NordPass opublikował swoją coroczną listę najczęściej spotykanych haseł. W tym roku obyło się bez dużych niespodzianek, aczkolwiek w ścisłej czołówce jest kilka całkiem nowych pozycji lub haseł, które od zeszłego…
2020 rok był świetnym rokiem dla Google, przynajmniej pod względem sprzedaży Chromebooków. Najnowsze dane wskazują, że popyt na nie w 2020 roku był ogromny w porównaniu do 2019. W dużej mierze kupowano Chromebooki do użytku edukacyjnego, ale nie tylko.
W ostatnim kwartale 2020 wysłano do sklepów 287% Chromebooków niż rok wcześniej
Firmy badające sytuację na rynku, Gartner oraz Canalys, zgodnie stwierdziły, że w 2020 roku wysłano do sklepów 30,7 milionów sztuk Chromebooków (jeśli nie wiesz, co to jest Chromebook, koniecznie sprawdź nasz artykuł na ten temat). Może się wydawać, że to niewiele, ale w porównaniu ze sprzedażą z 2019 roku, kiedy to wynosiła ona niecałe 15 milionów, to zanotowano naprawdę ogromny wzrost.
Szczególnie, jeśli weźmiemy pod lupę konkretnie ostatni kwartał roku. W ciągu samych ostatnich 3 miesięcy 2020 roku sprzedano między 11 a 11,7 milionów sztuk Chromebooków. To wynik o oszałamiające 287% większy niż wynik z ostatniego kwartału 2019 roku. W tym czasie samo Lenovo zwiększyło sprzedaż swoich Chromebooków o aż 1766%.
Popyt na Chromebooki jest ogromny. Ponieważ wiele krajów jest zmuszonych do przyspieszenia swoich planów edukacji cyfrowej w wyniku dodatkowych blokad, szkoły i uniwersytety domagają się łatwych do wdrożenia rozwiązań, a cyfrowe oferty Google dla edukacji okazują się dość popularne w porównaniu z konkurencyjnymi platformami, zwłaszcza w USA i Zachodniej Europie – dyrektor badawczy Canalys, Rushabh Doshi
Jednak Chromebooki sprawdzają się nie tylko w edukacji, jak mówi dalej Doshi:
Poza edukacją rośnie również zainteresowanie ze strony konsumentów i tradycyjnych klientów komercyjnych, poszukujących Chromebooków, aby zapewnić ciągłość działalności biznesowej lub osobistej w przystępnej cenie.
Jak poradziły sobie komputery osobiste? Z jednej strony lepiej, a z drugiej gorzej
Zwykłe komputery osobiste sprzedały się oczywiście znacznie lepiej niż Chromebooki, jeśli spojrzymy tylko na samą liczbę sprzedanych jednostek. W przypadku PC-tów wyniosła ona w 2020 roku 275 milionów sztuk.
Jednak z drugiej strony, chociaż rynek PC-tów zanotował wzrost, to zdecydowanie nie tak ogromny, jak w przypadku sprzętów z systemem od Google. W porównaniu do 2019 roku, sprzedaż komputerów osobistych co prawda wzrosła, ale jedynie o 11%. I tak jest to jednak dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę, że przez pewien czas rynek ten znajdował się w delikatnym dołku.
Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Korzystaliście kiedyś z Chromebooka, może niedawno go zakupiliście, czy też nie jesteście nimi zainteresowani? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!