Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Aplikacje mobilne to specjalne programy tworzone z przeznaczeniem na urządzenia przenośne, takie jak tablety i smartfony, z których dziś korzysta niemal każdy. Dzięki nim możemy przeglądać sklepowe katalogi produktów i robić zakupy, zamawiać jedzenie z dostawą do domu, sprawdzać pogodę czy przeprowadzać operacje na bankowym koncie – a wszystko to łatwo, szybko i wygodnie, bez konieczności otwierania przeglądarki i wyszukiwania konkretnej strony internetowej.

Dlaczego warto tworzyć aplikacje mobilne?

W tworzenie aplikacji mobilnych inwestuje coraz więcej firm z różnych branży. Szczególnie przydatne są one w takich obszarach działalności gospodarczej jak bankowość, gastronomia czy e-commerce. Dlaczego? Ponieważ dają użytkownikom więcej możliwości i dużo większą wygodę niż strony internetowe, firmie zaś gwarantują wyższą konwersję, a co za tym idzie – również wyższe zyski.

Korzyści są więc obopólne. Aplikacje mobilne nie służą jednak jako alternatywa dla stron WWW, są raczej ich uzupełnieniem, narzędziem ułatwiającym korzystanie z oferowanych przez daną firmę funkcjonalności jej stałym klientom. Chociaż trzeba wskazać, że zależy to po części od charakterystyki działalności – są takie branże, w których większość klientów korzysta właśnie z aplikacji mobilnej, a nie ze strony internetowej.

Obecnie niemal każdy z nas nie rozstaje się ze swoim smartfonem. Media społecznościowe, portale z wiadomościami, witryny sklepów – wiele osób odwiedza je znacznie częściej ze smartfona niż z laptopa czy komputera, choćby ze względu na to, że można zrobić to z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, na przykład podczas podróży komunikacją miejską. Dlatego nieposiadanie aplikacji mobilnej, zwłaszcza w przypadku sklepów czy usługodawców z dużym ruchem, może być swego rodzaju strzałem w stopę. Absolutnym minimum jest strona WWW zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, a jedynie nieco mniej ważna jest właśnie dobra aplikacja mobilna.

Jak zachęcić klientów do zainstalowania aplikacji mobilnej firmy?

Kiedy już aplikacja będzie gotowa, stać będzie przed nami kolejne wyzwanie: jakoś będzie trzeba ją wypromować, zarówno wśród obecnych klientów, jak i nowych. Można robić to na kilka sposobów. Pierwszym i najbardziej oczywistym jest poinformowanie o premierze aplikacji w swoich mediach społecznościowych i na stronie internetowej, a także zamieszczenie na stronie WWW stałej informacji o posiadaniu aplikacji wraz z linkiem do jej pobrania (czyli w praktyce z linkiem do jej karty w Sklepie Play i App Store).

Dalszym krokiem może być wysłanie maila do klientów zapisanych do newslettera, a także wprowadzenie przynajmniej przez jakiś czas rabatów za składanie zamówień przy pomocy aplikacji. Może to być zniżka stała w wysokości określonej ilości złotych, rabat o kilkanaście lub kilka procent od wartości zamówienia bądź na przykład darmowa dostawa. Takie bonusy zachęcą do po pierwsze pobrania aplikacji, a po drugie zachowania jej na telefonie, aby znów później dokonać zakupów z upustem.

Ciekawą opcją, która wymaga posiadania funduszy na reklamę, jest korzystanie z systemu Google Ads. Pozwala on promować swoją aplikację zarówno w samym Sklepie Play, jak i w innych aplikacjach i w różnych miejscach w Internecie. Grupę odbiorców reklamy można zawęzić tak, aby trafiała ona jedynie do naszych obecnych klientów bądź do osób, które (na przykład ze względu na swoje zainteresowania) z dużym prawdopodobieństwem mogłyby być chętne pobrać naszą aplikację.

Kampanie Google Ads w teorii można utworzyć i prowadzić samemu, ale, zwłaszcza jeśli dysponujemy większym budżetem reklamowym, mimo wszystko dobrą opcją będzie powierzenie tego zadania profesjonalnej agencji marketingowej. Dzięki temu w tym samym budżecie uzyskamy z dużym prawdopodobieństwem znacznie więcej pobrań aplikacji.

Jak zaprojektować dobrą aplikację mobilną?

Dobra aplikacja mobilna, czyli taka, która z powodzeniem realizuje strategię marketingową firmy, powinna spełniać określone kryteria. Przede wszystkim musi być przejrzysta i czytelna, prosta w nawigacji oraz atrakcyjna wizualnie i unikalna pod względem designu. Ważne jest także, aby szybko się ładowała i działała bez bugów (błędów) i lagów (opóźnień). Jeśli istnieje taka możliwość, warto dodatkowo wyposażyć aplikację w możliwość działania offline, a więc bez połączenia z Internetem – dzięki temu użytkownik będzie mógł bez problemu korzystać z niej będąc poza zasięgiem sieci.

To, jak konkretnie powinna wyglądać aplikacja, zależy w dużej mierze od branży. Klienci sklepów z ubraniami mają w końcu inne potrzeby niż przykładowo osoby chcące znaleźć specjalistę do remontu bądź zmienić okulary. W trakcie rozmyślania nad konceptem aplikacji warto zajrzeć do dobrze ocenianych aplikacji konkurencyjnych (nie po to, aby je kopiować 1:1, ale w poszukiwaniu inspiracji), a także poprosić o opinię i wskazówki dotychczasowych klientów.

Tworzenie aplikacji mobilnych wymaga nie lada umiejętności i wiedzy, dlatego najlepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, na przykład firmie AlterPage. Więcej o tym na https://alterpage.pl/aplikacje-mobilne-43. Zespół programistów AlterPage to zdolni i kreatywni ludzie, którzy na co dzień zajmują się projektowaniem profesjonalnych aplikacji mobilnych spełniających wszystkie powyższe kryteria. Możesz więc mieć pewność, że stworzą dla Ciebie aplikację, która będzie nie tylko fajnym dodatkiem do firmowej strony, ale przede wszystkim kolejnym krokiem w rozwoju Twojej firmy.

Czy często korzystacie z aplikacji mobilnych firm, czy też wolicie zajrzeć na ich stronę internetową i to za jej pośrednictwem złożyć zamówienie bądź zapoznać się z oferowanymi usługami? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.