Ambicje Sony na rynku wirtualnej rzeczywistości najwyraźniej natrafiły na przeszkodę. Gigant technologiczny oficjalnie zawiesił produkcję swoich gogli PSVR2, które trafiły na rynek zaledwie rok temu. Powodem jest rosnąca nadwyżka niesprzedanych egzemplarzy, wynikająca ze słabnącego popytu wśród klientów.

Pudełka z goglami się piętrzą, a sprzedaż kuleje

Premiera PSVR2 w lutym 2023 roku wiązała się dla producenta z dużymi nadziejami. Sprzęt o mocnej specyfikacji, kompatybilny z konsolą PlayStation 5 i od rozpoznawalnej marki — co mogło pójść nie tak? Ostatecznie, jak pokazują dane IDC (International Data Corporation), z każdym kolejnym kwartałem zainteresowanie goglami malało.

Jak donosi Bloomberg, przełożyło się to na nadwyżkę podaży względem popytu. Licząc na większy entuzjazm swojej grupy docelowej, Sony wyprodukowało ponad 2 milionów egzemplarzy PSVR2. Firma zdecydowała się przerwać produkcję, aby skupić się na sprzedaniu zalegających urządzeń.

Decyzja o wstrzymaniu produkcji PSVR2 zbiegła się z niedawnymi zwolnieniami obejmującymi blisko 900 pracowników Sony (~8% całej załogi), w tym zespoły odpowiedzialne za tworzenie gier VR. Zdecydowano się całkowicie zamknąć wewnętrzne londyńskie studio Sony, zwolnienia dotknęły też Firesprite, czyli twórców Horizon Call of the Mountain, a także innych znanych deweloperów: Insomniac Games, Naughty Dog i Guerrilla Games.

PSVR2 ma zbyt ubogą ofertę?

Sony nie jest osamotnione w swych zmaganiach. Nawet giganci branży, tacy jak Meta i Apple, borykali się z trudnościami w budowaniu ekosystemu oprogramowania dla swoich gogli VR. Ale co konkretnie nie wypaliło w przypadku nowego sprzętu japońskiego giganta?

Choć PSVR2 jest kompatybilne z niektórymi nowymi wysokobudżetowymi hitami, takimi jak Horizon Call of the Mountain, Gran Turismo 7 czy Resident Evil w wersji VR, biblioteka tytułów dostępnych na premierę była dość skromna. Zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę, czyli 549 dolarów.

W próbie ożywienia sprzedaży PSVR2, Sony zapowiedziało wsparcie dla gier PC-towych. Umożliwi to korzystanie z szerszej gamy tytułów. Szczegóły dotyczące kompatybilności między platformami nie są jednak jeszcze znane. Aktualizacja ma pojawić się jeszcze w tym roku.

Przyszłość tego urządzenia zależy teraz od tego, jak szybko Sony zdoła poszerzyć katalog wysokiej jakości gier i odświeżyć zainteresowanie graczy swoimi goglami. Dajcie znać, co Wy o tym sądzicie!

Źródło obrazka wyróżniającego: Sony



Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

helldivers 2 Sony ugięło się przed graczami. Helldivers 2 nie będzie wymagać konta PlayStation Network na PC
Helldivers 2 zaliczyło świetny start, zarówno w zakresie opinii krytyków, jak i sprzedaży. Wydawca postanowił więc przerwać dobrą passę… zmuszając graczy PC-towych do zakładania konta
apple vision pro 2 Apple Vision Pro 2 dopiero w 2027 roku?
Gogle VR Vision Pro trafiło do pierwszych użytkowników w lutym 2024 roku — i praktycznie od razu pojawiły się pytania o plany co do kolejnych
PlayStation Vita 2 PlayStation Vita 2 jest w produkcji? Ponoć będzie współpracować z PS6!
Chociaż dla niektórych może to być niemałym zaskoczeniem, to okazuje się, że Sony intensywnie pracuje nad PlayStation Vita 2. To niespodzianka, ponieważ mogłoby się wydawać,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *