Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Epic Games dołącza do firm, które zdecydowały się przekazać dochód z najbliższego czasu na pomoc ofiarom rosyjskiej agresji na Ukrainę. Krok ten pokrył się w czasie z ważnym wydarzeniem w świecie gry, co powinno przełożyć się na wysokość zgromadzonej sumy.

Akcja trwa od 20 marca do 3 kwietnia

Całość dochodów z Fortnite w dniach od 20 marca do 3 kwietnia ma zostać przekazana takim organizacjom charytatywnym, jak Direct Relief, Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF), Światowy Program Żywnościowy ONZ-tu (World Food Programme) i UNHCR (to agencja ONZ-tu ds. uchodźców). Celem jest oczywiście wsparcie Ukrainy.

Dokładniej mówiąc, przekazane na rzecz tych organizacji mają być dochody ze wszystkich zakupów za prawdziwe pieniądze, w tym pakietów V-Bucków, Ekipy Fortnite, Battle Passów kupowanych na prezent i pakietów kosmetycznych premium.

Epic współpracuje z Xboxem, aby wszelkie dochody z zakupów związanych z Fortnite dokonanych za pośrednictwem Microsoft Store od 20 marca do 3 kwietnia też zostały przeznaczone na pomoc Ukrainie.

Uwaga: jeśli V-Bucki zostały kupione za prawdziwe pieniądze przed 20 marca, a wykorzystane później, to wpływy z tego tytułu nie zostaną przekazane na rzecz wspomnianych organizacji humanitarnych. Akcja obejmuje tylko transakcje wykorzystujące prawdziwe pieniądze mające miejsce po tej dacie.

Fortnite właśnie wypuściło 3 sezon

W 2020 roku Fortnite zarobiło 5,1 miliarda dolarów na wszystkich platformach (dane za 2021 rok niestety nie są dostępne). Można więc mieć nadzieję, że podczas tych dwóch tygodni uda się zebrać niemałą sumę.

Szczególnie biorąc pod uwagę, że akcja pokryła się z wypuszczeniem przez Fortnite 3 sezonu. To oznacza, że wiele osób będzie kupować V-Bucki, aby uzyskać dostęp do zawartości z nowego Battle Passa.

Na podobny krok zdecydowało się wcześniej m.in. polskie 11Bit Studios, które przekazało dochód z tygodnia sprzedaży This War of Mine na pomoc Ukrainie. This War of Mine to gra inspirowana wydarzeniami na Bałkanach w latach 90′, które stara się realistycznie ukazać  piętno, jakie wojna odciska na cywilach.

Liczymy, że jeszcze niejedna firma ze środowiska gamingowego (i oczywiście z innych branż) postanowi zorganizować tego typu akcję. Każdy dzień jest obecnie nosicielem smutnych wieści, ale też promyczków nadziei, które warto nagłaśniać.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *