Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Produkty Apple (iPhone’y, iPady, MacBooki i inne) zdecydowanie nie są w Polsce tak popularne, jak urządzenia z systemem Android czy Windows. Między innymi ze względów finansowych. Jest jednak pewna grupa osób, która bardzo je sobie ceni i lubi z nich korzystać. Właśnie z myślą o tych osobach postanowiliśmy przygotować artykuł dotyczący tego, gdzie najlepiej kupować sprzęt Apple.

Nie jest to kwestia tak oczywista, jak by się wydawało. Sytuacja w zakresie dystrybucji tych urządzeń jest nieco bardziej skomplikowana niż w przypadku sprzętu innych wiodących marek. Co oznacza łatka Apple Premium Reseller? Co, jeśli jej nie ma? Jak zweryfikować wiarygodność firmy, aby nie dać się oszukać? Te wszystkie kwestie omówimy poniżej. Zapraszamy!

Apple Premium Reseller – co to oznacza?

Szukając sprzętu Apple w Polsce, zapewne nieraz spotkaliście się z określeniem „Apple Premium Reseller”. Taki Reseller to nikt inny, jak autoryzowany pośrednik Apple, który za jego zgodą sprzedaje produkty firmy. Amerykański gigant nie ma bowiem w Polsce swoich oficjalnych sklepów. Wygodniejsze i tańsze jest dla niego korzystanie z pośredników.

Tacy pośrednicy jednak, jako że otrzymują od Apple autoryzację, niejako budują obraz tej firmy w Polsce. Dlatego też nie każdy sklep, który ma w swojej ofercie produkty Apple, posiada status Apple Premium Resellera. Ilość Resellerów jest relatywnie niewielka, sporo jest za to sklepów posiadających w swojej ofercie produkty Apple, które takiej łatki nie mają.

Czy sklepy, które nie są Apple Premium Resellerami, mogą legalnie sprzedawać produkty Apple?

Nie należy się obawiać, że kupując sprzęt Apple z innego miejsca niż od Apple Premium Resellera, napotkamy na jakieś problemy natury prawnej. Zakup jest w pełni legalny – najlepszym dowodem na to jest fakt, że wiele firm sprzedających produkty Apple, które nie są Apple Premium Resellerami, działa już od wielu lat, bez żadnych przeszkód.

Można powiedzieć, że Apple nadając pośrednikom status Apple Premium Resellerów, daje im też stempel jakości. Czyli zapewnia, że przeprowadziło swoją weryfikację, i że w danym sklepie będziemy mieli do czynienia tylko z nowymi, oryginalnymi produktami i wysoką jakością obsługi klienta.

Czy to oznacza automatycznie, że w innych sklepach produkty są nieoryginalne czy używane? Oczywiście, że nie (w przypadku sklepów rzetelnych i sprawdzonych), natomiast Apple po prostu nie daje na to swojej gwarancji poprzez „podpisywanie się” pod danym pośrednikiem.

Apple Premium Reseller czy inny pośrednik – od kogo kupić sprzęt Apple?

Apple Premium Resellerzy, z uwagi na swoje powiązanie z Apple, oferują często wyższe ceny niż inni pośrednicy, którzy nie otrzymali autoryzacji ze strony tej firmy. Wynika to, według samych Resellerów, m.in. z tego, że ich pracownicy doskonale znają produkty Apple i są w stanie zapewnić doradztwo na najwyższym poziomie, na każdym etapie zakupu, a także już po nim.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby takie wysokie standardy obsługi klienta, a także oryginalne i nowe produkty znaleźć w innym miejscu. Do tego w wielu przypadkach za niższą cenę. Trzeba po prostu upewnić się, czy mamy do czynienia z wiarygodną firmą, czy też nie. Warto wiedzieć, że zazwyczaj nawet kupując od nieautoryzowanego sprzedawcy, możemy liczyć na podstawową gwarancję przez 12 miesięcy od zakupu.

Co więcej, pośrednicy, którzy nie są Apple Premium Resellerami, często oferują swoim klientom, na przykład, dodatkowe pakiety opieki serwisowej, pozwalające na rozwinięcie zakresu gwarancji podstawowej w czasie jej obowiązywania i już po upłynięciu tego okresu.

Tego typu rozwiązania ma w swojej ofercie na przykład Lantre. W ramach pakietów opieki serwisowej możemy liczyć nie tylko na szybką i sprawną naprawę w autoryzowanych serwisach Apple, ale też m.in. na wydanie nam sprzętu zastępczego na okres, przez który nasze urządzenie będzie w naprawie.

Jak sprawdzić, czy dany sprzedawca jest wiarygodny?

Kilkakrotnie już wspominaliśmy, że zakup u pośrednika, który nie jest Premium Resellerem, może być bezpieczny, a do tego korzystny, ale tylko pod warunkiem, że skorzystamy z usług wiarygodnej firmy.

W Internecie jest wiele „sklepów-krzaków”, nie tylko ze sprzętem elektronicznym, ale też na przykład drogim obuwiem znanych marek, które przyjmują zapłatę, ale nigdy nie wysyłają zamówienia lub oszukują klientów na inne sposoby.

Jeśli chcemy mieć pewność, że nie natrafimy na takiego sprzedawcę i nie stracimy swoich pieniędzy (oraz nerwów), warto przed zakupem poszukać opinii i informacji na temat danego sklepu. Szczególnie, jeśli chcemy zakupić jakiś naprawdę drogi produkt, czyli na przykład MacBooka czy iPhone’a, a nie ładowarkę czy kabel.

Wartościowym źródłem informacji mogą być opinie w mediach społecznościowych czy na portalach do porównywania cen (w tym drugim przypadku warto zwracać uwagę szczególnie na zweryfikowane opinie osób, które potwierdzono, że naprawdę dokonały zakupu).

Oczywiście, trzeba wziąć poprawkę na fakt, że niektóre recenzje mogą być nieprawdziwe, szczególnie, jeśli jest ich niewiele. Musimy być więc czujni, jeśli są one napisane w sposób nienaturalny, w podejrzanych odstępach czasowych i wydają się być aż za piękne, aby mogły być prawdziwe.

Jak widać, kwestia zakupu produktów Apple jest bardziej złożona niż moglibyśmy podejrzewać. Warto jednak dokładnie zapoznać się z tym tematem, jeśli chcemy kupić sprzęt w dobrej cenie i bez żadnych zgrzytów.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *