Pimcore to jedno z lepszych oprogramowań typu PIM na rynku. Platforma daje dostęp nie tylko do narzędzia Product Information Management, ale także i wielu innych przydatnych funkcji. Nie dziwne zatem, że wiele firm skorzystało z tego rozwiązania. W tym artykule bliżej poznasz 3 ciekawe przypadku wdrożeń Pimcore.
1. IKEA
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1943
- Branża – meble
- Liczba pracowników – 16 000
Omawianej firmy nikomu nie trzeba przedstawiać. IKEA to największy na świecie sprzedawca mebli, który doceniany jest za swój skandynawski styl.
Taki gigant oczywiście także stara się stawiać na innowacje. IKEA postanowiła wprowadzić ciekawy system – każdy sklep będzie wyposażony w darmową sieć Wifi. Klienci po połączeniu się z nią zostaną przekierowani na landing page zawierający specjalne oferty, wyprzedaże, wiadomości oraz wybrane produkty. Zespół marketingowy chciał mieć także możliwość natychmiastowego edytowania zawartych tam treści.
Takie funkcjonalności wymagały oczywiście świetnej technologii. Jak pod tym względem pomógł Pimcore?
Wdrożenie PIM
Dzięki Pimcore możliwe było zarządzanie całym contentem przeznaczonym na elastyczne strony lądowania powiązane z różnymi kategoriami produktów. Zespół marketingowy był w stanie szybko tworzyć i natychmiastowo publikować nowy content.
Co najważniejsze, wszelkie treści były gromadzone w jednym miejscu, dzięki czemu każdy pracownik firmy miał do nich szybki dostęp i mógł je wykorzystać podczas tworzenia materiałów promocyjnych.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu PIM:
- Większy zakres internetowej interakcji z klientami.
- Usprawnienie procesu zarządzania i tworzenia contentu.
- Skuteczniejszy proces targetowania klientów i indywidualnego dostosowywania oferty.
2. Expert
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1971
- Branża – elektronika użytkowa
- Liczba pracowników – 42 000
Expert to pochodzący ze Szwajcarii sprzedawca elektroniki użytkowej. Choć firma jest na swoim rynku rozpoznawalna i szanowana, to jednak podjęto decyzję o wprowadzeniu innowacyjnego rozwiązania, które pomoże zyskać jeszcze więcej klientów.
Wdrożenie PIM
Firma postanowiła stworzyć wielokanałowy sklep B2C, w którym współpracujące firmy będą funkcjonować w charakterze lokalnych partnerów. Sami sprzedawcy otrzymali także dostęp do systemu B2B, który funkcjonuje jako wewnętrzny portal informacyjny i narzędzie do obsługi zamówień.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu PIM:
- Nowa platforma cyfrowa funkcjonująca jako główne źródło danych.
- Wszystkie dane produktowe, materiały multimedialne oraz same sklepy internetowe są obsługiwane na platformie Pimcore.
- Wdrożenie aplikacji B2B eCommerce, która pozwala na realizację strategii omnichannel.
3. Peugeot
Podstawowe informacje:
- Rok założenia – 1898
- Branża – motoryzacja
- Liczba pracowników – 210 000
Choć Peugeot rozpoznawalny jest głównie z marki samochodów, to firma zajmuje się jednak także produkcją skuterów i małych motocykli. Produkty te także zyskały uznanie klientów, jednak poświęcona im strona internetowa potrzebowała nieco poprawek.
Witryna nie skupiała się za bardzo na potrzebach klientów i nie była dobrze dostosowana do urządzeń mobilnych. Samo dodawanie nowych produktów było powolne i potrafiło powodować liczne błędy. Potrzebna była nowa, przemyślanie zaprojektowana strona z lepszym interfejsem administratora.
Wdrożenie PIM
Platforma Pimcore posłużyła jako fundament pod nowy ekosystem obsługujący liczne kraje i języki.
Przygotowano specjalny konfigurator nowych produktów z informacjami o cenach i możliwością umówienia się na jazdę próbną. Z kolei wyszukiwarka produktów pomaga w wyborze nowych skuterów na podstawie przyzwyczajeń konsumentów. Mechanizm targetowania behawioralnego Pimcore umożliwił skuteczną personalizację treści na podstawie ścieżki nawigacyjnej odwiedzającego.
Efekty osiągnięte dzięki wdrożeniu PIM:
- Znaczące polepszenie time to market.
- Ulepszenie dostępu do informacji o cenach i dodanie nowych możliwości ich konfiguracji.
- Możliwość zintegrowania sklepu z call center w celu usprawnienia kontaktu z klientami.
Podsumowanie
Pimcore to świetna platforma. Jak widać z omówionych przykładów, pozwala wdrożyć złożone systemy obsługi danych, zaplanować innowacyjne rozwiązania z zakresu marketingu, jak i po prostu prowadzić świetny sklep internetowy. Znane firmy zaufały temu rozwiązaniu – zastanów się, czy nie sprawdzi się także w Twoim przypadku.
WARTO PRZECZYTAĆ: