Eksperci z branży tradingu szczególną uwagę poświęcają organizacji miejsca pracy: jest to specjalnie przeznaczone do handlu pomieszczenie, które ma specjalistyczną nazwę – trading room. Ta przestrzeń może charakteryzować się znacznymi rozmiarami, jednak obecnie preferowane jest tworzenie kameralnego miejsca na wyłączność. Jak je zorganizować i jaki sprzęt przyda się do wyposażenia? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Trading room: co cechuje takie pomieszczenie?

Co to jest trading room? Trading room nazywany też front office, a niekiedy dealing room jest miejscem, w którym są zawierane transakcje kupna i sprzedaży – do ich realizacji traderzy stosują rzetelnie opracowane strategie opcji binarnych, które działają, chociaż czasami działają także intuicyjnie. Takie pomieszczenia traderzy tworzą dla siebie samodzielnie lub wynajmują w celu prowadzenia wszystkich  działań handlowych.

Koncept trading room ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych, gdzie zawód traderów jest szczególnie popularny – więcej statystyk potwierdzających ten fakt znajdziesz tu. W Polsce również istnieją firmy oferujące traderom możliwość pracy w specjalnie przeznaczonych do handlu akcjami lub opcjami binarnymi przestrzeniach, ale nie jest ich bardzo dużo.

Większość polskich traderów organizuje trading room samodzielnie, wybierając dla siebie dobrej jakości sprzęt, meble i wyposażenie. W naszym kraju dominuje forma zatrudnienia zdalnego dla profesjonalistów z tej branży. Możliwe, że jest to efekt relatywnie młodej tradycji handlu i inwestycji na polskim rynku, który stopniowo zyskuje na dynamice.

Co powinno znaleźć się w trading room?

Fundamentalnym elementem wyposażenia trading room jest niezawodne i błyskawiczne połączenie internetowe. Bez niego funkcjonowanie w tej przestrzeni jest praktycznie niemożliwe. Wolny lub niestabilny Internet może być przyczyną fatalnych opóźnień, które z kolei mogą zniweczyć potencjalnie zyskowną transakcję, prowadzoną w realnym czasie, często wymagającą reakcji w milisekundach.

Następnym istotnym elementem jest ergonomiczne stanowisko do pracy, czyli tzw. trading desk. Składa się ono z:

  • biurka;
  • zaawansowanego komputera;
  • wielu ekranów, niezbędnych do przeprowadzania szczegółowych analiz oraz korzystania z terminali umożliwiających realizację transakcji.

Niezbędny jest także stały dostęp do aktualnych danych i informacji, które można uzyskać głównie za pośrednictwem terminali Bloomberga, Reutersa lub Finra.

Meble: wygodne i stylowe

W gabinecie brokera niezbędne są meble zapewniające komfort i funkcjonalność. Na wyposażeniu powinno znaleźć się ergonomiczne krzesło, dostosowane do wielogodzinnej pracy oraz przestronne biurko, które umożliwi sprawne zarządzanie dokumentacją, jak i miejscem do pracy z komputerem.

Ważnym elementem jest również odpowiednie oświetlenie, które zapobiega zmęczeniu wzroku i stwarza przyjazne środowisko do pracy. Dodatkowo, szafki oraz półki pomogą w utrzymaniu porządku i organizacji różnorodnych materiałów oraz dokumentów potrzebnych w codziennej pracy brokera.

Sprzęt, niezbędny dla każdego tradera

Przede wszystkim każdy trader powinien zaopatrzyć się w dobrej jakości komputer. Ostatnio coraz więcej traderów nie decyduje się na jednostkę centralną, a na potężny laptop. Wybierając taki sprzęt, warto zapoznać się z recenzjami najlepszych modeli – na przykład warto sięgnąć po artykuł z tej strony.

Do laptopa lub jednostki centralnej można podłączyć kilka monitorów, a samo urządzenie powinno posiadać kartę graficzną o dużej pojemności, mocny procesor i płytę główną. Optymalny rozmiar monitora to 24 cale i wysoka rozdzielczość full HD.

Równie ważne jest stabilne połączenie internetowe. Lepiej używać dwóch typów połączeń – przewodowego i bezprzewodowego. Dostawca powinien być niezawodny, a prędkość Internetu wysoka. Zawsze warto mieć pod ręką kontakty do pomocy technicznej, w przypadku awarii połączenia lub jego braku.

Miejsce pracy tradera można wyposażyć w urządzenie wielofunkcyjne (MFP). Jest to zalecane, ale nieobowiązkowe. Taki sprzęt może przydać się do wydruku ważnych wykresów i transakcji, robienia notatek i analiz, ich skanowania i zapisania na komputerze.

Dodatkowe wyposażenie: nie zapomnij o szczegółach, które mają znaczenie

Dodatkowe elementy wyposażenia miejsca pracy brokera służą nie tylko ułatwieniu codziennej pracy, ale też zapewnieniu komfortu i sprzyjającej atmosfery. Do takich elementów można zaliczyć system klimatyzacji lub wentylator, które pomagają utrzymać optymalną temperaturę w pomieszczeniu, niezależnie od pory roku.

Nie mniej ważnym aspektem jest też dbałość o estetykę i przyjemną atmosferę miejsca pracy, co można osiągnąć poprzez dodanie roślin i subtelnych dekoracji, które nie tylko ozdobią przestrzeń, ale także mogą pozytywnie wpłynąć na samopoczucie. Nie można też zapomnieć o małej lodówce lub minibarze, gdzie można przechowywać przekąski i napoje, co jest wygodnym rozwiązaniem, szczególnie jeśli zapowiada się wielogodzinna praca.

Zadbaj o odpowiednie warunki pracy

W miejscu pracy tradera ważną rolę odgrywa nie  tylko używany sprzęt, ale i ogólne warunki pracy, a przede wszystkim – cisza – potwierdzają to również wyniki badań. Od razu warto powiedzieć, że nie każdy ma możliwość zorganizowania dobrej izolacji akustycznej, nawet jeśli handluje prosto z domu.

Warto przynajmniej częściowo zabezpieczyć się przed zewnętrznymi dźwiękami za pomocą ekranu z piankowymi panelami dźwiękochłonnymi. Można nimi wyłożyć fragment ściany, w pobliżu której znajduje się biurko, komputer. Takie rozwiązanie chociaż częściowo blokuje przedostawanie się zewnętrznych dźwięków.

WARTO PRZECZYTAĆ:

grupa ludzi pochylonych nad monitorem Agencja marketingowa – jak wybrać firmę, która spełni Twoje oczekiwania?
Marketing online to jeden z kluczowych elementów funkcjonowania każdej nowoczesnej firmy. Samodzielne prowadzenie działań promocyjnych może być wyzwaniem, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na
GeForce RTX 4080 Super: Czy warto przesiąść się z poprzednika? Sprawdzamy wydajność i cenę
Taniej i lepiej? GeForce RTX 4080 Super GeForce RTX 4080 Super to ewenement na skalę światową. Dlaczego? Ze względu na obietnice producenta, zgodnie z którymi mogliśmy spodziewać się
Przewodnik po najtańszych technologiach druku
Współcześni użytkownicy drukarek mogą wybierać spośród różnych technologii druku. Niektóre z nich są tańsze, a inne wymagają dużej inwestycji na start i wiążą się z
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *