„Teraz BEZ mediów społecznościowych” – tak Heineken reklamuje swój nowy… telefon. Tak, znany producent piwa zdecydował się wkroczyć na rynek elektroniki. The Boring Phone, czyli w wolnym tłumaczeniu „nudny telefon”, to nie spóźniony żart na Prima Aprilis, a prawdziwy produkt. Fani featurephone’ów mogą zacierać ręce.
Heineken łączy siły z twórcami Nokii
Heineken nie działa sam, a we współpracy z agencją kreatywną Bodega i doświadczonym producentem smartfonów — HMD, czyli twórcą marki Nokia. Co ciekawe, HMD niedawno ogłosiło inną głośną kolaborację. Firma wspólnie z Mattelem stworzy telefon z klapką inspirowany postacią Barbie.
The Boring Phone od Heinekena wyróżnia się nie neonowym różem, a designem w stylu retro. Postawiono na przezroczysty plastik, dzięki któremu możemy podejrzeć wnętrze urządzenia. Całość uzupełniają akcenty w kolorze logo marki, czyli zielonym. To klasyczny telefon z klapką w dawnym stylu Nokii, z dużą, fizyczną klawiaturą i jedną kamerą z tyłu.
Smartfony są zbyt interesujące, aby mieć życie towarzyskie. Odwracają naszą uwagę od tego, co jest przed nami, od naszych przyjaciół. Właśnie dlatego potrzebujesz nudnego [telefonu — dop. red.] – Heineken
Jeśli chodzi o parametry techniczne, The Boring Phone będzie wyposażony w 2,8-calowy zewnętrzny wyświetlacz QVGA i 1,77-calowy wyświetlacz wewnętrzny. Całość uzupełniają 0,3-megapikselowy aparat i gniazdo słuchawkowe 3,5 mm.
Za pomocą „nudnego telefonu” będzie można dzwonić i wysyłać SMS-y za pośrednictwem sieci 2G, 3G i 4G. Jeśli wierzyć materiałom promocyjnym, w pakiecie otrzymamy także grę w klasycznego „węża”. Bateria ma pozwolić na 20 godzin rozmów na jednym naładowaniu.
Haczyk? Nie każdy się załapie
The Boring Phone nie jest tylko konceptem, a prawdziwym urządzeniem… jednak nie każdy będzie mógł z niego skorzystać. Z informacji na stronie Heinekena wynika, że mamy do czynienia z produktem mocno limitowanym — wyprodukowano jedynie 5000 egzemplarzy.
Wygląda na to, że nie trafi on do regularnej sprzedaży, a będzie rozdawany fanom marki w ramach konkursów w mediach społecznościowych. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii, ale za jakiś czas część egzemplarzy ma trafić także do innych krajów.
Co więcej, w czerwcu tego roku Heineken planuje wypuścić aplikację na smartfony, dzięki której każdy będzie mógł „uczynić swój telefon nudnym”, czyli zapewne m.in. blokować social media.
Chcielibyście taki telefon? Dajcie znać w komentarzach!
Źrodło obrazka wyróżniającego: Heineken
WARTO PRZECZYTAĆ: