z coraz większym impetem wdziera się w różne dziedziny życia. Siłą rzeczy postęp nie mógł ominąć branży tak bliskiej nowinkom technologicznym, jak e-commerce. Gdzie zatem są punkty styku między AI a handlem internetowym? Dzięki tej wiedzy łatwiej przyjdzie wdrożenie przydatnych zmian w swoim biznesie.
Personalizacja ofert dzięki AI
Wykorzystania sztucznej inteligencji nie należy traktować jako kolejny, odległy etap w rozwoju firmy. Już na etapie zdobywania podstawowej wiedzy, jaką daje poradnik o tym, jak założyć prosty sklep online w serwisie ecommercowy.pl warto mieć świadomość, jaki potencjał drzemie w sztucznej inteligencji. Dzięki niej da się m.in. dopasowywać oferty do oczekiwań klientów.
Nowoczesna technologia, jaką jest AI, potrafi analizować zachowania internautów. Kolejne ruchy użytkowników sieci są gromadzone. Wśród zbieranych danych są listy przeglądanych produktów, historia zakupów, a także czas poświęcony na czytanie o danym wyrobie. Na podstawie tych informacji AI dopasowuje banery reklamowe i oferty do każdego konsumenta osobno.
Jaka korzyść?
Finalnie klient szybciej znajduje towary, których szuka. Dzięki temu sklep internetowy zwiększa swoje szanse na wyższe zarobki.
Rola chatbotów w branży handlu internetowego
Nowoczesny sklep internetowy to przedsiębiorstwo, które ułatwia nabywcy złożenie zamówienia na każdym etapie zakupów. W tym celu powstały chatboty, czyli programy komputerowe będące osobistymi asystentami klientów. Wdrożenie takiej technologii daje klientom całodobowy dostęp do informacji o produktach, statusach zamówień i pomagać w finalizowaniu transakcji.
Wiele osób zreflektuje się, że przecież chatboty nie są żadną nowością. Istotnie, takie programy komputerowe funkcjonują od lat na niezliczonej liczbie witryn. Najnowsze rozwiązania wykorzystują jednak AI. Dzięki temu są w stanie prowadzić z klientami rozmowy zbliżone do tych, jakie odbywają między sobą ludzie. Co więcej, sztuczna inteligencja lepiej rozumie kontekst i niuanse wypowiedzi.
Jaka korzyść?
Pozytywnym skutkiem wprowadzenia AI do firmy jest poprawa doświadczenia klienta. Innymi słowy, internauta czuje, że może liczyć na pomoc ze strony sklepu, nawet mimo tego, że nie rozmawia z człowiekiem. Dobrze obsłużona osoba nie tylko zechce kupić produkt, ale będzie skłonniejsza wrócić do takiego e-sklepu.
Sztuczna inteligencja pomocą dla klientów i działów SEO
Kolejnym przykładem obopólnych korzyści, jakie przynosi wdrożenie AI w sklepie internetowym, jest content publikowany na stronie. Treści takie jak opisy produktów pozwalają potencjalnym nabywcom zapoznać się z cechami przedmiotów wystawionych na sprzedaż albo warunkami usług.
Teksty mają również kluczowy wpływ na pozycjonowanie strony e-sklepu. Nagłówki i same treści pełne fraz kluczowych zwiększają szansę na podwyższenie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, szczególnie w Google. Przy użyciu AI można tworzyć treści szybko, co ma niebagatelne znaczenie, jeśli firma oferuje setki produktów bądź cyklicznie zmienia asortyment.
Jaka korzyść?
Dzięki opisom generowanym przez sztuczną inteligencję konsumenci zyskują pełen obraz tego, co zamawiają. Z kolei osoby odpowiedzialne za SEO są w stanie przyspieszyć żmudny proces pozycjonowania witryny sklepu.
Ulepszona obsługa zamówień dzięki AI
Programy komputerowe wykorzystujące możliwości sztucznej inteligencji są w stanie prognozować zapotrzebowanie na towary. Na podstawie historycznych danych AI wskaże, ile rzeczy danego rodzaju ma szansę znaleźć nabywców w danych okresach roku.
Sztuczną inteligencję można zaprzęgnąć też do optymalizacji dostaw. Istnieją programy komputerowe, które potrafią wybierać najkrótsze trasy samochodów kurierskich. W tym celu AI analizuje dotychczasowe drogi dostarczania zamówień i porównuje je z alternatywnymi szlakami komunikacyjnymi.
Jaka korzyść?
Mogłoby wydawać się, że poprawa obsługi zamówień za sprawą sztucznej inteligencji przynosi korzyści tylko przedsiębiorstwom. Faktycznie, AI daje okazję do zaoszczędzenia na zbędnym zatowarowaniu i paliwie zużywanym przez auta dostawcze. Jednak ostatnia kwestia, czyli krótsze trasy dostaw, umożliwiają szybszą realizację zamówień, a to coś, co cenią klienci.
Wpływ sztucznej inteligencji na politykę cenową e-sklepu
Reagowanie na zmiany zachodzące w branży e-commerce jest czasochłonne. Sztuczna inteligencja może zrobić wiele rzeczy za ludzi. Narzędzia wykorzystujące AI są w stanie monitorować ceny w konkurencyjnych sklepach i na ich podstawie sugerować, ile poszczególne produkty powinny kosztować u nas.
Wpływ na ceny ma też popyt. Popularność każdego towaru sztuczna inteligencja także potrafi wskazać. W efekcie osoby, które decydują o ofercie sklepu internetowego, zyskują pełną wiedzę na temat aktualnych trendów na rynku.
Jaka korzyść?
AI pozwala reagować na nieustanne zmiany bez potrzeby przeglądania witryn branżowych rywali oraz porównywarek cen. Dzięki odpowiednim programom zbędne staje się analizowanie zapotrzebowania internautów na dany produkt. Ostatecznie sztuczna inteligencja pozwala zaoszczędzić czas pracowników e-sklepu, a tym samym wyznaczać im inne zadania.
AI i e-commerce – korzystne połączenie technologii i biznesu
Jak widać, sztuczna inteligencja i handel internetowy to para, którą warto ze sobą zeswatać. Lista zalet, jakie daje wdrożenie AI w e-sklepie, jest naprawdę duża. Na tym jednak nie koniec. Najlepiej jak najszybciej zainteresować się tą technologią, by w ten sposób dorównać konkurencji, a potem ją wyprzedzić. Przyszłość e-commerce jest związana z AI.
WARTO PRZECZYTAĆ:





