Apple już teraz zarabia pokaźne sumy na reklamach wyświetlanych użytkownikom ich sprzętów, to jednak rzekomo dopiero początek. Pojawiły się informacje, jakoby firma miała rozważać rozszerzenie swojego systemu reklamowego o kolejne aplikacje, aby jeszcze bardziej zwiększyć przychody.
Reklamy w Apple Maps? Na to się zapowiada
Rzekomymi planami Apple podzielił się serwis Bloomberg. Chodzi konkretnie o reklamy we własnych aplikacjach Apple, takich jak Apple Maps, Podcasts czy Books.
Obecnie reklamy są już obecne w Apple News i Stocks, jakiś czas temu firma ogłosiła też, że chce rozszerzyć reklamy w App Store, natomiast póki co nie ma ich między innymi właśnie w Mapach.
Według danych zgromadzonych przez Bloomberga, Apple obecnie notuje przychody z reklam na poziomie 4 miliardów dolarów rocznie. Rzekomo wiceprezes Apple ds. reklam, Todd Teresi, planuje znacząco polepszyć te wyniki – nawet do liczby dwucyfrowej.
Sposobem na wygenerowanie większych przychodów ma być właśnie rozszerzenie puli aplikacji, w której wyświetlane są reklamy. Publikowane przez Apple ogłoszenia o pracę sugerują też, że firma ma w planach stworzenie nowej platformy do reklam mobilnych dla marketingowców, którzy chcą wyświetlać reklamy na urządzeniach z jabłkiem.
Tak, Apple walczy z reklamami – ale nie swoimi
Być może zastanawiacie się, o co chodzi w tym kroku, biorąc pod uwagę, że przez wiele osób Apple kojarzone jest jako firma walcząca z reklamami.
Faktycznie, w zeszłym roku wprowadzono do systemu iOS nową funkcję – przy pierwszym otwarciu aplikacji system pyta, czy zgadzamy się, aby aplikacja zbierała dane na nasz temat do celów reklamowych i dzieliła się nimi z innymi aplikacjami, a także “krzyżowała je” z danymi z innych źródeł.
Wielu użytkowników takiej zgody nie wyraża, co jest pewnym problemem dla marketingowców. Warto jednak zwrócić uwagę, że chodzi tutaj o aplikacje firm trzecich, które ktoś ściągnął sobie z App Store. Co istotne, aplikacje własne Apple o zgodę na zbieranie danych pytać nie muszą.
Firma mocno stara się, aby dane użytkowników iPhone’ów nie wyciekały poza zamknięty ekosystem, którym samo zarządza (np. do Facebooka i jego systemu reklamowego), natomiast nie ma nic przeciwko reklamom, jeśli trzyma nad nimi pieczę i na nich zarabia.
Co o tym wszystkim sądzicie? Dajcie znać w komentarzach – zwłaszcza, jeśli jesteście posiadaczami smartfonów Apple i korzystacie na co dzień z takich aplikacji, jak Maps, Books lub Podcasts!
WARTO PRZECZYTAĆ: