IVR, czyli z angielskiego Interactive Voice Response to nic innego, jak automatyczne zapowiedzi głosowe, coraz częściej wykorzystywane przez firmy czy Instytucje. To ten moment, kiedy kontaktujemy się z daną organizacją, a w słuchawce słyszymy prośbę o naciśnięcie odpowiedniego klawisza. Dzięki zastosowaniu IVR, zmniejsza się ilość poszczególnych osób zaangażowanych w problem, z którym zwraca się klient. To zautomatyzowany sposób interakcji, który dodatkowo ogranicza ilość czasu potrzebną specjalistom na każdorazowe przekierowanie połączeń. Obydwie strony korzystają.

IVR – skuteczny sposób kierowania połączeń

W momencie, kiedy klient przejdzie przez pierwszą, zautomatyzowaną fazę rozmowy, dzięki udzielonym informacjom, zostanie przekierowany do odpowiedniego działu lub specjalisty. Unikamy w ten sposób wielokrotnego przełączania jednego klienta pomiędzy wieloma osobami. Wszystko to dzieje się przy użyciu efektywnego systemu IVR. O czym mogą informować zapowiedzi IVR? To zależy od organizacji, ale przede wszystkim wskażą nazwę firmy z którą się kontaktujemy, ilość osób oczekujących w kolejce na połączenie, a także o konieczności nagrywania rozmowy, zgodnie z przepisami RODO.

Jak wprowadzić IVR do firmy?

Wiemy już, że system IVR jest efektywny i może znacznie usprawnić komunikację na linii klient-firma. Czego potrzebujemy, aby wprowadzić IVR do swojej organizacji?

– infrastruktury telefonicznej,

– aplikacji, oprogramowania IVR,

– bazy danych,

– infrastruktury wsparcia.

Z uwagi na to, że IVR to rodzaj integracji CTI (komputer-telefonia), potrzebujemy centrali telefonicznej oraz dedykowanego oprogramowania IVR umożliwiającego nagranie powitań dla połączeń przychodzących. Nagrania te mogą być w pełni spersonalizowane, w zależności od potrzeb oraz usług, które oferuje dana organizacja. Schemat rozłożenia IVR może być zarówno bardzo prosty i zwięzły, jak i rozbudowany, jak w przypadku np. instytucji bankowych czy placówek medycznych.

Zalety i funkcje systemu IVR

Jak już wspomniano wyżej, prawidłowo skonfigurowana usługa IVR oszczędza czas konsultantów obsługujących infolinię, podnosząc tym samym ich wydajność. Wzrasta też poziom satysfakcji klienta, dzięki ułatwionemu dostępowi do konkretnego działu i możliwości szybkiego rozwiązania problemu. IVR, dzięki automatyzacji wszystkich procesów, przyczynia się także do obniżenia kosztów operacyjnych w firmie. Ponadto system automatycznych zapowiedzi głosowych umożliwia implementację wielu dodatkowych funkcji. Wszystko po to, aby maksymalnie usprawnić obsługę klienta. Oto niektóre z najważniejszych funkcji usługi IVR:

– wielojęzyczność

-usługa oddzwaniania

-badanie satysfakcji klientów

-narzędzie marketingowe

IVR w Orange

Orange posiada w swojej ofercie usługę IVR, w pełni elastyczną oraz funkcjonalną. Jeśli rozważacie wprowadzenie tego typu rozwiązania, warto zdecydować się właśnie na Orange. Nie potrzeba tu dodatkowych szkoleń dla agentów, a integracja z obecnymi w firmie systemami call center jest bardzo prosta. Jeśli szukasz narzędzia intuicyjnego, służącego bezproblemowej obsłudze klienta telefonicznego, opartej na najwyższej jakości – sprawdź Orange.

Więcej szczegółów: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/ivr-czyli-cos-wiecej-niz-automatyczna-sekretarka-w-firmie-infografika/


Jako duchowy przewodnik portalu TechPolska, oddaję się z pasją światu technologii i gamingu. Moje serce bije szczególnie mocno dla gier RPG, gdzie zanurzam się w skomplikowane światy i rozbudowane fabuły, ale równie chętnie oddaję się strategii, planując, manewrując i zdobywając wirtualne imperia.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Czy AR może sprawić, że będziesz lepszym kierowcą?
Wraz z rozwojem technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR), wiele branż bada jej potencjalne zastosowania. Jednym z obszarów, w którym AR okazała się obiecująca, jest szkolenie i
porównaj oferty GSM Czy warto porównać oferty GSM przed wyborem operatora? 
Każdy, kto szuka nowej oferty na telefon, internet mobilny lub abonament, chce mieć pewność, że wybiera najlepszą opcję. Operatorzy kuszą promocjami, dodatkowymi pakietami czy zniżkami
Partner Atlassian: Znajdź najlepszego partnera z Atlassian Partners
W dzisiejszym dynamicznym świecie technologicznym wybór odpowiedniego partnera Atlassian staje się kluczowym krokiem w zapewnieniu sukcesu organizacji. Partnerzy Atlassian oferują wiele usług i rozwiązań, które

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *